1 016 324 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Alla behöver inte bli vaccinerade för att vi ska få flockimmunitet.Nissens skrev:
Om r0 är mindre än ett kritiskt värde i hela världen så har vi flockimmunitet i hela världen.
Det kritiska värdet är beroende på smittotypen, och innebär att smittan är endemisk snarare än epidemisk.
Så gick det till när smittkoppor utrotades.
Förmodligen är Drosten felciterad.
För att travestera Charles Babbage en smula: I am not able rightly to apprehend the kind of confusion of ideas that could provoke such a proposal.Staffans2000 skrev:
"I knew Doris Day before she was a virgin" sades möjligen av Groucho Marx eller av någon annan.Staffans2000 skrev:
Jag borde förstås ha bokmärkt sidan där jag läste det, men nu gjorde jag inte det så du får tro mig på mitt ord att det finns en studie som visar att den som har vaccinerat sig efter att ha varit sjuk i covid-19 får ett extra bra skydd mot att insjukna igen, jämfört med oss vanliga dödliga som bara har vaccinerat oss.
Nu har viruset gått ett varv. Kina har fått in den indiska delta-varianten i staden Kanton, där smittspridningen nu ökar igen, och man återinför hårda restriktioner.
https://sverigesradio.se/artikel/utbrott-av-deltavarianten-i-sodra-kina
https://sverigesradio.se/artikel/utbrott-av-deltavarianten-i-sodra-kina
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Gröna beviset är ju på väg. Det senaste jag såg var att första versionen där vaccineringsstatus är med ska vara klar till 1 juli och sen någon gång under de kommande 6 veckorna ingår även antikroppsstatus och varit sjuk senaste halvåret. Alltså den svenska delen av EU:s gröna bevis (vaccinpass).P pmd skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Det finns gener som korrelerar med både lättare och svårare sjukdom. Ulltand skrev under våren att han och hans familj har en gen som kommer från Neandertalarna som minskar risken för svår covid. Om du har undrat över hans signatur i inläggen så är det orsaken.P pmd skrev:
Jodå. Jag tror dig. Efterfrågan av källhänvisningar, har gått helt övestyr. Man kan snart inte säga att man skall gå och skita, utan att avkrävas en källa på det.P pmd skrev:"I knew Doris Day before she was a virgin" sades möjligen av Groucho Marx eller av någon annan.
Jag borde förstås ha bokmärkt sidan där jag läste det, men nu gjorde jag inte det så du får tro mig på mitt ord att det finns en studie som visar att den som har vaccinerat sig efter att ha varit sjuk i covid-19 får ett extra bra skydd mot att insjukna igen, jämfört med oss vanliga dödliga som bara har vaccinerat oss.
Utan någon som helst källhänvisning, vill jag påstå att det säkerligen finns någon studie som pekar på motsatsen (inte skitandet, utan vaccinet).
Staffans