1 016 320 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Medlem
· Norr
· 38 inlägg
Så det är det det handlar om för eller emot, höger eller vänster.optimum skrev:
finns ingen middleground för dig.
så du har två konton här Nissens och optimum
Länken är från en kanadensisk organisation som visar nå du inte vill erkänna, du har redan klickat på länken och spelar dum.....
shill
Du får läsa lite mer av vad Optimum och Nissens skriver så kommer du att förstå att de inte är samma person…International Craftsman skrev:
Din länk går till en site med sånt som brukar bli borttaget från YouTube om det postas där. Kan du inte länka PDF versionen i stället. Många här har nog varken tid eller lust att titta på konspirationsvideos. Om Pfizers vaccin skulle döda fler än det hjälper var är då alla döda? Ytterligare en konspiration, i Sverige, som förfalskar statistiken?
Man ska generellt sett läsa papperstidningar, de har större redaktioner och mer tid innan publicering att verifiera detaljerna, on-line media får man ta för vad det är, snabba gissningar och sladder.Nissens skrev:
Jag har svårt att förstå detta med resor, vad är egentligen problemet?
Olika länder har smitta i olika nivåer men alla kommer ju ändå att få in de nya mutationerna förr eller senare.
Jag har nu rest sedan augusti och de länder jag har besökt har alla haft krav på test innan inträde. Vissa har hårdare krav, andra har lättare.
(Att resa är min livsstil, jag är nomad)
Visst kan man som nation begränsa inflödet av människor men inget land kan ju helt stoppa det, det ser man ju t ex på Nya Zeeland som har en väldigt restriktiv politik när det gäller inflöde av både folk och råvaror.
Nu är jag I Kap Verde och har blivit testad innan jag fick komma in. Ändå har smittan brutit ut här. Det hjälper ju helt enkelt inte så varför är resande så hemskt?
Landsgränser finns ju bara på kartor. Viruset har inget pass och klarar sig fint ändå.
Olika länder har smitta i olika nivåer men alla kommer ju ändå att få in de nya mutationerna förr eller senare.
Jag har nu rest sedan augusti och de länder jag har besökt har alla haft krav på test innan inträde. Vissa har hårdare krav, andra har lättare.
(Att resa är min livsstil, jag är nomad)
Visst kan man som nation begränsa inflödet av människor men inget land kan ju helt stoppa det, det ser man ju t ex på Nya Zeeland som har en väldigt restriktiv politik när det gäller inflöde av både folk och råvaror.
Nu är jag I Kap Verde och har blivit testad innan jag fick komma in. Ändå har smittan brutit ut här. Det hjälper ju helt enkelt inte så varför är resande så hemskt?
Landsgränser finns ju bara på kartor. Viruset har inget pass och klarar sig fint ändå.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Jag vet inte vad som är rätt eller fel men några argument för att begränsa resande t.ex. med testkrav är att försöka få smittoförlopp pga. nya varianter långsammare genom ett mindre inflöde i början (100 st smittsamma med en ny värre variant ställer till med problem fortare än 1 st) och att försöka se till att ens eget sjukvårdssystem inte utsätts för press pga. inflöde av många smittsamma som sen blir allvarligt sjuka.G gaidin skrev:Jag har svårt att förstå detta med resor, vad är egentligen problemet?
Olika länder har smitta i olika nivåer men alla kommer ju ändå att få in de nya mutationerna förr eller senare.
Jag har nu rest sedan augusti och de länder jag har besökt har alla haft krav på test innan inträde. Vissa har hårdare krav, andra har lättare.
(Att resa är min livsstil, jag är nomad)
Visst kan man som nation begränsa inflödet av människor men inget land kan ju helt stoppa det, det ser man ju t ex på Nya Zeeland som har en väldigt restriktiv politik när det gäller inflöde av både folk och råvaror.
Nu är jag I Kap Verde och har blivit testad innan jag fick komma in. Ändå har smittan brutit ut här. Det hjälper ju helt enkelt inte så varför är resande så hemskt?
Landsgränser finns ju bara på kartor. Viruset har inget pass och klarar sig fint ändå.
Nu är ju omikron en lindrigare variant som inte går djupt ner i lungorna, så det är väl mindre dåligt att den sprids.BirgitS skrev:
Jag vet inte vad som är rätt eller fel men några argument för att begränsa resande t.ex. med testkrav är att försöka få smittoförlopp pga. nya varianter långsammare genom ett mindre inflöde i början (100 st smittsamma med en ny värre variant ställer till med problem fortare än 1 st) och att försöka se till att ens eget sjukvårdssystem inte utsätts för press pga. inflöde av många smittsamma som sen blir allvarligt sjuka.
Det bästa vore ju att isolera de ovaccinerade, det skulle kunna halvera belastningen på sjukvården.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 135 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 135 inlägg
Hur en ny variant kommer att bli vet man ju inte i förväg. Men sen är det ju så att omikrons ökade smittspridningsmöjlighet därför att den rundar immunsystemet gör det ju betydligt värre än delta. För närvarande ser det ju att överväga med tanke på beläggningen på sjukhus.Nissens skrev:
Det är ju bara att titta på profilbilden för att förstå vad det är för en vi har att göra med.
Så mata inte…
Så mata inte…
Du menar att rapporten från Danmark är felaktig?BirgitS skrev:
Nu får du lugna dig lite.BirgitS skrev:
citat:
”Idag går danska smittskyddsmyndigheten ut med att risken för att hamna på sjukhus med omikronvarianten av covid-19 bara är hälften så stor jämfört med deltavarianten. Uppgiften om ett mildare sjukdomsförlopp av omikron ligger i linje med andra rapporter de senaste veckorna.”
Källa:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/danska-smittskyddsmyndigheten-hälften-så-stor-risk-att-hamna-på-sjukhus-med-omikron/vi-AASnAsF