P
Ulltand Ulltand skrev:
Därför ar det bra att titta på överdödlighet. Sverige hade mycket hög. Övriga nordiska länder hade en underdödlighet. Thats it
Räknar alla nordiska länder normerad dödlighet på samma sätt?
 
  • Gilla
skogaliten
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Om du hade följt tråden från början hade du insett att vi var några som hade dessa förutsägelser i realtid.
För att bedöma om en förutsägelse var baserad på fakta eller slump måste man bedöma den i ljuset av alla andra förutsägelser som den personen eller gruppen gjorde.
 
  • Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
I dag vet alla att smittan på äldreboenden är en direkt spegling av smittan i samhället i övrigt så ansvaret ligger tydligt hos FHM. Speciellt när man tuta i folk att det räcker med att stanna hemma "vid symtom"
Du skämtar, eller så är du fullständigt okunnig om hur systemet fungerar.

Det är INTE FHM som har ansvaret för äldreboendet eller nedrustningen av beredskapen.

Du är för mycket bara…
 
P pmd skrev:
Räknar alla nordiska länder normerad dödlighet på samma sätt?
Lägg av! Vem försöker du lura?

I Sverige har 15.500 dött. I övriga 4 nordiska länder ? Ja kolla själv. 4000 ?

Det syns i statistiken i alla länder. Om du tvivlar så kolla IVA beläggning i resp land. Ingen dör utan att ha varit sjuk,
 
Redigerat:
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Min farsa var av liknande virke. Tills en vanlg infektion tog kål på honom. Penicillin hade fixat det lätt…
Japp. Det är livsfarligt att leva. Min farsa, ville hjälpa kroppen genom hög kroppstemperatur, medans din inte tog en mycket beprövad "medicin".
Är det därför du så envetet, gång på gång, upprepar, hur duktig du är som vaccinerat dig?
Inget illa menat (denna gång:D), men jag har undrat varför du hela tiden upprepat samma mantra. Kanske för att övertyga dig själv, pga inre tvivel?


Staffans
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Lägg av! Vem försöker du lura?

I Sverige har 15.500 dött. I övriga 4 nordiska länder ? Ja kolla själv. 4000 ?
I Sverige har det 2020 dött fler än så. Det är nämligen normalt.

Överdödligheten i Sverige 2020 var på samma nivå som 2002.

Vad är det som får dig att inte ta till dig detta faktum?

Och Covid-19 har låg dödlighet, det är belastningen på sjukvården som varit det stora problemet.

Hur kan du inte ha förstått det efter all den info som snurrat i 1,5 år??

Helt fantastiskt!!
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Japp. Det är livsfarligt att leva. Min farsa, ville hjälpa kroppen genom hög kroppstemperatur, medans din inte tog en mycket beprövad "medicin".
Är det därför du så envetet, gång på gång, upprepar, hur duktig du är som vaccinerat dig?
Inget illa menat (denna gång:D), men jag har undrat varför du hela tiden upprepat samma mantra. Kanske för att övertyga dig själv, pga inre tvivel?

[media]
Staffans
Så du menar att det finns vaccin mot bakterieinfektioner? Det var nytt. Har du någon länk till det?

Nä, min farsa ignorerade symptomen bara och litade på att kroppen skulle lösa problemet. Men till slut gjorde den inte det.

Nej, skälen för vaccineringen har jag redan beskrivit, men du har aldrig gett några rationella skäl till att inte vaccinera sig.

Men farsans ignorerande av infektioner har fått mig att få mina ungar att vara observanta på infektioner.
 
Nissens Nissens skrev:
Överdödligheten i Sverige 2020 var på samma nivå som 2002.
Kanske det. Och år 1375 dog dubbelt så många i pesten.

Därför mäter man överdödligheten mot ett genomsnitt över ett antal år. Normalt bör den också sjunka då medelåldern ökar över tid.

Detta år sjönk dock medelåldern i Sverige för första gången. Varför tor du om du måste gissa helt vilt?
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Kanske det. Och år 1375 dog dubbelt så många i pesten.

Därför mäter man överdödligheten mot ett genomsnitt över ett antal år. Normalt bör den också sjunka då medelåldern ökar över tid.

Detta år sjönk dock medelåldern i Sverige för första gången

Har du någon poäng?
Ja, att dödligheten är väldigt låg i Covid-19, men du försöker få det till något annat.
Kolla Spanska sjukan istället, det var riktigt hemskt. Många dog och de flesta var mellan 20-40 år…
 
Nissens Nissens skrev:
Så du menar att det finns vaccin mot bakterieinfektioner? Det var nytt. Har du någon länk till det?

Varför hänger du här om du inte ens har koll på det mest elementära?
 
  • Gilla
Jonobe
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Har du någon poäng?
Att det inte är nyheter som diskuteras i nyhetstråden för närvarande?
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Att det inte är nyheter som diskuteras i nyhetstråden för närvarande?
Är ni samma person med olika konton?

Om inte tror jag Nissen är bättre skickad att svara på varför har skriver som han gör än du är.
 
Staffans2000
sysmali sysmali skrev:
är det någon mer än jag, som tycker att vaccintillverkarna låter som begagnadebilhandlare?

Staffans
Nej, verkar inte så.[/QUOTE]
Du har rätt. Ingen av den lilla skara beundrare, som skriver här, håller med mig.
Att befolkningen håller på att bli vaccinberoende, oroar (nästan) ingen.

Staffans
 
optimum
Nissens Nissens skrev:
Ok, det visar att du är helt verklighetsfrånvänd, och det är ju bra att det blir så tydligt för alla. :)

Du fantiserar ihop fejk fakta och accepterar inte sådant som är verifierad och säkerställd information. Har du någonsin reflekterat över det?

Guess not…
Nisse, se dig själv i spegeln, du är helt frånvarande från verkligheten och lever i dina drömmar.
Pandemin är ingen förkylning som du tror och ändå har du tagit vaccin som de flesta andra tveksamma inte tar emot.
Snacka om dubbelmoral.
 
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Lägg av! Vem försöker du lura?

I Sverige har 15.500 dött. I övriga 4 nordiska länder ? Ja kolla själv. 4000 ?

Det syns i statistiken i alla länder. Om du tvivlar så kolla IVA beläggning i resp land. Ingen dör utan att ha varit sjuk,
Det där var nog dagens goddag-yxskaft-svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.