1 014 071 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Behöver rätta dig när du kommer med dina påhittade "sanningar"Nissens skrev:
Jag har ingen personal som sitter och jobbar nära varandra. Förstått?
Uppmaningen kommer från företagsledningen, jag sitter inte i företagsledningen. Förstått?
Jag har jobbat hemifrån i den mån min chef ansett det lämpligt. Det gäller för all på företaget. Förstått?
Hur jag vet att jag aldrig varit sjuk med covid kommer jag aldrig berätta för dig. Förstått?
Jag vet hur och det för du nöja dig med.
Edit: För den som undrar jobbar jag ca 2,5 dagar i snitt hemifrån.
Redigerat:
Aftonbladet har en artikel om att de anser vi blev försökskaniner under pandemin.
Länk för de som önskar läsa.
https://special.aftonbladet.se/coronastrategin
Länk för de som önskar läsa.
https://special.aftonbladet.se/coronastrategin
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Han kanske har testat sig regelbundet? Andra jag känner som också har ett relativt högt riskbeteende har gjort så. Själv försöker jag minimera riskerna istället, men det innebär ju också som du säger att jag inte har någon aning om ifall jag haft infektionen.Nissens skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Trots att en hel del som vaccinerades under vintern insjuknar i Israel så finns där inga planer just nu att ge en tredje dos. Skyddet mot sjukdom som kräver sjukhusvård är fortfarande 96 %.
Gällande Sverige:
Gällande Sverige:
Däremot bara aktuellt för allmänheten i år om någon variant dyker upp där vaccinet skyddar för dåligt. Däremot kommer det troligen att behövas längre fram.
TT via t.ex. https://www.gp.se/nyheter/sverige/vissa-riskgrupper-kan-få-tredje-spruta-i-höst-1.51011604
Jag har ingen direkt åsikt om hur dödsannonser skall spridas. Jag kommenterade El-Löken66s åsikt om att det bör finnas en skyldighet att meddela att folk dör. Jag tycker inte att det behöver finnas en sådan skyldighet.Nissens skrev:
(Statistik över antal döda är en annan sak).
Sålänge få blir allvarligt sjuka eller dör samt överbelastar sjukvården är det väl bara till att sluta masstesta så är problemet löst?BirgitS skrev:
Trots att en hel del som vaccinerades under vintern insjuknar i Israel så finns där inga planer just nu att ge en tredje dos. Skyddet mot sjukdom som kräver sjukhusvård är fortfarande 96 %.
Gällande Sverige:
Däremot bara aktuellt för allmänheten i år om någon variant dyker upp där vaccinet skyddar för dåligt. Däremot kommer det troligen att behövas längre fram.
TT via t.ex. [länk]
Bra sammanställning men jag har inte haft tid att följa hela, men kan konstatera att fram till mitten av mars var Sveriges och Norges utveckling och åtgärder väldigt lika.optimum skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Jag tror att det mest beror på att det är få som är vaccinerade, mindre än 20 % har tagit minst 1 dos enligt https://ourworldindata.org/explorer...rue&Align+outbreaks=false&country=ISR~SWE~RUSB b8q skrev:
Vilken sanning har jag hittat på tror du? Du accepterar ju inte hur det förhåller sig helt enkelt. Att skjuta budbäraren har aldrig löst något…optimum skrev:
Behöver rätta dig när du kommer med dina påhittade "sanningar"
Jag har ingen personal som sitter och jobbar nära varandra. Förstått?
Uppmaningen kommer från företagsledningen, jag sitter inte i företagsledningen. Förstått?
Jag har jobbat hemifrån i den mån min chef ansett det lämpligt. Det gäller för all på företaget. Förstått?
Hur jag vet att jag aldrig varit sjuk med covid kommer jag aldrig berätta för dig. Förstått?
Jag vet hur och det för du nöja dig med.
Edit: För den som undrar jobbar jag ca 2,5 dagar i snitt hemifrån.
Du borde nog läsa på lite vad det innebär att ha personalansvar. Jag har haft de flesta chefsroller i linjen, från lägsta till högsta chef, och jag vet att du ALDRIG kan delegera personalansvar uppåt. Otroligt om det är vad du tror…
Tidigare sade du att du satte på de anställda munskydd och sedan satt de hela dagarna mindre än 2m från varann. Alltså närmare varann än du säger att du själv skulle vara någon… var det inte sant menar du? Eller är det det du säger nu som inte är sant? Endera måste vara osanning.
Om du inte förklarar hur du kan VETA att du aldrig haft en Covid-infektion, så kan du ju inte räkna med att någon tror på dig. Du sade samma sak om dina anställda tidigare, lika uppenbart är det att du inte kan veta ett smack om det.
Att jobba på en arbetsplats under pandemin är ett riskbeteende oavsett. Själv har jag kanske varit på kontoret 2ggr sedan innan jul.
Nu hittar du på igen.Nissens skrev:
Vilken sanning har jag hittat på tror du? Du accepterar ju inte hur det förhåller sig helt enkelt. Att skjuta budbäraren har aldrig löst något…
Du borde nog läsa på lite vad det innebär att ha personalansvar. Jag har haft de flesta chefsroller i linjen, från lägsta till högsta chef, och jag vet att du ALDRIG kan delegera personalansvar uppåt. Otroligt om det är vad du tror…
Tidigare sade du att du satte på de anställda munskydd och sedan satt de hela dagarna mindre än 2m från varann. Alltså närmare varann än du säger att du själv skulle vara någon… var det inte sant menar du? Eller är det det du säger nu som inte är sant? Endera måste vara osanning.
Om du inte förklarar hur du kan VETA att du aldrig haft en Covid-infektion, så kan du ju inte räkna med att någon tror på dig. Du sade samma sak om dina anställda tidigare, lika uppenbart är det att du inte kan veta ett smack om det.
Att jobba på en arbetsplats under pandemin är ett riskbeteende oavsett. Själv har jag kanske varit på kontoret 2ggr sedan innan jul.
Jag har aldrig sagt eller skrivit att jag satt på personalen munskydd.
Jag har heller inte beordrat dem.
De har fått informationen via anslag från personalavdelningen som i sin tur fått uppdraget av företagsledningen
Jag har heller inte skrivit om under vilken tid de använt munskydd.
Jag har heller aldrig skrivit om vad mina medarbetare gör eller om de behövt munskydd. (alltså arbeten närmare än 2 meter enligt företagsledningens regler)
Har du så tråkigt i ditt liv att du måste kasta skit på mig.
Läs på i ordningsreglerna till forumet om du glömt av vad som står där.
Jag är troligen en av de som sköter sig jäkligt bra i denna pandemin.
Du är helt enkelt avundsjuk för att jag har ett bra jobb och med en arbetsgivare som ser till att personalen håller sig frisk.
Vi har ingen påträffad smittspridning mellan personalen på företaget. 0. Noll.
Vi har haft några tillfällen med smittspårning och åtgärder runt dessa men aldrig någon som fått smitta på jobbet. De som blivit sjuka har fått smitta från andra platser, ofta sina barn.
Denna graf över läget i Indonesien borde säga en del om deltan och hur smittsam den är.
De har enligt senaste 4 veckorna 96,3% delta
Tidigare smittspridning med andra mutationer gav inte alls så stor smittspridning
Kan ju även bero på om man t.ex. öppnat upp tidigare nedstängning.
Kanske någon som har fakta om man gjort så.
De har enligt senaste 4 veckorna 96,3% delta
Tidigare smittspridning med andra mutationer gav inte alls så stor smittspridning
Kan ju även bero på om man t.ex. öppnat upp tidigare nedstängning.
Kanske någon som har fakta om man gjort så.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
