optimum optimum skrev:
Vad vill du ha sagt med ditt inlägg.
Är det emot eller för vaccinen?

Jag brukar undvika att klicka på länkar då syftet är oklart.
Så det är det det handlar om för eller emot, höger eller vänster.
finns ingen middleground för dig.
så du har två konton här Nissens och optimum

Länken är från en kanadensisk organisation som visar nå du inte vill erkänna, du har redan klickat på länken och spelar dum.....
shill
 
International Craftsman International Craftsman skrev:
Så det är det det handlar om för eller emot, höger eller vänster.
finns ingen middleground för dig.
så du har två konton här Nissens och optimum

Länken är från en kanadensisk organisation som visar nå du inte vill erkänna, du har redan klickat på länken och spelar dum.....
shill
Du får läsa lite mer av vad Optimum och Nissens skriver så kommer du att förstå att de inte är samma person…
Din länk går till en site med sånt som brukar bli borttaget från YouTube om det postas där. Kan du inte länka PDF versionen i stället. Många här har nog varken tid eller lust att titta på konspirationsvideos. Om Pfizers vaccin skulle döda fler än det hjälper var är då alla döda? Ytterligare en konspiration, i Sverige, som förfalskar statistiken?
 
  • Gilla
  • Älska
Guzzi och 9 till
  • Laddar…
D
Nissens Nissens skrev:
Det man på sin höjd kan använda kvällspressen till är att ögna igenom rubrikerna, sedan kollar med trovärdiga källor hur det ligger till egentligen…
Man ska generellt sett läsa papperstidningar, de har större redaktioner och mer tid innan publicering att verifiera detaljerna, on-line media får man ta för vad det är, snabba gissningar och sladder.
 
Jag har svårt att förstå detta med resor, vad är egentligen problemet?
Olika länder har smitta i olika nivåer men alla kommer ju ändå att få in de nya mutationerna förr eller senare.

Jag har nu rest sedan augusti och de länder jag har besökt har alla haft krav på test innan inträde. Vissa har hårdare krav, andra har lättare.
(Att resa är min livsstil, jag är nomad)

Visst kan man som nation begränsa inflödet av människor men inget land kan ju helt stoppa det, det ser man ju t ex på Nya Zeeland som har en väldigt restriktiv politik när det gäller inflöde av både folk och råvaror.
Nu är jag I Kap Verde och har blivit testad innan jag fick komma in. Ändå har smittan brutit ut här. Det hjälper ju helt enkelt inte så varför är resande så hemskt?

Landsgränser finns ju bara på kartor. Viruset har inget pass och klarar sig fint ändå.
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
BirgitS
G gaidin skrev:
Jag har svårt att förstå detta med resor, vad är egentligen problemet?
Olika länder har smitta i olika nivåer men alla kommer ju ändå att få in de nya mutationerna förr eller senare.

Jag har nu rest sedan augusti och de länder jag har besökt har alla haft krav på test innan inträde. Vissa har hårdare krav, andra har lättare.
(Att resa är min livsstil, jag är nomad)

Visst kan man som nation begränsa inflödet av människor men inget land kan ju helt stoppa det, det ser man ju t ex på Nya Zeeland som har en väldigt restriktiv politik när det gäller inflöde av både folk och råvaror.
Nu är jag I Kap Verde och har blivit testad innan jag fick komma in. Ändå har smittan brutit ut här. Det hjälper ju helt enkelt inte så varför är resande så hemskt?

Landsgränser finns ju bara på kartor. Viruset har inget pass och klarar sig fint ändå.
Jag vet inte vad som är rätt eller fel men några argument för att begränsa resande t.ex. med testkrav är att försöka få smittoförlopp pga. nya varianter långsammare genom ett mindre inflöde i början (100 st smittsamma med en ny värre variant ställer till med problem fortare än 1 st) och att försöka se till att ens eget sjukvårdssystem inte utsätts för press pga. inflöde av många smittsamma som sen blir allvarligt sjuka.
 
International Craftsman International Craftsman skrev:
Så det är det det handlar om för eller emot, höger eller vänster.
finns ingen middleground för dig.
så du har två konton här Nissens och optimum

Länken är från en kanadensisk organisation som visar nå du inte vill erkänna, du har redan klickat på länken och spelar dum.....
shill
Om man inte ser skillnad på @optimum och @Nissens är det nog svårt att se skillnad på en vaccinationskampanj och en konspiration också… :p
 
  • Gilla
  • Haha
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
Nissens
International Craftsman International Craftsman skrev:
så du har två konton här Nissens och optimum
Vad pratar du om???
Du måste vara ny här. Om jag och @optimum vore samma person så hade ”vi” varit underlag till många doktorsavhandlingar i ämnet personlighetsklyvning. :crysmile::rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
Nissens
International Craftsman International Craftsman skrev:
Är det Nissens eller optimum
det gäller att hålla isär profilerna när du postar
Nu får du ta din medicin…
 
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet inte vad som är rätt eller fel men några argument för att begränsa resande t.ex. med testkrav är att försöka få smittoförlopp pga. nya varianter långsammare genom ett mindre inflöde i början (100 st smittsamma med en ny värre variant ställer till med problem fortare än 1 st) och att försöka se till att ens eget sjukvårdssystem inte utsätts för press pga. inflöde av många smittsamma som sen blir allvarligt sjuka.
Nu är ju omikron en lindrigare variant som inte går djupt ner i lungorna, så det är väl mindre dåligt att den sprids.
Det bästa vore ju att isolera de ovaccinerade, det skulle kunna halvera belastningen på sjukvården.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
BirgitS
Nissens Nissens skrev:
Nu är ju omikron en lindrigare variant som inte går djupt ner i lungorna, så det är väl mindre dåligt att den sprids.
Hur en ny variant kommer att bli vet man ju inte i förväg. Men sen är det ju så att omikrons ökade smittspridningsmöjlighet därför att den rundar immunsystemet gör det ju betydligt värre än delta. För närvarande ser det ju att överväga med tanke på beläggningen på sjukhus.
 
Det är ju bara att titta på profilbilden för att förstå vad det är för en vi har att göra med.
Så mata inte…
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Hur en ny variant kommer att bli vet man ju inte i förväg. Men sen är det ju så att omikrons ökade smittspridningsmöjlighet därför att den rundar immunsystemet gör det ju betydligt värre än delta. För närvarande ser det ju att överväga med tanke på beläggningen på sjukhus.
Du menar att rapporten från Danmark är felaktig?
 
BirgitS
Nissens Nissens skrev:
Du menar att rapporten från Danmark är felaktig?
Det kommer rätt många rapporter därifrån bl.a. om den höga beläggningen på sjukhus (ungefär dubbelt mot Sverige).
 
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Det kommer rätt många rapporter därifrån bl.a. om den höga beläggningen på sjukhus (ungefär dubbelt mot Sverige).
Nu får du lugna dig lite.

citat:
”Idag går danska smittskyddsmyndigheten ut med att risken för att hamna på sjukhus med omikronvarianten av covid-19 bara är hälften så stor jämfört med deltavarianten. Uppgiften om ett mildare sjukdomsförlopp av omikron ligger i linje med andra rapporter de senaste veckorna.”

Källa:
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/danska-smittskyddsmyndigheten-hälften-så-stor-risk-att-hamna-på-sjukhus-med-omikron/vi-AASnAsF
 
Nissens
trähandtag trähandtag skrev:
Det är ju bara att titta på profilbilden för att förstå vad det är för en vi har att göra med.
Så mata inte…
Mata inte gräsklipparen? Eller ta inte i trähandtaget?
Eller vad menar du?
 
  • Gilla
trähandtag
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.