tusenett skrev:
Ja, det har ju gått jättebra för de länder som testat det hittills...
Betydligt bättre än de som inte testat det.

Men ju snabbare och hårdare dess bättre.

Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
Ja du missar något.

Du behöver inte tolka. Min "önskan" står i klartext i inlägget om du läser det till slut. Hur är det ens möjligt att misslyckas med det?
Kanske för att dina två tankar inte går ihop?

Om mottagaren inte förstår ens meddelande kan det antingen bero på att mottagaren är dum, eller på att man inte är tydlig. Jag brukar välja att förtydliga mig för att jag nog var otydlig.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
D
a.o.f a.o.f skrev:
Ser på listan (nedan) att butiksbiträden inte är med på de mest drabbade yrkena.
Taxiförare, Pizzabagare, Buss- och spårvagnsförare, Översättare, tolkar och lingvister m.fl., Restaurang- och kökschefer, Övriga servicearbetare, Brandmän, Bilrekonditionerare, fönsterputsare och övriga rengöringsarbetare, Fastighetsskötare, Städare, Restaurang- och köksbiträden m.fl.

[länk]
Jag noterade detta också, men passar rätt bra med tankarna om att det krävs lång tid och kort avstånd, så handlar man ju sällan?

• Gilla
brfbo och 4 till
  • Laddar…
optimum
Ulltand Ulltand skrev:
Regionerna fortsätter lägga undan vaccin som om de använts skulle ha räddat liv.

[länk]
Troligen för att FHM varit otydliga tidigare och inte gett raka råd.
Detta medverkar till att försena genomförandet av vaccinationer.

Detta svammel om regionerna ska få vara med och bestämma.

• Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Troligen för att FHM varit otydliga tidigare och inte gett raka råd.
Detta medverkar till att försena genomförandet av vaccinationer.

Detta svammel om regionerna ska få vara med och bestämma.
Ja så tor jag det är. Här hade man behövt vara jättetydliga hur vaccinet skall användas för det har man uppenbarligen inte förmåga att tänka ut själva.

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
D
Ulltand Ulltand skrev:
Ja så tor jag det är. Här hade man behövt vara jättetydliga hur vaccinet skall användas för det har man uppenbarligen inte förmåga att tänka ut själva.
Som du själv citerat har de varit JÄTTETYDLIGA, ska man ha förklaring på teckenspråk också, ikoner, jag vet inte vad man ska använda längre när vanliga ord inte räcker till?

En lite pjäs kanske, en dans?

• Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
S
BirgitS BirgitS skrev:
Juli får du nog stryka, jag tycker att under sista biten innan det lilla strecken för Aug 8 så är det ju en underdödlighet i Sverige men inte i Danmark.

Sen har ju Danmark större överdödlighet i september-oktober än Sverige.
Överdödlighet i andra länder är knappast något som hjälper här i landet. Men det är säkert viktigt för Tegnell och regeringen att någon är sämre än oss.

• Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Regionerna fortsätter lägga undan vaccin som om de använts skulle ha räddat liv.

[länk]
Eller så har man gjort en riskanalys och planerar för det värsta (men hoppas på det bästa). I det här fallet då t.ex. att det blir tillverkningsproblem och leveranser uteblir under två veckor samt att de som är kring 90 år knappt får något skydd av bara 1 dos.

Det kan ju vara bättre i längden än att planera efter sina förhoppningar (som du verkar tycka att de ska göra).

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
D djac skrev:
Som du själv citerat har de varit JÄTTETYDLIGA, ska man ha förklaring på teckenspråk också, ikoner, jag vet inte vad man ska använda längre när vanliga ord inte räcker till?

En lite pjäs kanske, en dans?

Då så!

• Gilla
djac
  • Laddar…
Mikael_L
Ulltand Ulltand skrev:
Läste att vi vaccinerat 40.000 så inom en vecka motsvara mängden vaccinerade alla över 90 år. Det borde rimligen få en inverkan på dödstalen. Kanske ser vi redan nu att toppen är nådd?
Men bara med första dosen..? ..eller ..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.