P
Både Clapton och Morrison är mycket duktiga musiker, speciellt Clapton, men det är sorgligt om de får inflytande långt utanför sina kompetensområden.

Men vänta nu! Artikeln finns på Russia Today. Kan vi lita på den då? :thinking::geek::cool:
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
Både Clapton och Morrison är mycket duktiga musiker, speciellt Clapton, men det är sorgligt om de får inflytande långt utanför sina kompetensområden.

Men vänta nu! Artikeln finns på Russia Today. Kan vi lita på den då? :thinking::geek::cool:
Såklart vi inte kan. De är ju Nazister? Eller var det Kommunister. Nåväl, det väsentliga är att de inte är SVT och därför per definition är de opålitliga.
Som tur är, får Clapton göra som han vill. Än så länge, iallafall. För man vet inte var denna globala masshysteri leder.
När jag tänker efter ser han rätt opålitlig ut, den där gitarristen.

Staffans
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Vid tidpunten fanns det med all sannolikhet ingenting som tydde på att spridningen nått Sverige.
Att det ändrats sedan är en helt annan sak.

Om ni tolkar detta som en gissning så behöver ni träna upp er läsförståelse…
Hoppsan!
Glömde denna mycket pedagogiska förklaring. Den tydliggör skillnaden mellan sannolikt och sant. På lätt svenska dessutom.


Staffans
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Just det. Sannolikhet. Det är alltså ingen sanning, utan bara likt den. Hänger du med?
Tegnell anser sig alltså ha goda skäl till att tro att ...


Vilken kompis?
För övrigt: se ovan.


Just det. Undsättning och det skall du vara väldigt tacksam för.
Fakta. Vilka fakta:D? Det är bara förhoppningar. Måhända med god grund att slå in. Vad vet jag? Men likväl bara förhoppningar.
Huruvida vi får en fjärde våg, vet ingen. Inte ens Tegnell. Det är naturligtvis därför han uttrycker sig diffust.

Staffans
Du är ju bara för mycket. Det finns ingen anledning att tro något annat än att det inte fanns något tecken på den smittan vid det tillfället. AT har betydligt bättre information än du och din kompis vid varje givet tillfälle. Tro inget annat.

Att ni får det till att han skulle ha gissat visar bara hur ni misstolkar det som är skrivet och minskar er trovärdighet ännu mer. Det är en simpel lättolkad text utan någon som helst gissning som säger hur läget var där och då.
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Såklart vi inte kan. De är ju Nazister? Eller var det Kommunister. Nåväl, det väsentliga är att de inte är SVT och därför per definition är de opålitliga.
Som tur är, får Clapton göra som han vill. Än så länge, iallafall. För man vet inte var denna globala masshysteri leder.
När jag tänker efter ser han rätt opålitlig ut, den där gitarristen.

Staffans
Lugn i stormen. Kändisar som citeras i Russia Today eller HäntExtra, eller var som helst, sitter troligen varken inne med de senaste rönen eller den mest jordnära världsbild. Och även om de gör de så heter de inte MSB eller Sahlgrenska och bör bedömas med en rejäl nypa källkritik. Förstås är det sunt att fundera även över nämnda institutioner och deras beslut samt rekommendationer.
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
engs
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Clapton gillar inte han heller, utpressningsförsöken.

[länk]

Staffans
Med tanke på allt han dragit i sig genom näsan eller sprutat i armen så är garanterat vaccinet det som gett minst biverkningar.

Skjuta heroin man köpt av en langare och man inte vet något om alls vad det innehåller vs. ta vaccin som gått genom rigorösa tester. Hmm svårt val...
 
Fairlane
N nallepu skrev:
Var i Holland samma vecka när man började stänga ner länderna under min semester. Under min Hollands resa passade jag på att ta massor med bilder. kikade in i sökaren med vänster öga och hade inge problem med att få tilldet med skärpan. Efter att ha haft feber i 3,5 månader utan att jag märkt något skulle några vänner träffas och ha midsommarträff. Skulle vara fotograf och inser plötsligt att jag ser skitdåligt med vänster öga. Bilden i sökaren var alldeles suddig. För några veckor sedan besökte jag en optiker som konstaterade att jag såg bra med höger öga men med vänster öga klarade jag bara av att läsa de två översta raderna på tavlan. Ser perfekt med vänster öga men jag ser dubbelt. Tittar jag på textremsorna på tvn är texten knivskarp men jag ser fyra textremsor som ligger över varandra. Optikern sa att det var brytningsfel. Under den soliga midsommarfesten la jag märke till att naturen såg alldeles grå ut, knappast några kontraster. Dessbättre har den gråa diset minskat kraftigt men optikern föreslog att jag skulle operera båda ögonen och få nya linser in opererade.
Så en liten varning även om ni knappast märker att ni fåt Convic kan virusen skada andra delar i kroppen som synen . Hittade på nätet uppgifter om att folk blivit helt blinda av Convic.
Skulle inte bli förvånad om ungdomar som inte vår Convic kan bli blinda av viruset. Så mitt råd är vaccinera er.
Hittad uppgifter på nätet om att hundar ofta får grå starr men att man experimenterar med ögondroppar som minska grå starren. Snart kanske man ska testa ögondropparna på människor för att se om den fungerar lika bra på människor så man kan sluta operera ögonen
Jag antar att du avser Covid-19 när du skriver Convid, men jag får inte ihop det. Du har haft feber i 3,5 månader utan att ha märkt något? Hur vet du då att du har haft feber så länge? Kan du inte bara haft feber 1 dag, när du tog tempen? Är du säker på kopplingen förändrad syn och Covid-19? Min syn har förändrats rätt mycket, till det sämre, de sista 10 åren, och jag har mig veterligen inte haft Covid-19, iallafall inte hela den tiden.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ja, det är bra. Men det är inte bra när "någon" i sin iver att skyla över andras misstag, ägnar sig åt desinförmation.

Staffans
Det är du som ägnar dig åt desinformation i den här tråden genom att t.ex. flera gånger ha länkat till sånt.

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Just det. Sannolikhet. Det är alltså ingen sanning, utan bara likt den. Hänger du med?
Tegnell anser sig alltså ha goda skäl till att tro att ...
Om det nu finns någon sanning som visar att Tegnell har fel så fram med den i stället för att sitta och hålla på den. Det är ju enda sättet att bevisa att Tegnell har fel, dvs. att smittspridningen för några dagar sen var skyhögt över det som all statistik visar.

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Fakta. Vilka fakta:D? Det är bara förhoppningar. Måhända med god grund att slå in. Vad vet jag? Men likväl bara förhoppningar.
Huruvida vi får en fjärde våg, vet ingen. Inte ens Tegnell. Det är naturligtvis därför han uttrycker sig diffust.
Det finns fakta i statistiken om bekräftade fall. Antalet bekräftade fall är inte alls så höga som i UK och Spanien. Det är fakta och inte någon förhoppning.

Tegnell har inte uttalat sig om det i framtiden kommer att bli en fjärde våg eller inte.
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
N nallepu skrev:
Var i Holland samma vecka när man började stänga ner länderna under min semester. Under min Hollands resa passade jag på att ta massor med bilder. kikade in i sökaren med vänster öga och hade inge problem med att få tilldet med skärpan. Efter att ha haft feber i 3,5 månader utan att jag märkt något skulle några vänner träffas och ha midsommarträff. Skulle vara fotograf och inser plötsligt att jag ser skitdåligt med vänster öga. Bilden i sökaren var alldeles suddig. För några veckor sedan besökte jag en optiker som konstaterade att jag såg bra med höger öga men med vänster öga klarade jag bara av att läsa de två översta raderna på tavlan. Ser perfekt med vänster öga men jag ser dubbelt. Tittar jag på textremsorna på tvn är texten knivskarp men jag ser fyra textremsor som ligger över varandra. Optikern sa att det var brytningsfel. Under den soliga midsommarfesten la jag märke till att naturen såg alldeles grå ut, knappast några kontraster. Dessbättre har den gråa diset minskat kraftigt men optikern föreslog att jag skulle operera båda ögonen och få nya linser in opererade.
Så en liten varning även om ni knappast märker att ni fåt Convic kan virusen skada andra delar i kroppen som synen . Hittade på nätet uppgifter om att folk blivit helt blinda av Convic.
Skulle inte bli förvånad om ungdomar som inte vår Convic kan bli blinda av viruset. Så mitt råd är vaccinera er.
Hittad uppgifter på nätet om att hundar ofta får grå starr men att man experimenterar med ögondroppar som minska grå starren. Snart kanske man ska testa ögondropparna på människor för att se om den fungerar lika bra på människor så man kan sluta operera ögonen
Du skriver ju inte så ofta i den här tråden så du kanske inte har märkt att det finns flera corona/covid-trådar. Det här är nyhetstråden och sen finns det andra trådar t.ex. hälsolägestråden.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Det är du som ägnar dig åt desinformation i den här tråden genom att t.ex. flera gånger ha länkat till sånt.
Men här handlar det om att Nissens ännu en gång inte kan läsa lättskriven text. Inte ens när den är på Svenska!

Så, Birgit!
Vilken desinformation syftar du på? Är det den där jag säger att den och den, tycker si eller så? Är det desinformation att länka till de som har en avvikande åsikt? Och isåfall, vem har bestämt det. Du?
Den här tråden har mer och mer blivit ett tillhåll för en liten grupp religiösa fanatiker, som ser avfällingar överallt. Lite underhållande men mycket oroande när man ser hur lite det krävs för att vi skall agera protektionistiska. Vi har rätt, de har fel.

Staffans
 
T
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Så, Birgit!
Vilken desinformation syftar du på? Är det den där jag säger att den och den, tycker si eller så? Är det desinformation att länka till de som har en avvikande åsikt? Och isåfall, vem har bestämt det. Du?
Den här tråden har mer och mer blivit ett tillhåll för en liten grupp religiösa fanatiker, som ser avfällingar överallt. Lite underhållande men mycket oroande när man ser hur lite det krävs för att vi skall agera protektionistiska. Vi har rätt, de har fel.
Det är förmodligen bland annat det videoklipp du förbehållslöst klistrade in, som jag (med en mycket enkel sökning som du själv hade kunnat göra) hittade en hel webbsida som med fakta och referenser visar att nästan alla påståenden i klippet är fel. Då handlar det knappast om någon som har en "avvikande åsikt", utan just desinformation.

Du har f ö ännu inte kommenterat det, annat än med tramskommentarer.
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men här handlar det om att Nissens ännu en gång inte kan läsa lättskriven text. Inte ens när den är på Svenska!
Var kom Nissens in?
Jag citerade ett av dina inlägg som var ett svar på ett av mina inlägg. Det inlägget var också ett svar på ett av dina inlägg som var ett svar på ett av mina inlägg. Det inlägget var också ett svar på ett av dina inlägg. Sen är man då tillbaka på vad Tegnell sa:
"– I nuläget ser vi inget som tyder på det."
som var ett svar på en fråga angående utvecklingen i andra europeiska länder där antalet smittade är i nivå med deras vågtoppar och om det skulle bli likadant här.

Vem är det som inte förstår att det just handlar om vad som syns i statistiken just nu?
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Lite underhållande men mycket oroande när man ser hur lite det krävs för att vi skall agera protektionistiska. Vi har rätt, de har fel.
Du menar som när du anser att du har rätt om lämpligheten för medelålders och unga vuxna att vaccinera sig och vi andra har fel?

Resten av ditt inlägg svarade tanaris på.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Staffans2000
T tanaris skrev:
Du har f ö ännu inte kommenterat det, annat än med tramskommentarer.
Jo, det har jag gjort.
Jag skrev något i stil med: -I den här tråden postas det inlägg i en sådan rasande takt att jag inte längre hittar din länk. Är det tramsigt att ta fram Shakespeares samlade verk och klia sig i huvudet samtidigt som man säger -ojdå. Var finns det stycket någonstans?

Dessutom är mina hänvisningar bara till för att variera informationsflödet lite, för det är väl ett diskutionsforum och inte Plymouthbrödernas söndagsskola, även om likheterna är många. Ingen gång har jag påstått att det är sant, eller än mindre, att det är "fakta" som står i de länkar jag postat.

Staffans
 
BirgitS
Antalet fall nationellt av covid-19 fortsätter att ligga på en låg nivå men en ökning syns i samtliga storstadsregioner under vecka 28. Övervakningen av virusvarianter visar att deltavarianten sedan vecka 26 fortsätter att dominera medan alfavarianten har minskat.
Incidensen räknat över 14 dagar var 32 fall per 100 000 invånare.
Andelen fall av covid-19 med koppling till utlandsresor fortsätter att öka och stod förra veckan för minst 23 procent.
Folkhälsomyndigheten påminner om att hålla avstånd och umgås i en mindre krets på resmålet samt att testa sig vid hemkomst och minimera kontakter den närmaste veckan efter hemkomsten. Ovaccinerade personer rekommenderas att testa sig även utan symptom.
https://www.folkhalsomyndigheten.se...-okar-i-storstadsregionerna-fran-laga-nivaer/

Tillägg:
Histogram över antal bekräftade fall av COVID-19 per vecka från 2020 till 2021.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.folkhalsomyndigheten.se...vid-19-veckorapporter/senaste-covidrapporten/
 
Redigerat:
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.