1 014 561 läst ·
19 546 svar
1015k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Jo, kritiskt tänkande är bra. Det märkliga uppstår ju när det kritiska tänkandet endast används mot det egna landets myndigheter, inte mot omvärlden, kvällspressen etc.. hur märkligt som helst.B brfbo skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Lite mer information om den sjukdom som har drabbat en del i Indien efter att de har sjukhusbehandlats för covid: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svarta-svampen-okar-i-indien
Något sådant fenomen har inte uppstått i denna tråd. Vad jag kan se (själv tyckte jag det var utmärkt att Vår statsminister till slut uppmanade folk att inte trängas i köpcenter under mellandagarna).Nissens skrev:
Däremot massa tyckande "Det är allmänt känt att", "de flesta inser nog"... samt felöversatta texter, som framförs som bevis för den egna fantasiverkligheten.
Staffans
Eller kanske inteG gaidin skrev:
"Aging Expert: The First Person to Live to 1,000 Has Already Been Born"
https://futurism.com/aging-expert-person-1000-born
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Var höll ditt kritiska tänkande hus när du länkade till han som skrämmer upp folk för vaccin, dvs. omvärlden?Staffans2000 skrev:
Något sådant fenomen har inte uppstått i denna tråd. Vad jag kan se (själv tyckte jag det var utmärkt att Vår statsminister till slut uppmanade folk att inte trängas i köpcenter under mellandagarna).
Däremot massa tyckande "Det är allmänt känt att", "de flesta inser nog"... samt felöversatta texter, som framförs som bevis för den egna fantasiverkligheten.
Staffans
Däremot verkar du ha gott om kritiskt tänkande när det gäller vad svenska myndigheter säger. Precis som Nissens skrev, märkligt.
Ändå kommer det att finnas de som trots allt dör...sysmali skrev:
7 Ways to Die in the Future
https://futurism.com/7-ways-die-future
Redan idag håller vi ju gamla vid liv med mediciner och vacciner längre än vad som vore naturligt.
Ingen dör ju längre av hög ålder, utan olika sjukdomar.
Nu missförstår du igen. Är det avsiktligt?BirgitS skrev:
Det börjar bli lite tjötigt att hela tiden upprepa det jag tidigare skrivit.
"Han som skrämmer upp folk" har en annan uppfattning, än den sittande administrationen. Är det fel att framföra en uppfattning som inte är iöverensstämmande med den officiella? Har jag påstått att det han säger är neutralt och alltigenom sant? Skall vi sensurera de som tycker "fel"?
Staffan
P.S.
Nu skyddar du Missens igen. Gulligt
Din härskarteknik har en bit kvar till Göran Perssons nivå om man säger så.Staffans2000 skrev:
Nu missförstår du igen. Är det avsiktligt?
Det börjar bli lite tjötigt att hela tiden upprepa det jag tidigare skrivit.
"Han som skrämmer upp folk" har en annan uppfattning, än den sittande administrationen. Är det fel att framföra en uppfattning som inte är iöverensstämmande med den officiella? Har jag påstått att det han säger är neutralt och alltigenom sant? Skall vi sensurera de som tycker "fel"?
Staffan
P.S.
Nu skyddar du Missens igen. Gulligt![]()
Du beter dig lite som en haverist, är alltid emot de beslut som myndigheter och regering med samhällets och medborgarnas bästa för ögonen. (När det gäller pandemin).
Försöker få oss att tro att vaccinet är farligare än en covid infektion...
Jag vet inte om du gör det för att få en diskussion, om inte så är det ju upp till dig att du vill ta en större risk än nödvändigt. Men bli inte förvånad över att du står ensam i blåsten, nåja, det finns säkert några haverister till därute i skuggorna någonstans.
Nu är du verkligen ute och cyklar. Inget av det du skriver stämmer överens med verkligheten. Vad jag tycker har du tydligen ingen aning om. Likadant med framtiden. Det är tur du har Birgit som ständigt kommer till din undsättning.Nissens skrev:
Din härskarteknik har en bit kvar till Göran Perssons nivå om man säger så.
Du beter dig lite som en haverist, är alltid emot de beslut som myndigheter och regering med samhällets och medborgarnas bästa för ögonen. (När det gäller pandemin).
Försöker få oss att tro att vaccinet är farligare än en covid infektion...
Jag vet inte om du gör det för att få en diskussion, om inte så är det ju upp till dig att du vill ta en större risk än nödvändigt. Men bli inte förvånad över att du står ensam i blåsten, nåja, det finns säkert några haverister till därute i skuggorna någonstans.![]()
Staffans