Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Om de vaccinerades bara för att staten skulle slippa klagomål, var det definitivt fel.

Jag bara kontemplerade över för och nackdelar med vaccinet. För hur man än vrider och vänder på det, tar framförallt en gammal skröplig kropp stryk av vaccinet. Så det kan vara så att vaccinet gör mer skada än nytta.

Staffans
Helt rätt. Galet att vaccinera folk på dödsbädden som man gjorde här.
 
B Bänkt Osten skrev:
[länk]
J&J
 
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Helt rätt. Galet att vaccinera folk på dödsbädden som man gjorde här.
Men typ hälften av de som dött MED Covid i Sverige låg ju i princip på dödsbädden, vilket över/underdödligheten bekräftar.
Du menar nu att de skulle inte vaccineras.

Fantastiskt att du får nya insikter efter sååå lång tid...
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Men typ hälften av de som dött MED Covid i Sverige låg ju i princip på dödsbädden, vilket över/underdödligheten bekräftar.
Du menar nu att de skulle inte vaccineras.

Fantastiskt att du får nya insikter efter sååå lång tid...
För att bemöta ditt "irrande" så har jag för länge sedan i tråden avrått från att vaccinera gamlingar på dödsbädden.

Och nej det stämmer inte att att hälften låg på dödsbädden. Länka gärna till någon källa om du tror du har rätt.

Det är därför medellivslängden Sverige har sjunkit för första gången på mycket länge

Psst Den ökade visst i Norge i år igen. Och i Finland Och i .....

Men Bolsonaro,Trump och Putin tror som du gör. Covid-19 är inte värre än en tuff förkylning.
 
Redigerat av moderator:
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Hörru Apan. För att bemöta ditt "irrande" så har jag för länge sedan i tråden avrått från att vaccinera gamlingar på dödsbädden.

Och nej det stämmer inte att att hälften låg på dödsbädden. Länka gärna till någon källa om du tror du har rätt.

Det är därför medellivslängden Sverige har sjunkit för första gången på mycket länge

Psst Den ökade visst i Norge i år igen. Och i Finland Och i .....

Men Bolsonaro,Trump och Putin tror som du gör. Covid-19 är inte värre än en tuff förkylning.
Du är ju precis som de flesta 98% apa, och tydligen Neanderthalare också... enligt dig själv...

Hur kommer det sig att överdödligheten i Sverige 2020 var som 2002, dvs ett svårare influensaår?

Och vi har tidvis haft underdödlighet eftersom många som i princip låg på dödsbädden nu gick bort några månader för tidigt.

Och du har fortfarande inte förklarat varför finlandsfödda har dubbelt så hög dödlighet i Covid-19 som svenskfödda...
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du är ju precis som de flesta 98% apa, och tydligen Neanderthalare också... enligt dig själv...

Hur kommer det sig att överdödligheten i Sverige 2020 var som 2002, dvs ett svårare influensaår?

Och vi har tidvis haft underdödlighet eftersom många som i princip låg på dödsbädden nu gick bort några månader för tidigt.

Och du har fortfarande inte förklarat varför finlandsfödda har dubbelt så hög dödlighet i Covid-19 som svenskfödda...
Jag skulle ha förklarat för dig om du hade haft ett intresse av att komma framåt i ditt resonemang. Men så är det ju inte och då är det bortkastad tid. Heja AIK, heja DIF är kanske mer din grej?
 
E
Ulltand Ulltand skrev:
Jag skulle ha förklarat för dig om du hade haft ett intresse av att komma framåt i ditt resonemang. Men så är det ju inte och då är det bortkastad tid. Heja AIK, heja DIF är kanske mer din grej?
Jo, berätta nu, jag är intresserad i alla fall.

Hur mycket har det sjunkit med och varför?
 
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Jo, berätta nu, jag är intresserad i alla fall.

Hur mycket har det sjunkit med och varför?
Märkligt. Jag väntar på källa om att hälften låg på dödsbädden från Nissens. Tror du jag får någon eller vevar han som vanligt? Kanske du kan fylla i för blå laget?
 
Redigerat av moderator:
GB, skillnader. Vi kör Pfizer och dom AZ i en dos . Det är möjligt att AZ efter två doser och lång tid ger samma resultat, men där är dom inte ännu.

"Storbritannien har till stor del förlitat sig på Astra Zenecas vaccin och nu är oron att läkemedlet inte biter på den så kallade indiska mutationen. Varianten har helt och hållet tagit över i landet.

Pfizers vaccin ger ett 88-procentigt skydd och Astra Zenecas ett 60-procentigt skydd mot svår sjukdom på grund av den indiska virusvarianten. Men efter en dos ger Astra Zenecas variant bara omkring 33 procents skydd mot den indiska sorten, skriver Daily Mail."
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Märkligt. Jag väntar på källa om att hälften låg på dödsbädden från Nissens. Tror du jag får någon eller vevar han som vanligt? Kanske du kan fylla i för blå laget?
Läs svaret du fick och försök för en gångs skull dra en egen slutsats.
Den som ”vevar” mest här vet alla vem det är, och det har pågått läääänge.
Det är nog bara du som inte förstått det komiska i detta. :rofl::rofl:
 
Redigerat av moderator:
Ulltand Ulltand skrev:
Märkligt. Jag väntar på källa om att hälften låg på dödsbädden från Apan. Tror du jag får någon eller vevar han som vanligt? Kanske du kan fylla i för blå laget?
Jag tolkade El-lökens fråga som anspelar på
Ulltand Ulltand skrev:
Det är därför medellivslängden Sverige har sjunkit för första gången på mycket länge
Det hade varit intressant med en ny aktuell siffra på medellivslängden.
 
Nissens Nissens skrev:
Läs svaret du fick och försök för en gångs skull dra en egen slutsats.
Den som ”vevar” mest här vet alla vem det är, och det har pågått läääänge.
Det är nog bara du som inte förstått det komiska i detta. :rofl::rofl:
Helt uppriktigt så bär det mig emot att att vara elak mot den som som inte förstår bättre. Ja visst jag är människa och kan fela, som i detta i detta inlägg.
 
blackarrow blackarrow skrev:
Det hade varit intressant med en ny aktuell siffra på medellivslängden.
Inget man kan mäta upp från dag till dag. Vänta ett år eller så.
 
E
Ulltand Ulltand skrev:
GB, skillnader. Vi kör Pfizer och dom AZ i en dos . Det är möjligt att AZ efter två doser och lång tid ger samma resultat, men där är dom inte ännu.

"Storbritannien har till stor del förlitat sig på Astra Zenecas vaccin och nu är oron att läkemedlet inte biter på den så kallade indiska mutationen. Varianten har helt och hållet tagit över i landet.

Pfizers vaccin ger ett 88-procentigt skydd och Astra Zenecas ett 60-procentigt skydd mot svår sjukdom på grund av den indiska virusvarianten. Men efter en dos ger Astra Zenecas variant bara omkring 33 procents skydd mot den indiska sorten, skriver Daily Mail."
Detta är jag också orolig för.
Om det är 60% vet jag inte men troligen en bra bit lägre än Moderna och Pfizer.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Nissens
blackarrow blackarrow skrev:
Jag tolkade El-lökens fråga som anspelar på
Det hade varit intressant med en ny aktuell siffra på medellivslängden.
Eller överdödligheten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.