162 173 läst ·
3 131 svar
162k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Men om du nyser framför spegeln så kommer det droppar men sätter du på munskydd och nyser framför spegeln kommer det mindre eller?Så då vill du inte följa FHM rekommendationerBirgitS skrev:
Redigerat:
Resonerar du likadant när det gäller bilbälte med?Du har sett några som fifflar med bilbälte så har du bestämt att jag struntar i bilbältet eftersom några vet inte hur man sätter på bilbälte kan jag lika väl strunta i det trots att det är lag på det.Fairlane skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Men du har väl förstått att covid smittar i stor skala även vid vanlig andning och att en sjuk person inte behöver nysa eller hosta för att smitta någon annan?V växelventil skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Vi tar det igen.Om du nyser framför spegeln utan munskydd så blir det droppar men sätter du på munskydd och nyser blir det mindre droppar på spegel eller?Att vaccinerade kan sprida smitta var det flera månader sedan jag påtalade det när jag hänvisade till Anders Björkman.BirgitS skrev:
Redigerat:
Man kan ju fundera på varför de kräver munskydd när man skulle vaccinera sig mot covid?
De som ansvarat för vaccineringen måste varit helt tappade bakom en vagn, när det finns flera experter här de borde rådfrågat som hade gett dem svaret att munskydd är värdelöst mot SARS-CoV-2
Samma när jag var på sjukhuset för undersökning (kroppsaortan vilket rekommenderas alla som passerat 65) Där krävde de också munskydd.
Nej jag sade inte åt dem att de hade fel och jag vet var det finns experter som vet bättre.
De som ansvarat för vaccineringen måste varit helt tappade bakom en vagn, när det finns flera experter här de borde rådfrågat som hade gett dem svaret att munskydd är värdelöst mot SARS-CoV-2
Samma när jag var på sjukhuset för undersökning (kroppsaortan vilket rekommenderas alla som passerat 65) Där krävde de också munskydd.
Nej jag sade inte åt dem att de hade fel och jag vet var det finns experter som vet bättre.
Klipper du av bilbältet med? Så att det blir hälften så brett? Funkar ju ändå vid småkrockar.V växelventil skrev:
Ska jag klippa det efter jag har krockat eller innan.Har inte bestämt mig ännu utan får göra det när jag kör in bilen i garaget.Men när man kollar på film så är det inga som använder bilbälte och dom blir knappt skadade så det lutar nog åt att jag struntar i bilbälte.J Jocke Best skrev:
Kan det inte vara så att dom som utför vaccineringen som är smittbärare eftersom dom använder munskydd.optimum skrev:
Man kan ju fundera på varför de kräver munskydd när man skulle vaccinera sig mot covid?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg