162 211 läst ·
3 131 svar
162k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning
[QUOTE="El-Löken66, post: 4264785, member: 374895"
Men det felaktiga användandet drar nog kraftigt ner Ulltand förväntade 10% skydd till 0 i Sverige, Europa, amerika osv.
[/QUOTE]
Förväntade skyddet på samhällsninvå påverkas inte av detta, Löken.
Folk har säketr skägg även i Tyskland med ett uppmätt skydd på mellan 20-40%
Men det felaktiga användandet drar nog kraftigt ner Ulltand förväntade 10% skydd till 0 i Sverige, Europa, amerika osv.
[/QUOTE]
Förväntade skyddet på samhällsninvå påverkas inte av detta, Löken.
Folk har säketr skägg även i Tyskland med ett uppmätt skydd på mellan 20-40%
Fel igen.Ulltand skrev:
Hur ska du kunna tvinga gamlingar på hospis som knappt kan andas att börja bära munskydd 24/7. Sen så hade det ju inte hjälpt heller då viruset lätt tar sig genom.
Men om någon hostar eller nyser direkt mot sjuklingarna så kanske det kan skydda lite men bäst är ju att sprida ren har det.
Nu funkar det ju inte speciellt bra utan skägg heller. Eftersom folk använder fel munskydd, och de som används används dessutom fel.BirgitS skrev:
Det är väl snarare så att du gör cherrypicking och endast visar de rapporterna som visar det du vill. Alla de andra(de flesta) andra ignorerar du helt.Ulltand skrev:
Varför håller du på med det? Obegripligt sa Bull.
Va? Dödsfall går inte att undvika, möjligen kan man flytta dem i tiden.Ulltand skrev:
Detta är elementärt, min käre Watson.
Alla vetenskapsorienterade vet detta, och de som har sunt förnuft…
Det visar bara att du inte är representativ för medelsvensson, så det är larvigt att utgå från dig.optimum skrev:
Det som finns på FoHM:S sida är det som gäller.
Du har inget bevis för din teori.
Jag åker ensam i egen bil.
Äter för mig själv precis som de flesta gör på kontoren hos oss eller hemma.
Har inte åkt kollektivt sedan pandemin bröt ut.
Alltså varken buss, t-bana, tåg mm. Taxi en gång i höstas men det var före råden om munskydd kom.
Jag använde munskydd förra torsdagen på grund av krav då jag fick vaccin och vid de tillfällen jag går till frisören.
Jag tillhör de som följer samtliga råd och lite mer.
Jag har alltid litat på myndigheterna men framfört många gånger att de gör för lite och för sent. Men det är råd som jag ändå har skött
Råden om munskydd kunde de haft tidigt förra våren men då fanns inga att få tag på för många och därför var det ojämlikt att ha det som råd.
Anser du att munskydd ska användas när man åker själv i bilen?
Nu börjar du bli lite larvig.
Jag jobbar hemma 99% av tiden, och är strax ute o reser i världen igen.
Nja, jag orkar inte googla, men det finns studier som säger att de som vaccinerar sig efter att ha haft infektionen har ett grymt skydd. Det känns logiskt att man har ett bra skydd efter en infektion. Astras vaccin bygger på samma sak tex.
Tyngsta skälen till att jag vaccinerat mig är att jag vill ha koll på vilket skydd jag har och hur länge det varar.
Detta för att inte hamna på något suspekt sjukhus i världen en vacker dag pga att skyddet upphört…
Okey, men när du står för cherrypicking så är det okey, dvs när du säger att munskydd inte fungerar?Nissens skrev:
Obegripligt sa bull eller bill eller hur det nu va
Japp. Grymt skydd genom sjukdom.Nissens skrev:
Det visar bara att du inte är representativ för medelsvensson, så det är larvigt att utgå från dig.
Jag jobbar hemma 99% av tiden, och är strax ute o reser i världen igen.
Nja, jag orkar inte googla, men det finns studier som säger att de som vaccinerar sig efter att ha haft infektionen har ett grymt skydd. Det känns logiskt att man har ett bra skydd efter en infektion. Astras vaccin bygger på samma sak tex.
Tyngsta skälen till att jag vaccinerat mig är att jag vill ha koll på vilket skydd jag har och hur länge det varar.
Detta för att inte hamna på något suspekt sjukhus i världen en vacker dag pga att skyddet upphört…
Men vad du än gör, res inte i engelskpråkiga länder. Det kan ställa till problem
Staffans
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg