1 014 023 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Blanda inte in politik i det här för då blir du avstängd.Dan_Johansson skrev:
De vi tagit fram här är de i vår ledning som gett oss råd och förmaningar om att stanna hemma från resor och inte besöka massa butiker.
Försök inte släta över det för då gör du dig bara löjlig.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Du har varit så duktig att klistra in nyheter om regeringen, det är väl inte mer än rätt att oppositionen får lite utrymme också?optimum skrev:
Det blir ju lite konstigt om det är andra krav på ansvarstagande som gäller för oppositionen, bara för att de inte råkade sitta vid makten när något bestämdes..
Det har du helt rätt i. Den knorren missade jag, eftersom det inte bara är inkompetenta Socialdemokrater, utan politiker i allmänhet som ständigt ställer till det för sig.D djac skrev:
Staffan "den blinde"
Jag tycker det är allvarligare med de politiker som sagt åt oss att bete oss på ett visst sätt och sedan gör tvärt om själva. Busch är ju inte med i regeringen, men jag tror inte det varit någon större skillnad i det här avseendet om oppositionen haft makten.B brfbo skrev:
Jag tror inte vi har några "Bolsonarosar" i Sverige, åtminstone inte som partiledare, alla har vid något tillfälle understrukit vikten av försiktighet.P Pin skrev:
Ingen aning om vad jag eg var ute efter när jag kikade, men tog en screenprint ändå, infon är från för två dagar sedan (då vi hade helgdag igår och ej rapporterade in.. och jag ville att Sveriges siffror skulle vara med oavsett var de hamnade på listan).
Det är bara ”Topp-20-Europa” och sorterat på antalet döda per miljon inv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tittade en stund på denna och det känns lite märkligt, en salig blandning av kulturer och restriktioner som inte riktigt alignar för mig, kan ju såklart vara den förmodat oordnade rapporteringen som luras. Sen tror jag att det, som vid mycket sjukdomar, finns ett stort inslag av slump i det hela.Snigla skrev:
Ingen aning om vad jag eg var ute efter när jag kikade, men tog en screenprint ändå, infon är från för två dagar sedan (då vi hade helgdag igår och ej rapporterade in.. och jag ville att Sveriges siffror skulle vara med oavsett var de hamnade på listan).
[bild]
Det är inte lätt att vara stadsminister i Sverige. Hade han tackat folket för att de höll sig hemma så att det var lätt att hålla distansen när han behövde köpa en reservdel till sin rakapparat, så hade väl folk blivit ännu argare.
Det kan tyckas vara ett trivialt problem, men hans hy kanske inte klarar engångshyvel?
Vi har inte en statschef som försöker lägga sig i från vilka länder vi ska köpa vaccin, försöker få militären att ta hand om distributionen av vaccinerna, samlar inte 1000-tals personer på offentlig plats så det blir upplopp och folk inte bara riskerar att dö av covid, utan dör av skottskador i tumultet mitt under modern tids allvarligaste pandemi.
Nej, vi får nöja oss med mindre händelser.
Vi får läsa någon obskyr hälsogurus blogg för att hitta någon som på allvar diskuterar (nytt okänt) desinfektionsmedel som kur mot covid-19. Det anmärkningsvärda med dr Sannas blogg är att den är modererad så att inläggen läses av moderator innan de publiceras.
Det är naturligtvis viktigt att äta hälsosamt och ta vitaminer om man har brist, eller riskerar brist, men varför ska allt överdrivas. Ibland går det illa som för den gamle mannen som vart inlagd på sjukhus 3 ggr efter att sonen överdoserat D-vitamin med mer än 10’000% över dagsbehovet. (Läkartidningen, gammal artikel).
Det kan lätt bli fel när folk väljer information och nyheter fritt och tror på det de vill tro på ute på stora vilda nätet.
Det kan tyckas vara ett trivialt problem, men hans hy kanske inte klarar engångshyvel?
Vi har inte en statschef som försöker lägga sig i från vilka länder vi ska köpa vaccin, försöker få militären att ta hand om distributionen av vaccinerna, samlar inte 1000-tals personer på offentlig plats så det blir upplopp och folk inte bara riskerar att dö av covid, utan dör av skottskador i tumultet mitt under modern tids allvarligaste pandemi.
Nej, vi får nöja oss med mindre händelser.
Vi får läsa någon obskyr hälsogurus blogg för att hitta någon som på allvar diskuterar (nytt okänt) desinfektionsmedel som kur mot covid-19. Det anmärkningsvärda med dr Sannas blogg är att den är modererad så att inläggen läses av moderator innan de publiceras.
Det är naturligtvis viktigt att äta hälsosamt och ta vitaminer om man har brist, eller riskerar brist, men varför ska allt överdrivas. Ibland går det illa som för den gamle mannen som vart inlagd på sjukhus 3 ggr efter att sonen överdoserat D-vitamin med mer än 10’000% över dagsbehovet. (Läkartidningen, gammal artikel).
Det kan lätt bli fel när folk väljer information och nyheter fritt och tror på det de vill tro på ute på stora vilda nätet.
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Läkemedelsverket rapporterar att de har fått in 10 rapporter om biverkningar efter vaccinering med Comirnaty (Pfizers vaccin). De flesta är antingen vid själva stickstället eller normala vaccinbiverkningar men två st har avlidit, dock vet man inte om det just beror på vaccineringen eftersom de också har varit sjukliga, några överkänslighetsreaktioner och perifer ansiktsförlamning samt ett fall av rosfeber.
Ung. 40 000 hade vaccinerats fram till början av veckan, vilket är ung. hälften av de doser som kom under jul- och nyårsveckorna.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/...nkta-biverkningar-av-vaccination-mot-covid-19
Ung. 40 000 hade vaccinerats fram till början av veckan, vilket är ung. hälften av de doser som kom under jul- och nyårsveckorna.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/...nkta-biverkningar-av-vaccination-mot-covid-19
En tendens till flackare kurva för Sverige och Danmark även om helgerna kan ha påverkan på rapporteringen.
Läste att vi vaccinerat 40.000 så inom en vecka motsvara mängden vaccinerade alla över 90 år. Det borde rimligen få en inverkan på dödstalen. Kanske ser vi redan nu att toppen är nådd?
Läste att vi vaccinerat 40.000 så inom en vecka motsvara mängden vaccinerade alla över 90 år. Det borde rimligen få en inverkan på dödstalen. Kanske ser vi redan nu att toppen är nådd?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Under dagens presskonferens rapporterades att det nu är uppe i 17 fall med den brittiska varianten varav 5 inte har någon koppling med resande därifrån. Ingen omfattande samhällsspridning än.