Fairlane
Fairlane Fairlane skrev:
Har jag resonerat så?
Du får gärna visa var.

Lycka till...

Som ledtråd så använder jag alltid säkerhetsbälte i bilen, försöker ha det i bussen och jag använder munskydd när jag rör mig på platser där jag riskerar att komma nära folk...

Så det ska bli spännande att se vad du hittar.
@växelventil jag antar att du inte kunde hitta något utan det vara vara dumt?

J
Ovanstående diskussion visar ju det vi har talat om i ett år eller två nu. Munskyddsanvändarna i gemen består av folk som tror att det går ha dom lite hur som helst. Därför blir resultatet som det blir. Varken hackat eller malet.

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Som sagt man smittas bra när man andas genom näsan och har munskyddet bara över munnen. Det blir därför meningslöst att ha munskyddet bara över munnen.
Men av vilken anledning rekommenderar då FHM att vi ska använda munskydd överhuvudtaget om det inte dom tror att det kan minska smittspridningen?Eller WHO med för den delen.Återigen det mesta kommer väl ur ur munnen när du hostar så där har du fel.

J Jocke Best skrev:
Ovanstående diskussion visar ju det vi har talat om i ett år eller två nu. Munskyddsanvändarna i gemen består av folk som tror att det går ha dom lite hur som helst. Därför blir resultatet som det blir. Varken hackat eller malet.
Det måste väl vara en väldans massa folk om man räknar in WHO.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är irrelevant när omikron sprids bra när man andas genom näsan. Försök göra imma när du andas genom näsan.
Men det begriper väl du att det mesta kommer genom mun och näsa när du nyser eller hostar.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
@växelventil jag antar att du inte kunde hitta något utan det vara vara dumt?
Det jag menar naturligtvis om du ser några som använder munskydd felaktig betyder väl det inte att du själv måste använda munskydd felaktig eller?

BirgitS
V växelventil skrev:
Men av vilken anledning rekommenderar då FHM att vi ska använda munskydd överhuvudtaget om det inte dom tror att det kan minska smittspridningen?Eller WHO med för den delen.Återigen det mesta kommer väl ur ur munnen när du hostar så där har du fel.
Sen när rekommenderar Fohm att man har munskydd som inte täcker näsan?

Jag har inte sagt något om att det inte kommer en massa virus ur munnen när man hostar. Jag bara säger att ska man skydda omvärlden när man har omikron så får man för sjuttsingen se till att ha munskyddet över näsan samt se till att det sluter tätt överallt så att man verkligen andas genom munskyddet och inte i några glipor vid sidan av näsan eller på kinderna (för att inte tala om att man måste vara nyrakad). Dessutom ska förstås engångsmunskydd användas som just engångsmunskydd och inte återanvändas en massa gånger.

Men allt sånt bryter folk mot.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
J
V växelventil skrev:
Det måste väl vara en väldans massa folk om man räknar in WHO.
Jättemånga blir det

BirgitS BirgitS skrev:
Sen när rekommenderar Fohm att man har munskydd som inte täcker näsan?

Jag har inte sagt något om att det inte kommer en massa virus ur munnen när man hostar. Jag bara säger att ska man skydda omvärlden när man har omikron så får man för sjuttsingen se till att ha munskyddet över näsan samt se till att det sluter tätt överallt så att man verkligen andas genom munskyddet och inte i några glipor vid sidan av näsan eller på kinderna (för att inte tala om att man måste vara nyrakad). Dessutom ska förstås engångsmunskydd användas som just engångsmunskydd och inte återanvändas en massa gånger.

Men allt sånt bryter folk mot.
Har FHM sagt att man ska bära munskydd felaktig?Eller menar du att om du ser folk bära munskydd felaktig gör du likadant?

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
J
V växelventil skrev:
Har FHM sagt att man ska bära munskydd felaktig?Eller menar du att om du ser folk bära munskydd felaktig gör du likadant?
Du får se till fler än dig själv. Det som är smittdrivande i stort. Bevisligen fungerar inte allt perfekt. Bara för att kirurger, mattläggare och kockar kan hantera kniv så kan inte alla drälla runt med kniv till exempel. Och nej, ser Biggan en svenne med kniv så tror jag inte hon direkt hugger nån i ryggen med den heller.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Du får se till fler än dig själv. Det som är smittdrivande i stort. Bevisligen fungerar inte allt perfekt. Bara för att kirurger, mattläggare och kockar kan hantera kniv så kan inte alla drälla runt med kniv till exempel. Och nej, ser Biggan en svenne med kniv så tror jag inte hon direkt hugger nån i ryggen med den heller.
Men om du ser någon bära munskydd felaktig så gör du väl inte likadant eller?

• Haha
Ulltand
  • Laddar…
Fairlane
V växelventil skrev:
Det jag menar naturligtvis om du ser några som använder munskydd felaktig betyder väl det inte att du själv måste använda munskydd felaktig eller?
Nej?

Ärligt talat undrar jag vad du är ute efter.
Jag gör en observation idag när jag är på vårdcentralen, att många använder munskydden helt fel. Jag kan inte förstå vare hur du får det till gnäll eller varför du tror att jag ska göra lika dumt?!

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Nej?

Ärligt talat undrar jag vad du är ute efter.
Jag gör en observation idag när jag är på vårdcentralen, att många använder munskydden helt fel. Jag kan inte förstå vare hur du får det till gnäll eller varför du tror att jag ska göra lika dumt?!
Och det var därför jag skrev att det är väl bättre än inget munskydd alls om personer börjar hosta exempel.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
J
V växelventil skrev:
Men om du ser någon bära munskydd felaktig så gör du väl inte likadant eller?
Då måste ju jag ha med mig ett från början. Men nej, jag bryr mig inte speciellt mycket om munskydden längre, eftersom de bara hjälper i extrema situationer. Dock skulle jag inte släppa ut näsan nej.

J Jocke Best skrev:
Då måste ju jag ha med mig ett från början. Men nej, jag bryr mig inte speciellt mycket om munskydden längre, eftersom de bara hjälper i extrema situationer. Dock skulle jag inte släppa ut näsan nej.
Alltid något att du menar att munskydd hjälper.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.