BirgitS
optimum optimum skrev:
Nja, senast jag kollade så var GB lite dryg 55% som fått en dos.
Rättelse: 58%
Fortfarande rätt många som kan bli sjuka.
De är långt ifrån fullvaccinerade.
Och vad jag sett verkar de öppna upp lite för snabbt. Då kommer smittspridningen igång.
Det är möjligt att de öppnar upp för snabbt men just oro för ny variant är vad jag har läst i någon engelsk tidning. För närvarande vet man väl inte hur bra vaccinerna skyddar mot den indiska variant som sprids där och som håller på och tränger ut alfa-varianten i vissa områden.
 
Staffans2000
Fairlane Fairlane skrev:
Du menar en gigantisk konspiration?
Miljontals är vaccinerade och det vi ser är siffror manipulerade av tillverkaren och myndigheter över hela världen? Egentligen dör lika många vaccinerade som icke-vaccinerade, men det får vi inte se för att siffrorna manipuleras?
Nej. Det menar jag inte!

Men att siffrorna kryddas för en mer välsmakande anrättning. Det tror jag.
När tillochmed barn/unga skall/Kan vaccineras, istället för att bli immuna den naturliga vägen, tvivlar jag på att det enbart är hälsoaspekter som styr de besluten.



Staffans
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Min tro är att det, likt allt annat som är till salu, överskattas av säljaren. Hur mycket? Vet inte? Men att lita på de uppgifterna är lite blåögt.
Vill det sig väl, visar det sig att min skepsism varit helt obefogad för att vaccinet är det mirakelmedel som påstås och då kan ni skratta ut mig bäst ni vill. Men där är vi inte ännu.:D

Staffans
Du har ju själv skrivit om att äldre inte längre kommer till IVA-avdelningarna som förr. Tror du att det egentligen ligger en massa 60+ hemma och är dödssjuka för att de inte får komma till sjukhusen och det utan att deras anhöriga slår larm?
Hur mutar man anhöriga till tusentals personer som inte får vård för att de inte ska höra av sig till tidningarna?
För höra av sig till tidningarna var ju precis vad anhöriga gjorde förra våren när de ansåg att vården på äldreboendena var bristfällig.

Eller är det sannolikare att 60+ inte blir allvarligt sjuka därför att de är vaccinerade?
Det är i alla fall en bra mycket enklare förklaring.
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
När tillochmed barn/unga skall/Kan vaccineras, istället för att bli immuna den naturliga vägen, tvivlar jag på att det enbart är hälsoaspekter som styr de besluten.
Än så länge är det ju bara några tusen 16-17-åringar som får vaccineras i Sverige och då gäller det just de som har sådana riskfaktorer att de riskerar att dö eller få allvarliga men för livet om de blir smittade.

I andra länder med stort vaccinationsmotstånd bland de vuxna är vaccinering av barn ett sätt att se till att smittspridningen går ner utan att barnen riskerar att smitta de medelålders och gamla som vaccinerna inte skyddar tillräckligt och därmed riskerar allvarlig sjukdom eller död fast de har vaccinerats. Jag hoppas att det inte ska behövas i Sverige.

Tillägg:
Europeiska unionens länder bör ta hänsyn till den globala bristen på vaccin innan de påbörjar vaccinationen av ungdomar, säger European Center for Disease prevent and control (ECDC), rapporterar Reuters.
ECDC kräver att vaccinationen av unga vuxna i rika länder senareläggs och hänvisar till en rapport av World Health Organization (WHO) som säger att ungdomar endast bör prioriteras om de löper hög risk att utveckla allvarliga symtom.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 15.28
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Du har ju själv skrivit om att äldre inte längre kommer till IVA-avdelningarna som förr. Tror du att det egentligen ligger en massa 60+ hemma och är dödssjuka för att de inte får komma till sjukhusen och det utan att deras anhöriga slår larm?
Hur mutar man anhöriga till tusentals personer som inte får vård för att de inte ska höra av sig till tidningarna?
För höra av sig till tidningarna var ju precis vad anhöriga gjorde förra våren när de ansåg att vården på äldreboendena var bristfällig.

Eller är det sannolikare att 60+ inte blir allvarligt sjuka därför att de är vaccinerade?
Det är i alla fall en bra mycket enklare förklaring.
Det här inlägget, förstår jag inte alls.

Staffans
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det här inlägget, förstår jag inte alls.

Staffans
Okej, det inlägget skrev jag medan du postade inlägg #8989 och i det förklarar du att du inte trodde att det var en konspiration så du kan ignorera mitt inlägg. Precis som Fairlane tolkade jag ditt tidigare inlägg #8984 som att du inte trodde på att vaccinerna hade någon särskilt stor effekt utan att det mesta om vaccinernas effekt var manipulerat.
 
T
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Läget är följande.
Människor blir sjukare än vanligt. Regeringar vill framstå som ansvarstagande. Läkemedelsbolagen hittar av en slump en "kur" som de säljer till världens ledare. Båda parter har ett stort intresse av att det skall se så bra ut som möjligt.
Vad i detta, är det du inte förstår?
En observation är att konspirationsteoretiker väldigt sällan håller sig till en enstaka konspiration. Tvärtom ser de gigantiska konspirationer överallt, vilket förmodligen är ett tämligen säkert tecken på att något är rejält trasigt i deras analytiska förmågor. Så, vilka andra stora konspirationer ser du?
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
När tillochmed barn/unga skall/Kan vaccineras, istället för att bli immuna den naturliga vägen, tvivlar jag på att det enbart är hälsoaspekter som styr de besluten.
En konspiration, alltså.

Vaccinering är inte enbart för att skydda individen som vaccineras.
 
  • Gilla
  • Haha
djac och 2 till
  • Laddar…
Nissens
  • Gilla
  • Haha
optimum och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Skall bli kul att se om soffepidemiologerna klarar att anpassa sig till Covid-19 varianternas nya namn. :)

[länk]
Jag förstår att du tycker det är svårt. Det är ju på utrikiska.:D

Staffans
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
En av världens ledande vaccinexperter med 30 års erfarenhet intervjuas.
Intressanta diskussioner för de som inte litar på hobbyimmunologer.
Det förs en så lugn och sansad diskussion att man nog riskera somna...
Asian Boss 29/5-21
We Asked Top Vaccine Expert About COVID Vaccine Problems | Stay Curious #35
0:00 - Intro
0:58 - Global COVID-19 vaccination progress
4:11 - Vaccine expiration dates
7:48 - COVID-19 variants
14:21 - Do you need to get vaccinated if you had COVID before?
17:14 - Vaccine side effects
21:59 - Adenovirus vaccines
27:21 - Getting vaccinated on birth control pills
29:39 - Is it okay to take off masks after getting vaccinated?
33:26 - Korea's slow vaccination progress
35:05 - Patent waiver for COVID-19 vaccines
40:36 - Other COVID-19 vaccine updates
43:39 - End message
 
  • Gilla
  • Älska
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Jag anser att det är totalt kaos i Göteborg. Slösurfade lite i morse och fick en tid på Apoteket Kronan på ett av deras apotek. Hade tur som hann få mail och SMS, sedan sa websidan att systemet hade kraschat. När jag kom till apoteket var det manuell hantering som gällde för datasystemet hade kraschat. Sköterskan som gav mig sprutan sa att om jag inte får mail och SMS för andra dosen inom 10 dagar måste jag höra av mig. Man kan i Sverige inte ens driftsätta ett fungerande bokningssystem.

Och trots att bara 50+ vaccineras så släpper de stora aktörerna bara tider på torsdagar för att inte systeme skall gå ner. Jag undrar om det verkligen finns ett vaccin eller om alla injektioner är ett placebo för att lugna folket.

Vi skall tydligen ha vaccinerat 4-5 miljoner och begränsar oss till riskgrupper och trots det är det kaos. Borde vara lite bättre standard. I övrigt var upplevelsen bra och jag har inget att invända mot själva kunnigheten hos sköterskan.

Nu skall jag titta på SVT1 i kväll och se om loggan i bilden skickar subliminala budskap genom att blinka i hög takt så att mikrochippet programmeras. Kompisen provade med magnet utanpå plåstret men magneten fastnade inte.
 
  • Haha
  • Ledsen
optimum och 2 till
  • Laddar…
T
A Anders_Nilsson skrev:
Nu skall jag titta på SVT1 i kväll och se om loggan i bilden skickar subliminala budskap genom att blinka i hög takt så att mikrochippet programmeras. Kompisen provade med magnet utanpå plåstret men magneten fastnade inte.
Myndigheterna känner till magnettricket, så de har redan bytt till icke-magnetiska nanochip.

Det finns ett mycket trovärdigt videoklipp som visar hur persondata skickas från chippet till molnet. Just det klippet är för Sputnik, men alla vaccin använder samma teknik (bara olika chip). Klippet visar också mp4-trafik, vilket måste innebära att ögonen används som kameror. Riktigt läskigt!

https://halturnerradioshow.com/inde...all-that-data-can-be-hacked-into-to-track-you
 
  • Wow
djac
  • Laddar…
Ang. AstraZ vaccinet och ovanliga blodproppar: Den tyska teorin tycks vara att vaccinets, adenovirusets, gensekvens för S-proteintet klyvs i den infekterade cellen så att felaktigt protein (”muterat” S-protein) produceras som sen tar sig ut i kroppen/blodet och orsakar blodproppar.
AstraZeneca Clot Research Continues Amid German Theory
Från 27/5 https://www.bloomberg.com/news/arti...-up-with-german-lab-on-vaccine-clotting-links
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.