Nissens Nissens skrev:
Jag tycker att du skall läsa texten i deras slutsats istället för att tolka grafer på ditt egna dätt.

Menar du att de skrivit fel? Den engelska texten säger ju absolut inte det du påstår.
Nej men graferna visar att så är fallet och jag klarar av att läsa båda!

J
Ulltand Ulltand skrev:
Nej men graferna visar att så är fallet och jag klarar av att läsa båda!
Haha dina lögner trasslar till det.

• Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Det skall figur 2 och 3: Jag skrev fel först men ändrade

Vad visar dessa figurer Brigitt?

Jo det visar att munskydd är överlägset social distansering i studien. Eller hur?
igen: varför skriver de något helt annat i slutsatsen då?
Antingen har du eller forskarna fel. Som vanligt…

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Det skall figur 2 och 3: Jag skrev fel först men ändrade

Vad visar dessa figurer Brigitt?

Jo det visar att munskydd är överlägset social distansering i studien. Eller hur?
Så du anser att du vet mer än vad forskarna vet själva eftersom de just anser att det är likartat.
""We determined that the mandatory wearing of masks exhibits effects similar to maintaining 2-m social distancing in preventing COVID-19."

Är det sånt som brukar räknas som högmod går före fall?

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
igen: varför skriver de något helt annat i slutsatsen då?
Antingen har du eller forskarna fel. Som vanligt…
Det uttrycker sig bara mer försiktigt i citatet men likväl är data extremt tydliga att munskydd är bättre än social distansering. Notera gärna att skillnaden är extreme

Dessutom skriver forskarna att detta är i linje med vad man sett i annan forskning. Men det ligger lite mer mitt i texten. Så man reflekterar alltså även i text över sitt resultat.

En annan rolig detalj om läckande munskydd etc så kommenterar forskarna att man i Korea är van att bära munskydd och att man gör det på ett korrekt sätt. De känner sig alltså tillfreds men att man antagit noll läckage i studien vilket tycka vara "någons" slagträ mot studien.

Som synes har jag uppfatta alla resultat rätt och återgett dem på ett riktigt sätt. Den stora frågan är väl du hur kunde ni missa allt det? Ni som ju är i majoritet och allt.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Ni är förvisso i majoritet i den här tråden med kanske 7 mot 3 men det saknar dessbättre relevans när ni är vetenskaplig minoritet med 99 till 1 på ett ungefär,
Majoritet skulle jag kalla det om man nu vill räkna in WHO och FHM Men dom räknas väl inte.

BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Det uttrycker sig bara mer försiktigt i citatet men likväl är data extremt tydliga att munskydd är bättre än social distansering.
Men likartad är trots allt det de vill stå för och då är det ju lite otrevligt av dig att pådyvla dem andra åsikter än vad de vill stå för. De kanske vet att det finns saker som inte syns i grafen och som du inte känner till.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
V växelventil skrev:
Majoritet skulle jag kalla det om man nu vill räkna in WHO och FHM Men dom räknas väl inte.
WHO kom ju fram till i sin rapport som blev klar just innan de gick ut med sitt uttalande i juni 2020 att det var tveksamt om munskydd har någon effekt när allmänheten bär dem.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men likartad är trots allt det de vill stå för och då är det ju lite otrevligt av dig att pådyvla dem andra åsikter än vad de vill stå för. De kanske vet att det finns saker som inte syns i grafen och som du inte känner till.
Det är otrevligt av dig att hitta på saker om mig som jag inte sagt.

Eftersom du tycks ha svårt att ta in både bild och text i detta så hjälper jag gärna till.

Munskydd gav ett extremt mycket större skydd än social distansering. Något som forskarna själva skriver att man även sett i andra studier.

• Gilla
  • Haha
optimum och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
WHO kom ju fram till i sin rapport som blev klar just innan de gick ut med sitt uttalande i juni 2020 att det var tveksamt om munskydd har någon effekt när allmänheten bär dem.
Men dom skulle inte rekommendera munskydd om dom inte visste att det kan minska risken för smittspridningen.

• Gilla
Hank_Ö och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
V växelventil skrev:
Men dom skulle inte rekommendera munskydd om dom inte visste att det kan minska risken för smittspridningen.
Jo, det räcker med ett kanske för det uppenbarligen.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Nej det skulle dom så klart inte och mer forskning har kommit sedan dess.

Nu har ju Birgitt en fäbless för att uttrycka sig grumligt så ta inte hennes ord allt för bokstavligt.

Ett av de senaste uttalandena från WHO finns här under i min signatur!

• Haha
växelventil och 1 till
  • Laddar…
J
Ulltand Ulltand skrev:
Det uttrycker sig bara mer försiktigt i citatet men likväl är data extremt tydliga att munskydd är bättre än social distansering. Notera gärna att skillnaden är extreme

Dessutom skriver forskarna att detta är i linje med vad man sett i annan forskning. Men det ligger lite mer mitt i texten. Så man reflekterar alltså även i text över sitt resultat.

En annan rolig detalj om läckande munskydd etc så kommenterar forskarna att man i Korea är van att bära munskydd och att man gör det på ett korrekt sätt. De känner sig alltså tillfreds men att man antagit noll läckage i studien vilket tycka vara "någons" slagträ mot studien.

Som synes har jag uppfatta alla resultat rätt och återgett dem på ett riktigt sätt. Den stora frågan är väl du hur kunde ni missa allt det? Ni som ju är i majoritet och allt.
Nej vad vi visat är att du inte ens när du har gjort ett uppenbart misstag så kan du stå för det. Alla vi andra i tråden har säkert skrivit saker vi ångrat eller missat men inte du. Det är med andra ord bättre att ignorera dig i fortsättningen. För allas skull.

Ulltand Ulltand skrev:
Nej det skulle dom så klart inte och mer forskning har kommit sedan dess.

Nu har ju Birgitt en fäbless för att uttrycka sig grumligt så ta inte hennes ord allt för bokstavligt.

Ett av de senaste uttalandena från WHO finns här under i min signatur!
Om du försöker omvända munskyddhatarna så har du min respekt.

• Gilla
  • Älska
optimum och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
Stackars forskare. De samlar in en massa data och analyserar. De skriver sen en rapport, med detta data, samt lite bilder för att förtydliga. Sen kommer det in någon och tar fram "data" ur bilderna, istället för att titta på siffrorna som anges.

Ett misstag kan vi alla göra, men det är ju lite vettigare att säga "Hoppsan, jag läste lite slarvigt" istället för att dra en vals om att värdena är hämtade ur en bild. Om det är sant, att du tror mer på avbildningen än grunddata så blir jag än mer oroad över svenska skolan.

Ulltand Ulltand skrev:
Aha, så den svenska studien där det framgick att munskydden stoppade viruspartiklar framåt, men att det slank ut en del på sidan då det inte går att få det tätt, den studien ska vi nu förkasta. Intressant för det är väl en av de studier du lagt fram som bevis för att munskydden fungerar i stor skala i samhället-

Ulltand Ulltand skrev:
Ja, du har till och med uppfattat de bättre än forskarna bakom studien. :thinking:
Tur att du är så ödmjuk.;)

Det studien har visat är att om alla som åker kollektivt använder en mask, av en typ ytterst få använder i Sverige, och sitter och hostar så är det bättre än om man inte använder mask. Detta med förutsättningen att masken sitter tätt.

Vad säger då det om hur en masktvång skulle fungera i Sverige? Ganska lite skulle jag nog säga, men jag är öppen för att jag har fel.

• Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.