blackarrow blackarrow skrev:
Vi får väl se om vi får något boostervaccin i September…

Det är väl heller inte riktigt klart om det kommer att räcka med en boosterdos med befintligt vaccin eller om det behövs ett nytt vaccin och om det då räcker med en dos.

Har man inte redan tecknat kontrakt får man vänta till någon gång nästa år enl Modernas CEO.
Låst artikel om företaget och dess framgångar. Artikeln var öppen för kort tid för att både läsa och citera.
Leveranserna för första kvartalet -22 är nästan fullbokat redan nu.

The Covid-19 Booster Market Just Keeps Getting Bigger, Moderna’s CEO Says
[länk]

Mer troligt senare till hösten :)

Men behöver vi det? R-talet blir under 1 med råge om vi vaccinerar bra med Pfizer (även yngre).

Men visst vore det bra med ett vaccin som ligger över 87% även för mutationerna.
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Sommaren och hösten har en utbredning i tid vilket ett klockslag inte har.
Jodå, alla klockslag har en utbredning i tiden.

Förutom möjligen klockslaget 24:00 som vad jag vet endast existerar i ett enda hem av alla miljarder hem på jorden… :rofl:
 
Redigerat:
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Trots att vi hade lika bra förutsättningar som övriga norden och kunde gått ut pandemin med en underdödlighet.
Nu utgår jag ifrån att du inte skämtade ovan…

Att du ens uttalar dig på det viset visar att du inte begripit någonting. Om du tror att de Nordiska länderna hade samma förutsättningar så lever du verkligen på en helt annan planet…

Har du inga ambitioner alls att hålla dig till fakta???
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nu utgår jag ifrån att du inte skämtade ovan…

Att du ens uttalar dig på det viset visar att du inte begripit någonting. Om du tror att de Nordiska länderna hade samma förutsättningar så lever du verkligen på en helt annan planet…

Har du inga ambitioner alls att hålla dig till fakta???
Jag avstår att besvara dina posts som ovan då de helt saknar substans, saklighet och kvalité.
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Jag avstår att besvara dina posts som ovan då de helt saknar substans, saklighet och kvalité.
Ok, det visar att du är helt verklighetsfrånvänd, och det är ju bra att det blir så tydligt för alla. :)

Du fantiserar ihop fejk fakta och accepterar inte sådant som är verifierad och säkerställd information. Har du någonsin reflekterat över det?

Guess not…
 
Redigerat:
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
En nyckel till framgång i att bergänsa Covid19 är testning enligt denna studie. Något som tyvärr fejlade länge i Sverige.

Men kanske inte så konstigt om tror att symtom är nödvändigt för smittspridning (FHM Stanna hemma vid minsta symtom)


"This study shows that frequent testing can be really effective at catching COVID-19 infections and potentially blocking transmission," said study leader Christopher Brooke, a virologist and professor of microbiology at the University of Illinois Urbana-Champaign. "There are many places where vaccination is not yet widespread. With the rise of variants, testing remains an important tool for blocking the spread of the virus."

https://www.eurekalert.org/pub_releases/2021-06/uoia-fct063021.php
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Det gör det hela ännu värre med 15.000 döda och förmodat över 100.000 med långtidscovid samt en mycket stor vårdskuld. För att citera honom själv, det stora antalet döda är ett misslyckande. Men helst vill man ju skylla det på någon annan.

AT oförmåga att agera och att agera tillräckligt snabbt är det som lett fram till katastrofen. Trots att vi hade lika bra förutsättningar som övriga norden och kunde gått ut pandemin med en underdödlighet.
Det finns antagligen en bättre tråd för att diskutera detta, men jag vill bara påpeka att FOHM inte har något operativt ansvar för äldreboenden i Sverige.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
P
T tergo skrev:
jag tycker oxså att det är underligt att det kan skilja så mycket i förhållande till de andra nordiska länderna
Räknar alla länder sina covid-döda på samma sätt? På FOHMs webplats står det att
"Statistiken visar antalet personer med laboratoriebekräftad covid-19 som avlidit, oavsett dödsorsak, och är rapporterade som avlidna i databasen SmiNet".

Ser statistiken från andra länder ut på liknande sätt? Den frågan måste besvaras innan man kan jämföra olika länders dödsstatistik.
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det finns antagligen en bättre tråd för att diskutera detta, men jag vill bara påpeka att FOHM inte har något operativt ansvar för äldreboenden i Sverige.
I dag vet alla att smittan på äldreboenden är en direkt spegling av smittan i samhället i övrigt så ansvaret ligger tydligt hos FHM. Speciellt när man tuta i folk att det räcker med att stanna hemma "vid symtom"
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
Ulltand Ulltand skrev:
Ja en radda med grova felbedömmningar som folk fått betala med liv och hälsa.
Alla kan göra perfekta förutsägelser i efterhand.
 
  • Haha
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Räknar alla länder sina covid-döda på samma sätt? På FOHMs webplats står det att
"Statistiken visar antalet personer med laboratoriebekräftad covid-19 som avlidit, oavsett dödsorsak, och är rapporterade som avlidna i databasen SmiNet".

Ser statistiken från andra länder ut på liknande sätt? Den frågan måste besvaras innan man kan jämföra olika länders dödsstatistik.
Därför ar det bra att titta på överdödlighet. Sverige hade mycket hög. Övriga nordiska länder hade en underdödlighet. Thats it
 
P pmd skrev:
Alla kan göra perfekta förutsägelser i efterhand.
Om du hade följt tråden från början hade du insett att vi var några som hade dessa förutsägelser i realtid.

Gå tillbaka om du tvekar.
 
E
P pmd skrev:
Räknar alla länder sina covid-döda på samma sätt? På FOHMs webplats står det att
"Statistiken visar antalet personer med laboratoriebekräftad covid-19 som avlidit, oavsett dödsorsak, och är rapporterade som avlidna i databasen SmiNet".

Ser statistiken från andra länder ut på liknande sätt? Den frågan måste besvaras innan man kan jämföra olika länders dödsstatistik.
Nej, tror Kina räknar helt annorlunda som exempel, där krävs tydliga och svåra symtom vartefter patienten avlider av dessa.

Något sånt, har jag för mig.
 
sysmali
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Staffans
är det någon mer än jag, som tycker att vaccintillverkarna låter som begagnadebilhandlare?

Staffans[/QUOTE]

Nej, verkar inte så.
 
P
Ulltand Ulltand skrev:
I dag vet alla att smittan på äldreboenden är en direkt spegling av smittan i samhället i övrigt så ansvaret ligger tydligt hos FHM. Speciellt när man tuta i folk att det räcker med att stanna hemma "vid symtom"
Jag tror inte att det fanns tillräckligt med personal anställd på FOHM för att kunna ta över ansvaret för driften av alla äldreboenden. Det var inte heller statsmakternas avsikt med ädelreformen att en statlig myndighet skulle driva äldreboenden.
 
  • Gilla
skogaliten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.