1 016 697 läst ·
19 546 svar
1017k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 243 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 243 inlägg
Regeringen har startat en utredning om det enligt presskonferensen där lättnaderna meddelades. Hur åsikterna är i riksdagen: https://www.svt.se/nyheter/har-ar-partierna-for-och-emot-vaccinpassD djac skrev:
om ett par veckor så vet vi hur öppnandet gick i danmark, så då finns det tid att ev backa restriktionerna i sverigeBirgitS skrev:
Du har rätt i sak, det är regionerna som inte följer lagen vad det verkar.B b8q skrev:Det är också märkligt att du fortsätter att beskylla Fohm, och inte regionerna. Fohm REKOMMENDERAR (vilket även står i ditt inlägg), medan regionerna BESTÄMMER. 20 av 21 har hittills sagt nej. Och det är (vilket också framgår av din post) att det är mot regionerna man riktar sina rättsprocesser.
Jag har sagt det förr, jag undrar vad det är för personligt agg du hyser mot just Fohm. Du fortsätter att beskylla dem för precis allt, när det inte ens är de som tar besluten.
Och nej jag har inget personligt mot FHM men när man fattar så dåliga beslut som så många människor får lida av är det upprörande.
För att återknyta till inlägget så är det dock FHM som valt att inte har rekommendera vaccin till barn mellan 12-15 år vilket kommer att generera mer sjukdom och barn med långtidscovid helt i onödan.
För vi vet ju alla att FHM kommer med en sådan rekommendation men bara lite senare än alla andra. Förmodligen brända att det gick illa när man var proaktiv förra gången vid svininfluensan.
Ja, jag tror också att de så småningom kommer att rekommendera att vaccinera även de under 16, fast knappast så länge det fortfarande gör större nytta att få de vuxna fullt vaccinerade - och kanske det även skulle rädda fler liv att börja ge de äldsta en tredje spruta först.Ulltand skrev:
Eller också kanske de väntar in klartecken från @Staffans2000 att vaccinet är tillräckligt utprovat först?
Handtvätt har god effekt på en massa annat så det är en bra idé att fortsätta med det.Ulltand skrev:
Semmelweis skulle nog vara lite bekymrad om han levde nu.
Handtvätt har förmodligen räddad fler liv än något medicinskt framsteg i historien.