BirgitS
V växelventil skrev:
Vi tar det igen.Om du nyser framför spegeln utan munskydd så blir det droppar men sätter du på munskydd och nyser blir det mindre droppar på spegel eller?Att vaccinerade kan sprida smitta var det flera månader sedan jag påtalade det när jag hänvisade till Anders Björkman.
Och vad har det att göra med ditt inlägg #2605 "Det är väl bättre det än inget alls
eller?!" som svar på "På plats är också en sanning med modifikation, har sett ett antal som inte täckt näsan." ?

BirgitS
optimum optimum skrev:
De som ansvarat för vaccineringen måste varit helt tappade bakom en vagn, när det finns flera experter här de borde rådfrågat som hade gett dem svaret att munskydd är värdelöst mot SARS-CoV-2
Vilka då?
Jag kan inte påminna mig någon under de senaste månaderna i alla fall.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och vad har det att göra med ditt inlägg #2605 "Det är väl bättre det än inget alls
eller?!" som svar på "På plats är också en sanning med modifikation, har sett ett antal som inte täckt näsan." ?
Men munskuddet täcker ju munnen och det är väl bättre än inget alls eller?

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
BirgitS
V växelventil skrev:
Det är ju som att tro att det har någon betydelse att täcka för ena näsborren när man nyser. Anser du att det är meningsfullt?
Omikron verkar ju vara så smittsamt att det räcker med att andas genom näsan några gånger för att smitta någon annan.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju som att tro att det har någon betydelse att täcka för ena näsborren när man nyser. Anser du att det är meningsfullt?
Omikron verkar ju vara så smittsamt att det räcker med att andas genom näsan några gånger för att smitta någon annan.
Men hostar väl inte genom näsan?Du vet väl inte om en person ska nysa eller hosta så därför skrev jag att det är bättre än inget alls.

Mats-S
Mycket positivt att så många nu får den milda varianten av covid, med den här takten på smittspridningen är vi snart av med skiten genom att vi uppnår folkimunitet.

Låg belastning på IVA, så alla ni dysterkvistar som gnäller här om hårdare restriktioner kan snart lägga ner ert trams och börja leva livet :)

BirgitS
V växelventil skrev:
Men hostar väl inte genom näsan?Du vet väl inte om en person ska nysa eller hosta så därför skrev jag att det är bättre än inget alls.
Man smittar väldigt bra genom att andas genom näsan. Man behöver inte vare sig nysa eller hosta. Du verkar tro att man bara smittas när man hostar eller nyser.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
Mats-S Mats-S skrev:
Mycket positivt att så många nu får den milda varianten av covid, med den här takten på smittspridningen är vi snart av med skiten genom att vi uppnår folkimunitet.

Låg belastning på IVA, så alla ni dysterkvistar som gnäller här om hårdare restriktioner kan snart lägga ner ert trams och börja leva livet :)
Fel tråd?
Det här är en tråd om munskydd.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Man smittar väldigt bra genom att andas genom näsan. Man behöver inte vare sig nysa eller hosta. Du verkar tro att man bara smittas när man hostar eller nyser.
Vad är det som smittar mer än droppar från luftvägarna?Det är väl det som munskydd ska förhindra eller?Mao så här Tegnell fel när han säger att munskydd kan förhindra smittspridningen annars skulle inte FHM rekommendera det.

Fairlane
V växelventil skrev:
Vad är det som smittar mer än droppar från luftvägarna?Det är väl det som munskydd ska förhindra eller?Mao så här Tegnell fel när han säger att munskydd kan förhindra smittspridningen annars skulle inte FHM rekommendera det.
Har Tegnell sagt att man ska ha munskyddet halvvägs på?
Bilbäkte talade du om innan. Det vet vi skyddar. Ska vi klippa det halvvägs av också och hoppas att det hjälper lika mycket eller ens alls?

Fairlane Fairlane skrev:
Bilbäkte talade du om innan. Det vet vi skyddar. Ska vi klippa det halvvägs av också och hoppas att det hjälper lika mycket eller ens alls?
Resonerar som dig.Har sett på film att när dom krockat så blir dom inte skadade så jag behöver inget bilbälte.

V växelventil skrev:
Absolut eftersom tal generar stora mängder virus ur munnen. Men det finns nog inga studier på just munskydd under näsan.

Å andra sidan finns nu ett flertal studier på befolkning när munskydd varit obligatoriska. Dessa inkluderar ju då all felaktig hantering av munskydd och ger ändå i den senaste ett skydd på 35 %

Fairlane Fairlane skrev:
Men om dom har på sig halvvägs är väl bättre än inget alls eller hur.Så då känner du till att FHM rekommenderar munskydd men du tycker det är fel.

• Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Fairlane
V växelventil skrev:
Resonerar som dig.Har sett på film att när dom krockat så blir dom inte skadade så jag behöver inget bilbälte.
Har jag resonerat så?
Du får gärna visa var.

Lycka till...

Som ledtråd så använder jag alltid säkerhetsbälte i bilen, försöker ha det i bussen och jag använder munskydd när jag rör mig på platser där jag riskerar att komma nära folk...

Så det ska bli spännande att se vad du hittar.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Fairlane
V växelventil skrev:
Men om dom har på sig halvvägs är väl bättre än inget alls eller hur.Så då känner du till att FHM rekommenderar munskydd men du tycker det är fel.
Inlägget är klar dumt som om jag skulle påstå att du tycker FHM ska rekommendera munskydd, fast inte över näsan.

Så korkad är jag dock inte så jag påstår att du tycker det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.