1 014 110 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Men Staffans har andra skäl till att misstänkliggöra vaccinen. Han vill inte berätta om de verkliga skälen bara…BirgitS skrev:
I detta fall skrev jag om det därför att det tidigare i tråden har någon (Staffans2000?) trott/misstänkt att EMA/Läkemedelsverket skulle mörka den biverkan (och andra?) för att vaccinet ska framstå som bättre än det är. Jag tycker att det är viktigt att visa på att så inte sker utan att öppenhet råder från Läkemedelsverkets sida.
Även om en biverkan på totalen är mycket ovanlig så betyder det inte att den nödvändigtvis är det när man bara tittar på en viss grupp, t.ex. en viss ålder. Även om det i i Pfizers/Modernas fall t.ex. bara gäller 1 på 100 000 när man ser till hela befolkningen blir det något helt annat när man begränsar sig till pojkar/män som är 15-25 år. Då kan det bli i samma storleksordning som risken för att hamna på sjukhus pga. allvarlig covid eller få en allvarligare postcovid.
Varför skulle en mycket ovanlig biverkning (som dessutom som dessutom ofta läker ut av sig självt) skrämma folk från att ta ett vaccin som kan rädda deras liv? Är inte livet värt mer än så för dem?Ulltand skrev:
Redigerat:
Du har altså ingen susning om vad du pratar om igen. Hur mycket skolkade du egentligen?Nissens skrev:
Asinus asinum fricat!Nissens skrev:
Staffans
Redigerat:
Folk dör! Bara halvvägs in i livet. Bör finnas en skyldighet att meddela detta trots liten risk, låter rimligt ja.P pmd skrev:
Har inte hälsat i hand sedan januari 2020.G gaidin skrev:
Åkt taxi 1 gång.
Försök inte tillskriva mig skit du inte vet något om.
Nå var har du bevis för att jag bryter mot råden?
Jag anser att jag inte drabbats speciellt mycket, Har samma arbete kvar och inte varit sjuk.
Men du verkar ha blivit drabbad som måste anklaga andra för saker de inte gjort. Tragiskt.
Du menar att dödsannonser skall annonseras i hela landet, eller kanske internationellt?P pmd skrev:
Dödsannonser etc. brukar mest gå ut i lokalpressen… långt ifrån ”avlägsna släktingar”…
Kan du beskriva exakt hur du VET att du aldrig haft Covid-19 infektion?optimum skrev:
Har inte hälsat i hand sedan januari 2020.
Åkt taxi 1 gång.
Försök inte tillskriva mig skit du inte vet något om.
Nå var har du bevis för att jag bryter mot råden?
Jag anser att jag inte drabbats speciellt mycket, Har samma arbete kvar och inte varit sjuk.
Men du verkar ha blivit drabbad som måste anklaga andra för saker de inte gjort. Tragiskt.
Den kan vara i stort sett symtomfri.
Sedan vet vi ju att du inte jobbat hemifrån och att människor du har personalansvar för fått sitta nära varandra och jobba på din uppmaning…
