Nissens
B brfbo skrev:
Det är din sanning!

Det är skillnad på att vara rädd och ha kritiskt tänkande, vågar man inte lyfta problemen så är det svårare att de blir åtgärdade.
Dessutom är det inte fult att vara rädd, rädsla har många gånger fått människor att överleva både i nutid och dåtid.
Jo, kritiskt tänkande är bra. Det märkliga uppstår ju när det kritiska tänkandet endast används mot det egna landets myndigheter, inte mot omvärlden, kvällspressen etc.. hur märkligt som helst.
 
  • Gilla
trähandtag och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Preliminära resultat från en spansk studie på drygt 600 personer visar att de som fick Pfizer-Biontechs covidvaccin som dos nummer två efter en första spruta med Astra Zenecas vaccin börjar producera rejäla mängder antikroppar. Det rapporterar tidskriften Nature.
Immunsvaret tycks bli minst lika starkt som hos de personer som fått två doser av Astra Zenecas vaccin, kommenterar forskarna.
En tidigare studie av brittiska forskare har visat att blandvaccinering ger en något ökad risk för milda biverkningar, som trötthet, feber och huvudvärk.
TT via t.ex. https://www.hd.se/2021-05-22/bra-immunsvar-efter-blandvaccinering
@nino
 
  • Gilla
brfbo och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Lite mer information om den sjukdom som har drabbat en del i Indien efter att de har sjukhusbehandlats för covid: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svarta-svampen-okar-i-indien
Den svarta svampen heter egentligen mukormykos, och sprids oftast med inandningsluften in genom bihålorna. När infektionen bryter ut i lungor och hjärna ger den feber, rodnad kring ögon och näsa, och i allvarliga fall blodblandade kräkningar.
En teori är att de steroidläkemedel som använts för att behandla covidpatienter kan ha orsakat utbrottet. Steroiderna minskar den skada kroppens immunsystem tar när den bekämpar coronaviruset. Men steroiderna minskar även immuniteten, vilket kan bidra till ökningen av svampinfektionen.
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
FOX news??? OMG
OMG. Fick googla. men det hjälpte inte. Omega airport bla.

Staffans
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Jo, kritiskt tänkande är bra. Det märkliga uppstår ju när det kritiska tänkandet endast används mot det egna landets myndigheter, inte mot omvärlden, kvällspressen etc.. hur märkligt som helst.
Något sådant fenomen har inte uppstått i denna tråd. Vad jag kan se (själv tyckte jag det var utmärkt att Vår statsminister till slut uppmanade folk att inte trängas i köpcenter under mellandagarna).
Däremot massa tyckande "Det är allmänt känt att", "de flesta inser nog"... samt felöversatta texter, som framförs som bevis för den egna fantasiverkligheten.

Staffans
 
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
sysmali
  • Haha
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
OMG. Fick googla. men det hjälpte inte. Omega airport bla.

Staffans
prova att lägga till ” internet slang” när du googlar. ;)
 
Staffans2000
blackarrow blackarrow skrev:
prova att lägga till ” internet slang” när du googlar. ;)
Åh. Min gud?
 
BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Något sådant fenomen har inte uppstått i denna tråd. Vad jag kan se (själv tyckte jag det var utmärkt att Vår statsminister till slut uppmanade folk att inte trängas i köpcenter under mellandagarna).
Däremot massa tyckande "Det är allmänt känt att", "de flesta inser nog"... samt felöversatta texter, som framförs som bevis för den egna fantasiverkligheten.

Staffans
Var höll ditt kritiska tänkande hus när du länkade till han som skrämmer upp folk för vaccin, dvs. omvärlden?
Däremot verkar du ha gott om kritiskt tänkande när det gäller vad svenska myndigheter säger. Precis som Nissens skrev, märkligt.
 
sysmali sysmali skrev:
Eller kanske inte:cool:
"Aging Expert: The First Person to Live to 1,000 Has Already Been Born"

[länk]
Ändå kommer det att finnas de som trots allt dör...
7 Ways to Die in the Future
https://futurism.com/7-ways-die-future

Redan idag håller vi ju gamla vid liv med mediciner och vacciner längre än vad som vore naturligt.
Ingen dör ju längre av hög ålder, utan olika sjukdomar.
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Åh. Min gud?
Oh my gosh, Oh My God, oh my goodness, lite beroende på tro.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Gammelnörden
blackarrow blackarrow skrev:
lite beroende på tro
Oh My Goat :devilish:

:giggle:
 
  • Haha
  • Gilla
brfbo och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Var höll ditt kritiska tänkande hus när du länkade till han som skrämmer upp folk för vaccin, dvs. omvärlden?
Däremot verkar du ha gott om kritiskt tänkande när det gäller vad svenska myndigheter säger. Precis som Nissens skrev, märkligt.
Nu missförstår du igen. Är det avsiktligt?
Det börjar bli lite tjötigt att hela tiden upprepa det jag tidigare skrivit.
"Han som skrämmer upp folk" har en annan uppfattning, än den sittande administrationen. Är det fel att framföra en uppfattning som inte är iöverensstämmande med den officiella? Har jag påstått att det han säger är neutralt och alltigenom sant? Skall vi sensurera de som tycker "fel"?

Staffan

P.S.
Nu skyddar du Missens igen. Gulligt:D
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Nu missförstår du igen. Är det avsiktligt?
Det börjar bli lite tjötigt att hela tiden upprepa det jag tidigare skrivit.
"Han som skrämmer upp folk" har en annan uppfattning, än den sittande administrationen. Är det fel att framföra en uppfattning som inte är iöverensstämmande med den officiella? Har jag påstått att det han säger är neutralt och alltigenom sant? Skall vi sensurera de som tycker "fel"?

Staffan

P.S.
Nu skyddar du Missens igen. Gulligt:D
Din härskarteknik har en bit kvar till Göran Perssons nivå om man säger så.
Du beter dig lite som en haverist, är alltid emot de beslut som myndigheter och regering med samhällets och medborgarnas bästa för ögonen. (När det gäller pandemin).
Försöker få oss att tro att vaccinet är farligare än en covid infektion... :rolleyes:
Jag vet inte om du gör det för att få en diskussion, om inte så är det ju upp till dig att du vill ta en större risk än nödvändigt. Men bli inte förvånad över att du står ensam i blåsten, nåja, det finns säkert några haverister till därute i skuggorna någonstans. :)
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Din härskarteknik har en bit kvar till Göran Perssons nivå om man säger så.
Du beter dig lite som en haverist, är alltid emot de beslut som myndigheter och regering med samhällets och medborgarnas bästa för ögonen. (När det gäller pandemin).
Försöker få oss att tro att vaccinet är farligare än en covid infektion... :rolleyes:
Jag vet inte om du gör det för att få en diskussion, om inte så är det ju upp till dig att du vill ta en större risk än nödvändigt. Men bli inte förvånad över att du står ensam i blåsten, nåja, det finns säkert några haverister till därute i skuggorna någonstans. :)
Nu är du verkligen ute och cyklar. Inget av det du skriver stämmer överens med verkligheten. Vad jag tycker har du tydligen ingen aning om. Likadant med framtiden. Det är tur du har Birgit som ständigt kommer till din undsättning.

Staffans
 
  • Gilla
brfbo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.