Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
I detta fall skrev jag om det därför att det tidigare i tråden har någon (Staffans2000?) trott/misstänkt att EMA/Läkemedelsverket skulle mörka den biverkan (och andra?) för att vaccinet ska framstå som bättre än det är. Jag tycker att det är viktigt att visa på att så inte sker utan att öppenhet råder från Läkemedelsverkets sida.

Även om en biverkan på totalen är mycket ovanlig så betyder det inte att den nödvändigtvis är det när man bara tittar på en viss grupp, t.ex. en viss ålder. Även om det i i Pfizers/Modernas fall t.ex. bara gäller 1 på 100 000 när man ser till hela befolkningen blir det något helt annat när man begränsar sig till pojkar/män som är 15-25 år. Då kan det bli i samma storleksordning som risken för att hamna på sjukhus pga. allvarlig covid eller få en allvarligare postcovid.
Men Staffans har andra skäl till att misstänkliggöra vaccinen. Han vill inte berätta om de verkliga skälen bara…
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Men Staffans har andra skäl till att misstänkliggöra vaccinen. Han vill inte berätta om de verkliga skälen bara…
Vilka?
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Men det kan skrämma folk från att ta vaccin och läkemdel som kunde ha räddat deras liv.
Varför skulle en mycket ovanlig biverkning (som dessutom som dessutom ofta läker ut av sig självt) skrämma folk från att ta ett vaccin som kan rädda deras liv? Är inte livet värt mer än så för dem?
 
Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
T tanaris skrev:
Jag tittade in på kavlaner.se.. jösses. Jag var lätt skeptiskt till en början, sen läste jag på. Helt uppenabart saknar många den förmågan.
Desinformationskampanj från GRU?
 
  • Gilla
skogaliten
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Vilka?
Tell us…
För alla ”skäl” du uppgett hittar man på kavlaner.se, och inget är rationellt… så då finns det förhoppningsvis någon annan anledning…
 
Redigerat:
Nissens
trähandtag trähandtag skrev:
Det var ju en go samling tokstollar! Jag skäms över mänsklig dumhet.
Du tänker på kavlaner?
Ja, med internet så hittar de varann… scary... :sweat:
 
Redigerat:
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Tell us…
För alla ”skäl” du uppgett hittar man på kavlaner.se, och inget är rationellt… så då finns det förhoppningsvis någon annan anledning…
Du har altså ingen susning om vad du pratar om igen. Hur mycket skolkade du egentligen?
Nissens Nissens skrev:
Du tänker på kavlaner?
Ja, med internet så hittar de varann… scary... :sweat:
Asinus asinum fricat!

Staffans
 
Redigerat:
E
P pmd skrev:
Varför skulle en mycket ovanlig biverkning (som dessutom som dessutom ofta läker ut av sig självt) skrämma folk från att ta ett vaccin som kan rädda deras liv? Är inte livet värt mer än så för dem?
Folk dör! Bara halvvägs in i livet. Bör finnas en skyldighet att meddela detta trots liten risk, låter rimligt ja.
 
P
Dödsannonser är inte obligatoriska, men förvisso är det en artighet att annonsera att en anhörig har avlidit så att avlägsen släkt och vänner får veta det.
Men skyldighet? Nä, knappast.
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
Dödsannonser är inte obligatoriska, men förvisso är det en artighet att annonsera att en anhörig har avlidit så att avlägsen släkt och vänner får veta det.
Men skyldighet? Nä, knappast.
Lite oroande faktiskt. Men Löken snackade nog inte om dödsannonser.

Staffans
 
P
Riskanalys är ibland knepigt, men knappast i det här fallet.
 
optimum
G gaidin skrev:
Nä, du åker ju taxi och hälsar i hand trots rådande restriktioner så det är väl klart att inte du har drabbats :-D
Har inte hälsat i hand sedan januari 2020.
Åkt taxi 1 gång.
Försök inte tillskriva mig skit du inte vet något om.

Nå var har du bevis för att jag bryter mot råden?

Jag anser att jag inte drabbats speciellt mycket, Har samma arbete kvar och inte varit sjuk.
Men du verkar ha blivit drabbad som måste anklaga andra för saker de inte gjort. Tragiskt.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Nissens
P pmd skrev:
Dödsannonser är inte obligatoriska, men förvisso är det en artighet att annonsera att en anhörig har avlidit så att avlägsen släkt och vänner får veta det.
Men skyldighet? Nä, knappast.
Du menar att dödsannonser skall annonseras i hela landet, eller kanske internationellt?
Dödsannonser etc. brukar mest gå ut i lokalpressen… långt ifrån ”avlägsna släktingar”…
 
Nissens
optimum optimum skrev:
Har inte hälsat i hand sedan januari 2020.
Åkt taxi 1 gång.
Försök inte tillskriva mig skit du inte vet något om.

Nå var har du bevis för att jag bryter mot råden?

Jag anser att jag inte drabbats speciellt mycket, Har samma arbete kvar och inte varit sjuk.
Men du verkar ha blivit drabbad som måste anklaga andra för saker de inte gjort. Tragiskt.
Kan du beskriva exakt hur du VET att du aldrig haft Covid-19 infektion?
Den kan vara i stort sett symtomfri.
Sedan vet vi ju att du inte jobbat hemifrån och att människor du har personalansvar för fått sitta nära varandra och jobba på din uppmaning…
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Du har altså ingen susning om vad du pratar om igen. Hur mycket skolkade du egentligen?

Asinus asinum fricat!

Staffans
Du höjer inte dig själv genom att trycka ner andra.

Att du inte gillar fakta är ju inte någon annans problem än ditt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.