BirgitS BirgitS skrev:
Jag rekommenderar en säkrare källa.
Förmodligen en bra idé.
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, Tegnell spekulerar eller gissar inte utan det som han säger är fortfarande: Där "det" syftar på "angående utvecklingen i andra europeiska länder där antalet smittade är i nivå med deras vågtoppar".
[länk]

Allt annat är vad journalisten har bestämt på egen hand. Man kan inte utgå från lösryckta citat utan man måste förstå sammanhanget.
Där kom du till hans undsättning igen!

Du beskriver en typiskk spekulation. Tegnell vet inte, utan tror. En gissning. Måhända på goda grunder, men likväl en gissning.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag rekommenderar en säkrare källa.
Kan du berömma källans säkerhet?

Staffans
 
T
optimum optimum skrev:
Oro på börser i Europa på grund av ökad oro för smittspridning
[bild]
Märkligt att det inte är krigsrubriker när börsen rasar åt andra hållet.

Börsdiagram som visar en uppåtgående trend över de senaste fem dagarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Har oron minskat nu, eller var det bara en normal rekyl?


Linjediagram som visar ett börsindex över ett år med en nedgång markerad vid slutet.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Där kom du till hans undsättning igen!
Du beskriver en typiskk spekulation. Tegnell vet inte, utan tror. En gissning. Måhända på goda grunder, men likväl en gissning.
Det är väl bra när någon påtalar felaktigheter i andras inlägg. Det måste ju du tycka också eftersom du ofta verkar hålla på och försöka med det.

Nej, det är inte en spekulation eller en gissning att uttala sig om hur det är just nu utan bara fakta. Idag har Sverige inte alls en sån smittspridning som finns för närvarande i UK och Spanien. Om du tycker annorlunda så får du ju ta fram fakta som visar på den stora smittspridningen i Sverige.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Kan du berömma källans säkerhet?
Det var ju uppenbart felaktigheter i det klippet. Det skrev jag ju om i inlägg #11384
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Var i Holland samma vecka när man började stänga ner länderna under min semester. Under min Hollands resa passade jag på att ta massor med bilder. kikade in i sökaren med vänster öga och hade inge problem med att få tilldet med skärpan. Efter att ha haft feber i 3,5 månader utan att jag märkt något skulle några vänner träffas och ha midsommarträff. Skulle vara fotograf och inser plötsligt att jag ser skitdåligt med vänster öga. Bilden i sökaren var alldeles suddig. För några veckor sedan besökte jag en optiker som konstaterade att jag såg bra med höger öga men med vänster öga klarade jag bara av att läsa de två översta raderna på tavlan. Ser perfekt med vänster öga men jag ser dubbelt. Tittar jag på textremsorna på tvn är texten knivskarp men jag ser fyra textremsor som ligger över varandra. Optikern sa att det var brytningsfel. Under den soliga midsommarfesten la jag märke till att naturen såg alldeles grå ut, knappast några kontraster. Dessbättre har den gråa diset minskat kraftigt men optikern föreslog att jag skulle operera båda ögonen och få nya linser in opererade.
Så en liten varning även om ni knappast märker att ni fåt Convic kan virusen skada andra delar i kroppen som synen . Hittade på nätet uppgifter om att folk blivit helt blinda av Convic.
Skulle inte bli förvånad om ungdomar som inte vår Convic kan bli blinda av viruset. Så mitt råd är vaccinera er.
Hittad uppgifter på nätet om att hundar ofta får grå starr men att man experimenterar med ögondroppar som minska grå starren. Snart kanske man ska testa ögondropparna på människor för att se om den fungerar lika bra på människor så man kan sluta operera ögonen
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl bra när någon påtalar felaktigheter i andras inlägg. Det måste ju du tycka också eftersom du ofta verkar hålla på och försöka med det.
Ja, det är bra. Men det är inte bra när "någon" i sin iver att skyla över andras misstag, ägnar sig åt desinförmation.

Staffans
 
E
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ja, det är bra. Men det är inte bra när "någon" i sin iver att skyla över andras misstag, ägnar sig åt desinförmation.

Staffans
Inte bra.
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Därför att det ÄR en gissning. Karln spekulerar och vad kallar du en spekulation? Fakta, kanske:D?

Staffans
Vid tidpunten fanns det med all sannolikhet ingenting som tydde på att spridningen nått Sverige.
Att det ändrats sedan är en helt annan sak.

Om ni tolkar detta som en gissning så behöver ni träna upp er läsförståelse…
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 3 till
  • Laddar…
Nissens
N nallepu skrev:
Var i Holland samma vecka när man började stänga ner länderna under min semester. Under min Hollands resa passade jag på att ta massor med bilder. kikade in i sökaren med vänster öga och hade inge problem med att få tilldet med skärpan. Efter att ha haft feber i 3,5 månader utan att jag märkt något skulle några vänner träffas och ha midsommarträff. Skulle vara fotograf och inser plötsligt att jag ser skitdåligt med vänster öga. Bilden i sökaren var alldeles suddig. För några veckor sedan besökte jag en optiker som konstaterade att jag såg bra med höger öga men med vänster öga klarade jag bara av att läsa de två översta raderna på tavlan. Ser perfekt med vänster öga men jag ser dubbelt. Tittar jag på textremsorna på tvn är texten knivskarp men jag ser fyra textremsor som ligger över varandra. Optikern sa att det var brytningsfel. Under den soliga midsommarfesten la jag märke till att naturen såg alldeles grå ut, knappast några kontraster. Dessbättre har den gråa diset minskat kraftigt men optikern föreslog att jag skulle operera båda ögonen och få nya linser in opererade.
Så en liten varning även om ni knappast märker att ni fåt Convic kan virusen skada andra delar i kroppen som synen . Hittade på nätet uppgifter om att folk blivit helt blinda av Convic.
Skulle inte bli förvånad om ungdomar som inte vår Convic kan bli blinda av viruset. Så mitt råd är vaccinera er.
Hittad uppgifter på nätet om att hundar ofta får grå starr men att man experimenterar med ögondroppar som minska grå starren. Snart kanske man ska testa ögondropparna på människor för att se om den fungerar lika bra på människor så man kan sluta operera ögonen
Vad är Convic?
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Där kom du till hans undsättning igen!

Du beskriver en typiskk spekulation. Tegnell vet inte, utan tror. En gissning. Måhända på goda grunder, men likväl en gissning.


Kan du berömma källans säkerhet?

Staffans
Undsättning?
Du och din kompis tolkar ju den fakta som står helt felaktigt!

Någon enda gång måste du ju inse att du har fel…
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ja, det är bra. Men det är inte bra när "någon" i sin iver att skyla över andras misstag, ägnar sig åt desinförmation.

Staffans
I detta fallet är det du och din kompis som inte klarat att läsa innantill… det är en mycket enkel text dessutom…
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
E
Nissens Nissens skrev:
Vad är Convic?
Mobiloperatör väl.
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Vid tidpunten fanns det med all sannolikhet ingenting som tydde på att spridningen nått Sverige.
Just det. Sannolikhet. Det är alltså ingen sanning, utan bara likt den. Hänger du med?
Tegnell anser sig alltså ha goda skäl till att tro att ...

Nissens Nissens skrev:
I detta fallet är det du och din kompis som inte klarat att läsa innantill… det är en mycket enkel text dessutom…
Vilken kompis?
För övrigt: se ovan.

Nissens Nissens skrev:
Undsättning?
Du och din kompis tolkar ju den fakta som står helt felaktigt!

Någon enda gång måste du ju inse att du har fel…
Just det. Undsättning och det skall du vara väldigt tacksam för.
Fakta. Vilka fakta:D? Det är bara förhoppningar. Måhända med god grund att slå in. Vad vet jag? Men likväl bara förhoppningar.
Huruvida vi får en fjärde våg, vet ingen. Inte ens Tegnell. Det är naturligtvis därför han uttrycker sig diffust.

Staffans
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.