Nissens
optimum optimum skrev:
Folkhälsomyndighetens råd var en armlängd.
Det rådet har företagsledningen ansett för kort och infört 2 metersregel.

Du får tycka vad du vill men vi har mycket låg andel smittade på företaget och du vet inte vad vi gör.
Kast inte skit på ett mycket bra företag som värnar om sina anställda.
Ingen av mina medarbetare har blivit sjuk inte ens på fritiden.
Eftersom du inte vet något om vårt företag och organisation eller hur mitt ansvarsområde är blir det enbart gissningar från din sida.

Så fram nu med myndigheternas råd om avstånd och skydd. Du vet väl att de har rådet att använda munskydd med även om du är motståndare till sådant.
Tja, du säger ju själv att ni baserar identifiering av smittade på symtom. Det vet ju de flesta att den metoden inte fungerar.

Du har länge sagt att två meters avstånd är det du lever efter, men plötsligt är en meter ok.

Tror inte du hittar en enda allmän plats som rekommenderar kortare avstånd än 1,5 meter...

Jag behöver inte veta något om er verksamhet, jag vet vad en meter är ändå.

Är en meters distans ok för dig själv också?

Du vet ingenting om dina medarbetare blir smittade på fritiden eller inte. Hur skulle du kunna veta det...
 
Redigerat:
Nissens Nissens skrev:
- - -de flesta människor har längre armar än en meter.
- - -Jag behöver inte veta något om er verksamhet, jag vet vad en meter är ändå.
Du gjorde mig just väldigt tveksam till om du verkligen vet vad en meter är...:rofl:
 
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
optimum optimum skrev:
Du får tycka vad du vill men vi har mycket låg andel smittade på företaget och du vet inte vad vi gör.
Kast inte skit på ett mycket bra företag som värnar om sina anställda.
Ingen av mina medarbetare har blivit sjuk inte ens på fritiden.
Eftersom du inte vet något om vårt företag och organisation eller hur mitt ansvarsområde är blir det enbart gissningar från din sida.
Som sagt, vi vet inte ett dugg om ditt företag och hur man arbetar, men jag är lite överraskad över att företaget anses så extremt bra när det kommer till Covid-19, samtidigt som det är en massa folk som måste till kontoret stup i kvarten. Helt klart var företaget INTE bra när det gällde att se till att möten etc kunde hållas på distans i våras, då det saknades infrastruktur för det om jag minns dig rätt.
Jag sitter som konsult i IT-branschen och har sett hur det ser ut på några företag i olika branscher och hör från kollegor hos andra kunder. Nästan samtliga företag såg till att i princip all kontorspersonal kunde arbeta på distans. Den kund jag satt hos förra våren skalade upp sin infrastruktur på 2 veckor för att all kontorspersonal skulle kunna arbeta hemma. Tillverkningsdelen (det var ett bolag i industribranschen) kunde av förklarliga skäl inte arbeta hemifrån, men man införde åtgärder där också.
Så har jag sett på flera ställen. Det är någon enstaka som måste in och kolla post etc, men annars kan i stort sett samtliga arbeta hemifrån. I något fall har vi kunder där man vill att viss personal åker in för att man har så känslig information att man överhuvudtaget inte vill exponera det över internet, men då kanske det sitter 3 personer på 1000 kvm. Åka in för möten är det inte tal om.

Som sagt, vi vet ju inget om vilket bolag det är och vilka förutsättningar som finns och jag förstår att du inte vill nämna det, jag nämner inte var jag arbetar heller eller vilka kunder jag har, men jag tycker ändå att det låter märkligt.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
optimum
Nissens Nissens skrev:
Tja, du säger ju själv att ni baserar identifiering av smittade på symtom. Det vet ju de flesta att den metoden inte fungerar.

Du har länge sagt att två meters avstånd är det du lever efter, men plötsligt är en meter ok.

Tror inte du hittar en enda allmän plats som rekommenderar kortare avstånd än 1,5 meter...

Jag behöver inte veta något om er verksamhet, jag vet vad en meter är ändå.

Är en meters distans ok för dig själv också?

Du vet ingenting om dina medarbetare blir smittade på fritiden eller inte. Hur skulle du kunna veta det...
FoHM har inte kvar något avstånd så där har du fel,

https://www.folkhalsomyndigheten.se...na-rad-hall-avstand-och-ta-personligt-ansvar/

Vad företaget och vad jag har är olika.
Men här gällde det företaget eller har du ändrat dig?
De som har symptom ska testa sig och hålla sig hemma tills de är friska. PRECIS så som råden anger från myndigheterna.

Hur smittspårning och redovisning på företaget går till är jag förhindrad att delge dig. Men min åsikt är att det sköts mycket bra.

Och du, jag och företaget är inte samma sak. Det är ett AB som jag bara är anställd på.
 
optimum
Fairlane Fairlane skrev:
Som sagt, vi vet inte ett dugg om ditt företag och hur man arbetar, men jag är lite överraskad över att företaget anses så extremt bra när det kommer till Covid-19, samtidigt som det är en massa folk som måste till kontoret stup i kvarten. Helt klart var företaget INTE bra när det gällde att se till att möten etc kunde hållas på distans i våras, då det saknades infrastruktur för det om jag minns dig rätt.
De som är på kontoren är där för de har uppgifter som måste skötas på plats.
Vissa jobbar på distans till 100% och vissa är inte på distans. Finns alla alternativ.
OBS inte mitt företag utan där jag är anställd.
Och du vet inte vad vi gör och jag tänker inte förklara varför vissa måste vara på arbetsplatsen.
Jag kan ge ett exempel. De som jobbar med kundreklamationer. De måste vara på plats för att göra fysiska utredningar av produkten som har reklamerats. Däremot svar till kund kan de skriva från sin distansarbetsplats hemma.

Jag har nyss avslutat digitalt möte hemifrån och om 20 minuter börja nästa.
FM hade jag saker att göra på arbetsplatsen och var där.
Sedan vet du inte hur det ser ut på vår arbetsplats eller vad vi gör.
Så kasta du skit på någon annan. Vi sköter oss mycket bra.
 
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Nej!
Hur ska du ha det?
Du svarade ju tidigare "Jodå" på mitt inlägg som löd "Eftersom han inte har förkunnat det så blir ju hela inlägget fullkomligt meningslöst och intetsägande.". Du får bestämma dig för om ditt inlägg var meningslöst och intetsägande eller inte.

Eller menar du att du inte skrev inlägget med vilje? :thinking:
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Hur ska du ha det?
Du svarade ju tidigare "Jodå" på mitt inlägg som löd "Eftersom han inte har förkunnat det så blir ju hela inlägget fullkomligt meningslöst och intetsägande.". Du får bestämma dig för om ditt inlägg var meningslöst och intetsägande eller inte.

Eller menar du att du inte skrev inlägget med vilje? :thinking:
Du glömde visst att jag redan förklarat det för dig. Tips! Gör som jag och håll en låg profil, så blir klavertrampen färre.

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jodå. Det var underförstått. För du förnekar väl inte att munskyddens funktion, är att filtrera in och utandningsluften?
Staffan
 
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Du glömde visst att jag redan förklarat det för dig.
Förklarat vad?
Menar du vad munskyddens funktion är?
Vad har det med saken att göra?
Det är väl totalt ovidkommande när det gäller ditt påstående om "Tegnells förkunnelse att munskydd, skyddar mot allt.... Förutom mot Covid19."
Jag hävdar fortfarande att du har fel när det gäller det påståendet. Just för att han har ansett att munskydd skyddar mot covid hela tiden eftersom Fohm har sagt att de ska användas i vården.

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Tips! Gör som jag och håll en låg profil, så blir klavertrampen färre.
Det kan ju diskuteras både om du håller en låg profil och om det i så fall skulle hjälpa mot klavertramp.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Så du menar att du med vilje skriver fullkomligt meningslösa och intetsägande inlägg?
Du har i så fall inte funderat på vad du gör i tråden och varför du skriver här?
Det vet du ju att han gör med jämna mellanrum :)

Han fyller ut tiden lite mellan de mer smarta/genomtänkta inläggen han gör! Lämnar han tråden kan han ju missa nått :cool:

Gör som han gör med mina inlägg, ”lyssna” med ett öga bara ;)
 
Snigla Snigla skrev:
Det vet du ju att han gör med jämna mellanrum :)

Han fyller ut tiden lite mellan de mer smarta/genomtänkta inläggen han gör! Lämnar han tråden kan han ju missa nått :cool:

Gör som han gör med mina inlägg, ”lyssna” med ett öga bara ;)
Jag är fortfarande inne på teorin att det finns två Staffan, eller rent av två tusen... :D
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
G gaidin skrev:
Jag är fortfarande inne på teorin att det finns två Staffan, eller rent av två tusen... :D
Precis som Nissens, då?
 
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Precis som Nissens, då?
Hur kom jag med här nu då? :rofl:
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Hur kom jag med här nu då? :rofl:
Har man S i slutet på namnet betyder det nog plural :D
 
  • Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Har man S i slutet på namnet betyder det nog plural :D
Som Jens, Jonas, Tomas, Anders, Agnes m.fl....
 
  • Haha
gaidin och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Som Jens, Jonas, Tomas, Anders, Agnes m.fl....
Ja precis!
Tänk att bli attackerad av ett gäng med Agnes's, vilken Woldsam upplevelse! :D

Sorry, ibland kan jag inte låta pappahumorn (eller försöket till det) vara...
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.