1 016 295 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Uppsala läns landsting tycks ha organiserat vaccineringen mot covid-19 rätt bra. Jag fick två tider med exakt sex veckors mellanrum inbokade samtidigt. Jag behövde alltså inte boka själv. Att göra på det viset borde minska trycket på ett bokningssystem eftersom bara de som inte kan använda sina förbokade tider behöver boka om.
Skånes system är enligt mig katastrof! leta tider hos olika aktörer, där tider finns, inte finns, finns osv beroende på vilket minut man klickar in. Eller att för att se om det finns ledig tid på några vaccinatörer måste man för varje mottagning först logga in sig med mobilt bankid. Mycket rörigt tycker jag.
I helgen fick vi åka tvär över Skåne för att få första sprutan, då ingen lokal vaccinatör i hemkommunen har starta upp än. Sedan öppnar man den lokala vaccinationen i hemkommunen en vecka (den 1 juni istället för den 7 juni) tidigare än vad som skrivits på regionens hemsida i förra veckan!
I helgen fick vi åka tvär över Skåne för att få första sprutan, då ingen lokal vaccinatör i hemkommunen har starta upp än. Sedan öppnar man den lokala vaccinationen i hemkommunen en vecka (den 1 juni istället för den 7 juni) tidigare än vad som skrivits på regionens hemsida i förra veckan!
8kbit/s direkt från hjärnan. Läbbigt.T tanaris skrev:Myndigheterna känner till magnettricket, så de har redan bytt till icke-magnetiska nanochip.
Det finns ett mycket trovärdigt videoklipp som visar hur persondata skickas från chippet till molnet. Just det klippet är för Sputnik, men alla vaccin använder samma teknik (bara olika chip). Klippet visar också mp4-trafik, vilket måste innebära att ögonen används som kameror. Riktigt läskigt!
[länk]
Det är bland annat biocorona nanopartiklar som injiceras med vaccinet. Jag förmodar att nanopartiklarna är programmerade att koppla ihop sig i tusental försatt bilda en mikroantenner i hjärnan och använder väl dendriter för detta.
Websida: https://experimentlandet.blogg.se/2...er-internet-of-things-viktig-information.html
Då är det alltså bekräftat att massvaccineringarna mot det som kallas för Covid 19/Corona (läs artikeln nedan och se länkarna) inte handlar om att vaccinera människor mot något virus i syfte att de skall hålla sig ”friska” utan om att förvandla människor (mänskligheten) så att de passar in i det digitaliserade slavsamhället/ i den digitaliserade världen (om de inte blir sjuka eller dör av vaccinerna) vilket vi skrev om här på bloggen nyligen...
https://www.regeringen.se/contentas...e838abc276fc7888df0b86c9e49f1ec2c4f90a4811193
Det avslöjas också att Sverige köpte testkit för covid-19 redan 2017. Skulle länken inte fungera så visar det väl på hur hemligt och omfattande denna konspiration är.
Världens stater kände till Covid19 redan 2017
https://solveig21miljoblogg.wordpress.com/2020/12/29/varldens-stater-kande-till-covid19-redan-2017/
Tja, så här tokigt kan det bli när konspirationsteorier blandas med religiös fanatism.
liten uppdatering av Europas utveckling av dödligheten i C19 från Finacial times.
Nu när vi (enligt mig är snart halvvägs i maratonloppet) ser vi att länder utan pik under våren fortsätter att ha det tufft. Nu är forna öststaterna i kapp sverige och lutningen är högre!
Nu när vi (enligt mig är snart halvvägs i maratonloppet) ser vi att länder utan pik under våren fortsätter att ha det tufft. Nu är forna öststaterna i kapp sverige och lutningen är högre!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du missar att ”kurerna” måste godkännas först. Och det görs varken av regeringar eller läkemedelsbolagen.Staffans2000 skrev:
Läget är följande.
Människor blir sjukare än vanligt. Regeringar vill framstå som ansvarstagande. Läkemedelsbolagen hittar av en slump en "kur" som de säljer till världens ledare. Båda parter har ett stort intresse av att det skall se så bra ut som möjligt.
Vad i detta, är det du inte förstår?
Staffans
Förstår du nu då?
Absolut inte, folk är vansinniga pga hur svårt regionenhar gjort det att boka, ingen central bokning utan det är upp till varje liten privat vaccinatör att uppfinna hjulet, de flesta har inte lyckats med detta, några har hjälpligt.P pmd skrev:
Ovanpå detta har en stor del av de avtalade vaccinatörerna dragit sig ur, så det är väsenligt färre ställen än planerat.
Resultatet är lediga tider som ingen kan boka, frustration på bägge sidor mao, och mitt i röran en enligt lång tradition handfallen och förvånad regionsledning.
Ja, detta är väl menat som något slags test av medborgarnas förmåga att flexa på jobb kombinerat med deras IT-kunnighet och tålamod. Säkert någon listig tanke men inte uppskattad av medborgarna.trähandtag skrev:
Skånes system är enligt mig katastrof! leta tider hos olika aktörer, där tider finns, inte finns, finns osv beroende på vilket minut man klickar in. Eller att för att se om det finns ledig tid på några vaccinatörer måste man för varje mottagning först logga in sig med mobilt bankid. Mycket rörigt tycker jag.
I helgen fick vi åka tvär över Skåne för att få första sprutan, då ingen lokal vaccinatör i hemkommunen har starta upp än. Sedan öppnar man den lokala vaccinationen i hemkommunen en vecka (den 1 juni istället för den 7 juni) tidigare än vad som skrivits på regionens hemsida i förra veckan!
Regionen har katastrofalt styre men bra medarbetare som alltför ofta räddar dem från sig själva.
Herre gud, Nissens!Nissens skrev:
Vilken värld, lever du i? Bullerbyn?
Det är uppenbart att du blint tror på den goda staten som alltid har medborgarnas väl, som sin första och enda prioritering.
Trots att vi överöses av korrupta (sjöfartsverket), fifflande (Pisaundersökningen), etc, politiker, tjänstemän (eller kvinnor) och organisationer (WHO som fjäskar öppet för Kina) Likväl tror du att det finns någon helt självfinansierad och därmed oberoende organisation, bemannad med opåverkbara experter.
Det gör inte jag. Min tro är att pengar och makt styr världen. Din, att den goda viljan styr. Sympatiskt men naivt.
Staffans
Med tanke på hur förvirrat den svenska staten, och ibland landstingen, har skött den här pandemin så tror jag inte på en konspiration.
Här är en analys av hur mRNA-vaccin fungerar (specifikt Pfizer/BioNTechs). Det är ingenting man "hittar av en slump". Det finns forskning i Nobelprisklass bakom mekanismerna hos ett mRNA-vaccin.
Här är en analys av hur mRNA-vaccin fungerar (specifikt Pfizer/BioNTechs). Det är ingenting man "hittar av en slump". Det finns forskning i Nobelprisklass bakom mekanismerna hos ett mRNA-vaccin.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 133 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 133 inlägg
Är det någon som oroar sig för blodproppar av vaccinet?P pmd skrev:
Blodproppar kan man behandla med propplösande ämnen.
Det är kombinationen av blodproppar och alldeles för lite blodplättar man oroar sig för eftersom den inte kan behandlas med propplösande ämnen på samma sätt som vanligt för då dör patienten av inre blödningar samtidigt som man inte kan stoppa blödningarna på vanligt sätt för då dör patienten av mängder med proppar.
Blodproppar överlever man för det mesta men blodkoagulationsrubbningen verkar ju leda till att ungefär hälften dör.
