P
Nissens Nissens skrev:
Man har valet att bli smittad av Covid-19 eller att bli vaccinerad enligt den tyske virologen Christian Drosten.

[länk]
Alla behöver inte bli vaccinerade för att vi ska få flockimmunitet.
Om r0 är mindre än ett kritiskt värde i hela världen så har vi flockimmunitet i hela världen.
Det kritiska värdet är beroende på smittotypen, och innebär att smittan är endemisk snarare än epidemisk.
Så gick det till när smittkoppor utrotades.

Förmodligen är Drosten felciterad.

• Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Likväl, obegripligt :D.
Nej, det var klokt gjort att vaccinera sig.

• Gilla
djac
  • Laddar…
Staffans2000
E du go ellergubben, hade behövts här, mer än någon annan stans.
Autodidakt. Hur många kände till det ordet. Inte jag iallafall.
P pmd skrev:
Nej, det var klokt gjort att vaccinera sig.
Jaså. Det vet vi inte ännu, så ditt påstående är bara en förhoppning.

Staffans

P
Ja. Det är en beprövad metod för att urskilja de oönskade från den indoktrinerade massan.
Så här, såg det märket ut. Blå och gul, dessutom. Bara att införa direkt.

[bild]

Staffans
För att travestera Charles Babbage en smula: I am not able rightly to apprehend the kind of confusion of ideas that could provoke such a proposal.

• Gilla
djac
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
De vaccinerade får ett märke med den indiska flaggans färger.
[länk] kl. 13.24

Något för Sverige? ;)
Hur var det med smittskyddsappen? Den blev aldrig verklighet om jag minns rätt. En vaccineringsapp kanske är en bättre idé?

P
trähandtag trähandtag skrev:
lite sortering av officiell dödsfall i Europa. 1 januari och 1 juni. Sverige är gul stapel

[bild]
Är det normerat för befolkningsmängd?

P
BirgitS BirgitS skrev:
Det är lustigt hur din inställning ändrade sig så mycket i samband med att du kom fram till att du hade en viss gen.
Finns det en viss gen som skyddar mot covid-19?

P
Jaså. Det vet vi inte ännu, så ditt påstående är bara en förhoppning.
[media]
"I knew Doris Day before she was a virgin" sades möjligen av Groucho Marx eller av någon annan.

Jag borde förstås ha bokmärkt sidan där jag läste det, men nu gjorde jag inte det så du får tro mig på mitt ord att det finns en studie som visar att den som har vaccinerat sig efter att ha varit sjuk i covid-19 får ett extra bra skydd mot att insjukna igen, jämfört med oss vanliga dödliga som bara har vaccinerat oss.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
B b8q skrev:
WHO avråder bestämt från utlandsresor i sommar. Svenska UD håller tyvärr inte med.
[länk]
UD baserar väl sina rekommendationer på hur stor risken är att man fastnar på resmålet och inte så mycket på smittspridningsrisk?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pmd skrev:
Ja. Men inte för andel neandertal-gen... ;)

P pmd skrev:
Japp, dödsfall per 100 000 inv

BirgitS
P pmd skrev:
Hur var det med smittskyddsappen? Den blev aldrig verklighet om jag minns rätt. En vaccineringsapp kanske är en bättre idé?
Gröna beviset är ju på väg. Det senaste jag såg var att första versionen där vaccineringsstatus är med ska vara klar till 1 juli och sen någon gång under de kommande 6 veckorna ingår även antikroppsstatus och varit sjuk senaste halvåret. Alltså den svenska delen av EU:s gröna bevis (vaccinpass).

• Gilla
djac
  • Laddar…
BirgitS
P pmd skrev:
Finns det en viss gen som skyddar mot covid-19?
Det finns gener som korrelerar med både lättare och svårare sjukdom. Ulltand skrev under våren att han och hans familj har en gen som kommer från Neandertalarna som minskar risken för svår covid. Om du har undrat över hans signatur i inläggen så är det orsaken.

Staffans2000
P pmd skrev:
"I knew Doris Day before she was a virgin" sades möjligen av Groucho Marx eller av någon annan.

Jag borde förstås ha bokmärkt sidan där jag läste det, men nu gjorde jag inte det så du får tro mig på mitt ord att det finns en studie som visar att den som har vaccinerat sig efter att ha varit sjuk i covid-19 får ett extra bra skydd mot att insjukna igen, jämfört med oss vanliga dödliga som bara har vaccinerat oss.
Jodå. Jag tror dig. Efterfrågan av källhänvisningar, har gått helt övestyr. Man kan snart inte säga att man skall gå och skita, utan att avkrävas en källa på det.
Utan någon som helst källhänvisning, vill jag påstå att det säkerligen finns någon studie som pekar på motsatsen (inte skitandet, utan vaccinet).:cool:

Staffans

• Gilla
djac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.