D
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väldigt många som går bort efter mindre än ett halvår på ett äldreboende. Är det inte så att medeltiden för att bo på ett äldreboenden är mindre än ett år?

Sen såg hon ju ut att ha amputerat en ben och en av de vanligaste grundorsakerna till det är diabetes. Min erfarenhet av gamla släktingar är att de säger att de är friska fast jag tycker de är långt ifrån det, t.ex. man är frisk fast man har en dålig hjärtklaff som tvingar en att äta blodförtunnande mediciner och båda delarna ökar ju risken väldigt mycket för att plötsligt avlida, däremot så känner man sig ju frisk ändå.
Dör inte de flesta "till sist" och korrelerar inte "till sist" oftast med hög ålder, frågar för en vän?
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
tycker att det är lite spännande att se hur utveckling ser ut senaste tiden. Ser att Sydamerika har många länder i topp på dödslistan för de senaste två veckorna, samt att vissas favoritländer Ungern och Polen, som för övrigt klarade första vågen galant, har det fortsatt besvärligt. Data från Aftonbladet.

Statistiktabell över smittade och döda i COVID-19 per land med fokus på Sydamerika och Europa från Aftonbladet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tegnell hyllade britternas avslappnade inställning till pandemin i början. Han var besökte även Storbritannien och argumenterade och argumenterade för sin inställning. Men nu kommer hård intern kritik mot Storbritaniens försök till flockimmunitet (som också där förnekas).

""Boris Johnson ”ljuger”, hävdade Cummings, när denne säger att flockimmunitet aldrig varit en del av den brittiska strategin. Regeringens mål var så sent som veckan som började den 9 mars 2020 uttryckligen att nå flockimmunitet till hösten, påstår Cummings.

”Hur 'flockimmunitet i september' kunde vara en del av planen så länge är fundamentalt i den här katastrofen”, skriver Cummings, som anser att det ledde till onödigt höga dödstal och att man sedan tvingades till den första nedstängningen.

”Det hade varit ärligare av premiärministern att erkänna som det var: att den ursprungliga planen var fel och att vi ändrade den när vi insåg det”, skriver Cummings.""

https://www.dn.se/varlden/forre-che...-ljuger-om-att-malet-inte-var-flockimmunitet/
 
  • Ledsen
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Tegnell hyllade britternas avslappnade inställning till pandemin i början. Han var besökte även Storbritannien och argumenterade och argumenterade för sin inställning. Men nu kommer hård intern kritik mot Storbritaniens försök till flockimmunitet (som också där förnekas).

""Boris Johnson ”ljuger”, hävdade Cummings, när denne säger att flockimmunitet aldrig varit en del av den brittiska strategin. Regeringens mål var så sent som veckan som började den 9 mars 2020 uttryckligen att nå flockimmunitet till hösten, påstår Cummings.

”Hur 'flockimmunitet i september' kunde vara en del av planen så länge är fundamentalt i den här katastrofen”, skriver Cummings, som anser att det ledde till onödigt höga dödstal och att man sedan tvingades till den första nedstängningen.

”Det hade varit ärligare av premiärministern att erkänna som det var: att den ursprungliga planen var fel och att vi ändrade den när vi insåg det”, skriver Cummings.""

[länk]
Jaja, du skall vara glad att ingen orkar ta upp alla de felaktiga påståenden du gjort i över ett år nu.. :rofl:
 
Redigerat:
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
T
emmschen skrev:
Precis. ”Varför”. Jag är fullt frisk, och har högst troligt redan haft detta. Varför det inte finns någon som helst anledning för mig att ta det här.

Och angående ”skrämselpropaganda” som du beskyller mig för att hålla på med. Så är det tamejtusan det enda våra skattefinansierade och opinionsbildande massmedier håller på med. Varför tror du det är så många som springer och tar sprutan? Just det - rädsla.
Som alltid när det gäller vacciner finns det olika synvinklar. Myndigheterna är inte särskilt intresserade av dig som enskild individ, de ser till kollektivet. Vilken din synvinkel är är fullständigt uppenbart.
 
  • Gilla
Anonymiserad 141313 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Jaja, du skall vara glad att ingen orkar ta upp alla felaktiga påståenden du gjort i över ett år nu.. :rofl:
Hade jag varid, hade jag haft en betydligt lägre svansföring när det gäller "felaktiga påståenden". Bara ett tips i all vänlighet.:D

Staffans
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
optimum
Nissens Nissens skrev:
Jaja, du skall vara glad att ingen orkar ta upp alla felaktiga påståenden du gjort i över ett år nu.. :rofl:
Man diskuterar fortfarande orsaken till Estonias förlisning och är många år sedan, 1994 = 27 år sedan.
Då omkom 852 personer

Att det sedan förra våren avlidit betydligt många fler av covid tycker du uppenbarligen vi ska skita i orsaken till.
Hur man än räknar så är det många tusen svenskar som avlidit av covid.

Jag anser att en del i hanteringen av pandemin är en skam för vårt land.
Hur vi fick igång smittspridningen på våra äldreboenden, inte bara en gång utan även till hösten 2020 är bara ett exempel på elände.
De uttalanden AT gjorde i början på pandemin är något man borde gå till botten med.
 
  • Gilla
  • Haha
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Hade jag varid, hade jag haft en betydligt lägre svansföring när det gäller "felaktiga påståenden". Bara ett tips i all vänlighet.:D

Staffans
Haha, i detta fallet är det mottagaren, inte sändaren det är fel på. :)
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Haha, i detta fallet är det mottagaren, inte sändaren det är fel på. :)
Det tål att diskuteras:D
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
""Boris Johnson ”ljuger”, hävdade Cummings, när denne säger att flockimmunitet aldrig varit en del av den brittiska strategin. Regeringens mål var så sent som veckan som började den 9 mars 2020 uttryckligen att nå flockimmunitet till hösten, påstår Cummings.
Eller så är det Cummings som ljuger för att hämnas på sin förra arbetsgivare. Vem vet.
Det lär nog dröja innan man vet vad som är sanning.
 
Nissens Nissens skrev:
Jaja, du skall vara glad att ingen orkar ta upp alla de felaktiga påståenden du gjort i över ett år nu.. :rofl:
Ulltand Ulltand skrev:
Tegnell hyllade britternas avslappnade inställning till pandemin i början. Han var besökte även Storbritannien och argumenterade och argumenterade för sin inställning. Men nu kommer hård intern kritik mot Storbritaniens försök till flockimmunitet (som också där förnekas).

""Boris Johnson ”ljuger”, hävdade Cummings, när denne säger att flockimmunitet aldrig varit en del av den brittiska strategin. Regeringens mål var så sent som veckan som började den 9 mars 2020 uttryckligen att nå flockimmunitet till hösten, påstår Cummings.

”Hur 'flockimmunitet i september' kunde vara en del av planen så länge är fundamentalt i den här katastrofen”, skriver Cummings, som anser att det ledde till onödigt höga dödstal och att man sedan tvingades till den första nedstängningen.

”Det hade varit ärligare av premiärministern att erkänna som det var: att den ursprungliga planen var fel och att vi ändrade den när vi insåg det”, skriver Cummings.""

[länk]

Hm hm ... jag vill påstå att detta är skitsnack och en medveten misstolkning. Det finns ju samma konspiratoriska resonemang avseende Sverige. Vet inte riktigt hur man ska resonera kring andra länder, låt säga tjeckien.
Jag anser att denna konspiration skapades genom att i inledning visste vi inte om det skulle komma ett vaccin eller hur många år det skulle ta. Det är ju ur detta perspektiv inte konstigt om det diskuterar hur lång tid det tar att nå en ” naturlig” flockimmunitet, hur många har immunitet osv.
Tycker denna förklaring är mer enkel än att hävda massa dolda agendor.
 
  • Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jaja, du skall vara glad att ingen orkar ta upp alla de felaktiga påståenden du gjort i över ett år nu.. :rofl:
Det är bara den skillnaden att nästan alla varit rätt.

Och tvärt om så tycker jag man skall stå för det man säger och hålla sig till sakfrågan.

Du kan ju knappt skriva ett enda inlägg som inte handlar om person. Försök hålla till till både sanningen och forumreglerna som omväxling. Det går jag lovar.
 
  • Älska
brfbo
  • Laddar…
D
BirgitS BirgitS skrev:
Eller så är det Cummings som ljuger för att hämnas på sin förra arbetsgivare. Vem vet.
Det lär nog dröja innan man vet vad som är sanning.
Fast det finns ju två ord som folk här och på många andra ställen inte klarar att använda, flockimmunitet och lockdown. Rent generellt så tolkas flockimmunitet av vissa som att alla ska dö medan det ofta menas bla via vaccinering. Lockdown-ordet klarar flera här inte hantera heller, när folk inte får gå på fotbollsmatcher i Sverige så är det del av en dödsstrategi, när de gör samma åtgärd i ett favvoland så är det hård och effektiv lockdown
 
  • Gilla
Wide Glide och 3 till
  • Laddar…
D
trähandtag trähandtag skrev:
Hm hm ... jag vill påstå att detta är skitsnack och en medveten misstolkning. Det finns ju samma konspiratoriska resonemang avseende Sverige. Vet inte riktigt hur man ska resonera kring andra länder, låt säga tjeckien.
Jag anser att denna konspiration skapades genom att i inledning visste vi inte om det skulle komma ett vaccin eller hur många år det skulle ta. Det är ju ur detta perspektiv inte konstigt om det diskuterar hur lång tid det tar att nå en ” naturlig” flockimmunitet, hur många har immunitet osv.
Tycker denna förklaring är mer enkel än att hävda massa dolda agendor.
Det är väl den vanliga förvirringen, när man diskuterar möjliga scenarios för att kunna förbereda organisationer etc på vad som KAN komma så avlivar man inte folk, man drar reglagen till ändlägen för att förstå konsekvenser av olika utfall. Då kan man inte ha fatalister som sitter och jämrar sig och vaggar huvudet i händerna i rummet, de kommer smälla av.

Lyssna på denna för en påminnelse hur det kan då: https://sverigesradio.se/artikel/3608977#
 
  • Gilla
  • Haha
tergo och 1 till
  • Laddar…
P
T tanaris skrev:
Som alltid när det gäller vacciner finns det olika synvinklar. Myndigheterna är inte särskilt intresserade av dig som enskild individ, de ser till kollektivet. Vilken din synvinkel är är fullständigt uppenbart.
Det var väl trevligt att vi kan vara överens om EN sak iallafall :-)
Vi har alla olika utgångslägen. Varför vi har olika synvinklar på detta.
Och vad myndigheterna är intresserade av rör inte mig det minsta. Det är min kropp och mitt val, och det gäller alla.
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.