E
B b8q skrev:
Och tänk då hur många tusen liv som sparats om man haft munskyddskrav i hemmet - där är ju den allra största smittspridningen!
Och de över sjuttio ska gärna ha dubbla. Ett kanske räcker nattetid.

• Haha
Nissens
  • Laddar…
[QUOTE="El-Löken66, post: 4264785, member: 374895"

Men det felaktiga användandet drar nog kraftigt ner Ulltand förväntade 10% skydd till 0 i Sverige, Europa, amerika osv.
[/QUOTE]

Förväntade skyddet på samhällsninvå påverkas inte av detta, Löken.

Folk har säketr skägg även i Tyskland med ett uppmätt skydd på mellan 20-40%

J Jocke Best skrev:
Å andra sidan så nämner du dödsfall som kunde förhindrats. Vad har detta med munskydd att göra?:cool:
Dom hade förhindrats med munskydd.

• Haha
Nissens
  • Laddar…
J
Ulltand Ulltand skrev:
AJ aj den där flög högt förbi

• Leksakshelikopter i blått och vitt med texten "RESCUE 09", ljus tända fram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
Ulltand Ulltand skrev:
Fel igen.

Hur ska du kunna tvinga gamlingar på hospis som knappt kan andas att börja bära munskydd 24/7. Sen så hade det ju inte hjälpt heller då viruset lätt tar sig genom.

Men om någon hostar eller nyser direkt mot sjuklingarna så kanske det kan skydda lite men bäst är ju att sprida ren har det.

Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Munskydd fungerar fortsatt, men lite sämre, om man har skägg. Bra att veta på individnivå.
Där avslöjar du din okunskap. Igen.

Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Precis, inte oväntat utan just en av de anledningarna som har framförts för att munskydd inte fungerar så bra bland allmänheten där t.ex. många män har skägg.
Nu funkar det ju inte speciellt bra utan skägg heller. Eftersom folk använder fel munskydd, och de som används används dessutom fel.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Halva tråden är ju full av vetenskapliga studier som *alla* visar att munskydd fungerar.

Gör om gör rätt. Gå till baka 1000 inlägg och kom ut ut grottan. :)
Det är väl snarare så att du gör cherrypicking och endast visar de rapporterna som visar det du vill. Alla de andra(de flesta) andra ignorerar du helt.
Varför håller du på med det? Obegripligt sa Bull.

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
För de vetenskapsorienterade finns svaret redan nu. För Sveriges del handlar det om några tusen dödsfall som hade undvikits om krav på munskydd utanför hemmet införts.
Va? Dödsfall går inte att undvika, möjligen kan man flytta dem i tiden.

Detta är elementärt, min käre Watson. :crysmile:

Alla vetenskapsorienterade vet detta, och de som har sunt förnuft…

Staffans2000
J Jocke Best skrev:
[bild]
Tror det där är jämnt skägg faktiskt. Läser tråden med nöje på ballen i sol med en espresso och lite helado som sällskap. Trevlig sommar på ett!
Men snälla nån! Sitter även du på din egen balle och är den lika liten som Anders? Eller kanske rent anmv grotesk?
Pillar med min egen ..... magnet i sommarvärmen.
Kullager och axel med rost och smörjmedel i en mekanisk verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staffans

• Älska
Jocke Best
  • Laddar…
Nissens
E El-Löken66 skrev:
Verkar att när den personen bestämmer sig för att något ska vara på ett visst sätt så vägrar hen ta till sig fakta.

Nog ingen större mening att försöka diskutera något.
Vilken medellivslängd återstår för de som bor på äldreboendena tror du?

Nissens
optimum optimum skrev:
Det som finns på FoHM:S sida är det som gäller.
Du har inget bevis för din teori.

Jag åker ensam i egen bil.
Äter för mig själv precis som de flesta gör på kontoren hos oss eller hemma.
Har inte åkt kollektivt sedan pandemin bröt ut.
Alltså varken buss, t-bana, tåg mm. Taxi en gång i höstas men det var före råden om munskydd kom.

Jag använde munskydd förra torsdagen på grund av krav då jag fick vaccin och vid de tillfällen jag går till frisören.
Jag tillhör de som följer samtliga råd och lite mer.
Jag har alltid litat på myndigheterna men framfört många gånger att de gör för lite och för sent. Men det är råd som jag ändå har skött
Råden om munskydd kunde de haft tidigt förra våren men då fanns inga att få tag på för många och därför var det ojämlikt att ha det som råd.

Anser du att munskydd ska användas när man åker själv i bilen?
Nu börjar du bli lite larvig.
Det visar bara att du inte är representativ för medelsvensson, så det är larvigt att utgå från dig.
Jag jobbar hemma 99% av tiden, och är strax ute o reser i världen igen.

Nja, jag orkar inte googla, men det finns studier som säger att de som vaccinerar sig efter att ha haft infektionen har ett grymt skydd. Det känns logiskt att man har ett bra skydd efter en infektion. Astras vaccin bygger på samma sak tex.

Tyngsta skälen till att jag vaccinerat mig är att jag vill ha koll på vilket skydd jag har och hur länge det varar.
Detta för att inte hamna på något suspekt sjukhus i världen en vacker dag pga att skyddet upphört…

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är väl snarare så att du gör cherrypicking och endast visar de rapporterna som visar det du vill. Alla de andra(de flesta) andra ignorerar du helt.
Varför håller du på med det? Obegripligt sa Bull.
Okey, men när du står för cherrypicking så är det okey, dvs när du säger att munskydd inte fungerar?

Obegripligt sa bull eller bill eller hur det nu va

• Älska
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Det visar bara att du inte är representativ för medelsvensson, så det är larvigt att utgå från dig.
Jag jobbar hemma 99% av tiden, och är strax ute o reser i världen igen.

Nja, jag orkar inte googla, men det finns studier som säger att de som vaccinerar sig efter att ha haft infektionen har ett grymt skydd. Det känns logiskt att man har ett bra skydd efter en infektion. Astras vaccin bygger på samma sak tex.

Tyngsta skälen till att jag vaccinerat mig är att jag vill ha koll på vilket skydd jag har och hur länge det varar.
Detta för att inte hamna på något suspekt sjukhus i världen en vacker dag pga att skyddet upphört…
Japp. Grymt skydd genom sjukdom.
Men vad du än gör, res inte i engelskpråkiga länder. Det kan ställa till problem:D.

Staffans

• Haha
Luddis_1
  • Laddar…
Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
För de vetenskapsorienterade finns svaret redan nu
De som är vetenskapsorienterade slänger sig inte med "bevis" i kombination med "mest troliga".
De som är vetenskapsorienterade har koll på konfidensintervall etc.

• Gilla
  • Haha
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.