1 014 110 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Där kom du till hans undsättning igen!BirgitS skrev:
Nej, Tegnell spekulerar eller gissar inte utan det som han säger är fortfarande: Där "det" syftar på "angående utvecklingen i andra europeiska länder där antalet smittade är i nivå med deras vågtoppar".
[länk]
Allt annat är vad journalisten har bestämt på egen hand. Man kan inte utgå från lösryckta citat utan man måste förstå sammanhanget.
Du beskriver en typiskk spekulation. Tegnell vet inte, utan tror. En gissning. Måhända på goda grunder, men likväl en gissning.
Kan du berömma källans säkerhet?BirgitS skrev:
Staffans
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 119 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 119 inlägg
Det är väl bra när någon påtalar felaktigheter i andras inlägg. Det måste ju du tycka också eftersom du ofta verkar hålla på och försöka med det.Staffans2000 skrev:
Nej, det är inte en spekulation eller en gissning att uttala sig om hur det är just nu utan bara fakta. Idag har Sverige inte alls en sån smittspridning som finns för närvarande i UK och Spanien. Om du tycker annorlunda så får du ju ta fram fakta som visar på den stora smittspridningen i Sverige.
Var i Holland samma vecka när man började stänga ner länderna under min semester. Under min Hollands resa passade jag på att ta massor med bilder. kikade in i sökaren med vänster öga och hade inge problem med att få tilldet med skärpan. Efter att ha haft feber i 3,5 månader utan att jag märkt något skulle några vänner träffas och ha midsommarträff. Skulle vara fotograf och inser plötsligt att jag ser skitdåligt med vänster öga. Bilden i sökaren var alldeles suddig. För några veckor sedan besökte jag en optiker som konstaterade att jag såg bra med höger öga men med vänster öga klarade jag bara av att läsa de två översta raderna på tavlan. Ser perfekt med vänster öga men jag ser dubbelt. Tittar jag på textremsorna på tvn är texten knivskarp men jag ser fyra textremsor som ligger över varandra. Optikern sa att det var brytningsfel. Under den soliga midsommarfesten la jag märke till att naturen såg alldeles grå ut, knappast några kontraster. Dessbättre har den gråa diset minskat kraftigt men optikern föreslog att jag skulle operera båda ögonen och få nya linser in opererade.
Så en liten varning även om ni knappast märker att ni fåt Convic kan virusen skada andra delar i kroppen som synen . Hittade på nätet uppgifter om att folk blivit helt blinda av Convic.
Skulle inte bli förvånad om ungdomar som inte vår Convic kan bli blinda av viruset. Så mitt råd är vaccinera er.
Hittad uppgifter på nätet om att hundar ofta får grå starr men att man experimenterar med ögondroppar som minska grå starren. Snart kanske man ska testa ögondropparna på människor för att se om den fungerar lika bra på människor så man kan sluta operera ögonen
Så en liten varning även om ni knappast märker att ni fåt Convic kan virusen skada andra delar i kroppen som synen . Hittade på nätet uppgifter om att folk blivit helt blinda av Convic.
Skulle inte bli förvånad om ungdomar som inte vår Convic kan bli blinda av viruset. Så mitt råd är vaccinera er.
Hittad uppgifter på nätet om att hundar ofta får grå starr men att man experimenterar med ögondroppar som minska grå starren. Snart kanske man ska testa ögondropparna på människor för att se om den fungerar lika bra på människor så man kan sluta operera ögonen
Vid tidpunten fanns det med all sannolikhet ingenting som tydde på att spridningen nått Sverige.Staffans2000 skrev:
Att det ändrats sedan är en helt annan sak.
Om ni tolkar detta som en gissning så behöver ni träna upp er läsförståelse…
Vad är Convic?N nallepu skrev:Var i Holland samma vecka när man började stänga ner länderna under min semester. Under min Hollands resa passade jag på att ta massor med bilder. kikade in i sökaren med vänster öga och hade inge problem med att få tilldet med skärpan. Efter att ha haft feber i 3,5 månader utan att jag märkt något skulle några vänner träffas och ha midsommarträff. Skulle vara fotograf och inser plötsligt att jag ser skitdåligt med vänster öga. Bilden i sökaren var alldeles suddig. För några veckor sedan besökte jag en optiker som konstaterade att jag såg bra med höger öga men med vänster öga klarade jag bara av att läsa de två översta raderna på tavlan. Ser perfekt med vänster öga men jag ser dubbelt. Tittar jag på textremsorna på tvn är texten knivskarp men jag ser fyra textremsor som ligger över varandra. Optikern sa att det var brytningsfel. Under den soliga midsommarfesten la jag märke till att naturen såg alldeles grå ut, knappast några kontraster. Dessbättre har den gråa diset minskat kraftigt men optikern föreslog att jag skulle operera båda ögonen och få nya linser in opererade.
Undsättning?Staffans2000 skrev:
Du och din kompis tolkar ju den fakta som står helt felaktigt!
Någon enda gång måste du ju inse att du har fel…
Just det. Sannolikhet. Det är alltså ingen sanning, utan bara likt den. Hänger du med?Nissens skrev:
Tegnell anser sig alltså ha goda skäl till att tro att ...
Vilken kompis?Nissens skrev:
För övrigt: se ovan.
Just det. Undsättning och det skall du vara väldigt tacksam för.Nissens skrev:
Fakta. Vilka fakta
Huruvida vi får en fjärde våg, vet ingen. Inte ens Tegnell. Det är naturligtvis därför han uttrycker sig diffust.
Staffans
Redigerat:
Clapton gillar inte han heller, utpressningsförsöken.
https://www.rt.com/uk/529881-eric-clapton-vaccine-pass-protest
Staffans
https://www.rt.com/uk/529881-eric-clapton-vaccine-pass-protest
Staffans