T
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jag såg det komma:D:D:D!

Men förklara för mig, istället för att sväva ut i plattityder, vad det är som är osant.
Hann du lyssna igenom hela inslaget redan?

Staffans
Nej, jag lägger inte tid på att försöka omvända vaccinskeptiker, det brukar vara tämligen meningslöst.

Staffans2000
T tanaris skrev:
Nej, jag lägger inte tid på att försöka omvända vaccinskeptiker, det brukar vara tämligen meningslöst.
Du har alltså redan bestämt dig att det är falska uppgifter. Eller vill du inte höra det du är rädd för att höra?

Så egentligen kommenterar du något, du inte vet något om?
Isåfall är det emot forumreglerna:).

Staffans

BirgitS
Du har alltså redan bestämt dig att det är falska uppgifter. Eller vill du inte höra det du är rädd för att höra?

Staffans
Ska du säga!

Men för övrigt var det väldigt mycket plocka russin ur kakan, vinkla information och utelämna väsentligheter i den artikeln redan efter bara en liten bit in.

• Gilla
djac
  • Laddar…
T

Staffans
Försöker du dra ner mig till din låga nivå och vinna på erfarenhet? Glöm det.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000
T tanaris skrev:
Försöker du dra ner mig till din låga nivå och vinna på erfarenhet? Glöm det.
Du har med andra ord inte ens lyssnat på inslaget, men tror dig likväl veta vad som sades?
Som en liten parentes. Fox sänder även Family guy, som är så långtifrån en tokig kristen fundamentalist man kan komma.

Så. Varför inte komma med lite konstruktiv kritik istället för att uppföra dig som en religiös, när man säger att gud inte finns.

Kom igen. Jag är öppen för alla kommentarer. Men det är svårt, för att inte säga omöjligt att diskutera med en redan frälst.

Staffans

• Gilla
Luddis_1 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Anledningen är att man vill visa hur många som har vaccinerats i förhållande till alla som är tänkta att vaccinerats, dvs. hur långt på vägen har man kommit.

Men om man vill se i procent av hela befolkningen så går ju det också på t.ex.här: [länk]
Tack!
20/5-2021 var 33,45 % av Sveriges HELA befolkning vaccinerade med minst en spruta, enligt Our World data.

• Gilla
optimum
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Ska du säga!

Men för övrigt var det väldigt mycket plocka russin ur kakan, vinkla information och utelämna väsentligheter i den artikeln redan efter bara en liten bit in.
Jag har inte bestämt mig. Jag har sagt att jag för tillfället väljer att inte vaccinera mig. Ändras förutsättningarna, kan jag göra detsamma. Nu då?

Vad var det du ogillade? Jag är genuint intresserad. Upptäckte du några felaktigheter?

Staffans

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
T
Du har med andra ord inte ens lyssnat på inslaget, men tror dig likväl veta vad som sades?
Som en liten parentes. Fox sänder även Family guy, som är så långtifrån en tokig kristen fundamentalist man kan komma.

Så. Varför inte komma med lite konstruktiv kritik istället för att uppföra dig som en religiös, när man säger att gud inte finns.

Kom igen. Jag är öppen för alla kommentarer. Men det är svårt, för att inte säga omöjligt att diskutera med en redan frälst.

Staffans
Missade du min länk?

Har du missat att jag också varit skeptisk till det här vaccinet?

Jag vidhåller att det inte är någon mening att diskutera med någon som inte själv klarar av att sortera bort sånt som du postade.

Jo, men fox NEWS sänder inte family guy. Det är ganska vattentäta skott mellan Fox som koncern och deras konservativa nyhetsredaktion. Tittta lite på hur de förändrats de senaste åren, framförallt i samband med att Trump annonserade sin första kampanj.

Det är inte sunda människor som driver Fox News.

Jag har inte sett inslaget så jag har inte synpunkter på det men Fox News är en av de mest galna kanalerna som finns i USAs mainstream.

• Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
D
Här kommer lite uppgifter från USA om vaccinationen och antal döda i samband med den.

[länk]

Staffans
Vänta ett tag så kommer alla som fått vaccinet att dö, 100%!

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Jag har inte bestämt mig. Jag har sagt att jag för tillfället väljer att inte vaccinera mig. Ändras förutsättningarna, kan jag göra detsamma. Nu då?

Vad var det du ogillade? Jag är genuint intresserad. Upptäckte du några felaktigheter?

Staffans
Jag vet och det har jag inte skrivit något om.

Problemet med att plocka russin ur kakan, vinkla information och utelämna väsentligheter är ju just att det sällan går att hitta rena felaktigheter. Jag läste verkligen inte hela för det var ju för mycket dravel men det gjordes jämförelser mellan antal döda efter influensavaccin och efter covidvaccin men det blir ju helt irrelevant om man inte samtidigt tar upp hur många som har fått resp. vaccin, när det gäller dödsfall som inträffar efter en vaccinering så är det ju också synnerligen viktigt hur sådana rapporteras, är det t.ex. så att det är vanligare att att rapportera det just för ett nytt vaccin (så är det ju i Sverige, allmänheten och sjukvården rapporterar in biverkningar i en utsträckning som är många gånger högre än för andra läkemedel där man vet att biverkningar är mycket vanliga), det är ju också synnerligen viktigt att veta om det gäller dödsfall som inträffar inom en viss tid (och då vilken tid) efter vaccineringen eller dödsfall där en läkare har utrett det hela noga och kommit fram till att orsaken verkligen är vaccinet eller något annat. Osv. Genom att utelämna sådan information så faller hela artikeln ihop till en pannkaka som ett korthus.

• Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
Fairlane
Han var väldigt nog med att säga att folk dött efter att de vaccinerats, men ingenting om varför de dött, hur nära efter vaccinationen eller hur personernas allmänna status var innan. Några kanske dog i en bilolycka, andra av en hjärtattack som inte hade ett dugg med vaccinet att göra etc etc.

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Han var väldigt nog med att säga att folk dött efter att de vaccinerats, men ingenting om varför de dött, hur nära efter vaccinationen eller hur personernas allmänna status var innan. Några kanske dog i en bilolycka, andra av en hjärtattack som inte hade ett dugg med vaccinet att göra etc etc.
Tänk vilket reportage det blir om hundra år.

Alla som har vaccinerats har avlidit! :D

• Gilla
  • Haha
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet och det har jag inte skrivit något om.

Problemet med att plocka russin ur kakan, vinkla information och utelämna väsentligheter är ju just att det sällan går att hitta rena felaktigheter. Jag läste verkligen inte hela för det var ju för mycket dravel men det gjordes jämförelser mellan antal döda efter influensavaccin och efter covidvaccin men det blir ju helt irrelevant om man inte samtidigt tar upp hur många som har fått resp. vaccin, när det gäller dödsfall som inträffar efter en vaccinering så är det ju också synnerligen viktigt hur sådana rapporteras, är det t.ex. så att det är vanligare att att rapportera det just för ett nytt vaccin (så är det ju i Sverige, allmänheten och sjukvården rapporterar in biverkningar i en utsträckning som är många gånger högre än för andra läkemedel där man vet att biverkningar är mycket vanliga), det är ju också synnerligen viktigt att veta om det gäller dödsfall som inträffar inom en viss tid (och då vilken tid) efter vaccineringen eller dödsfall där en läkare har utrett det hela noga och kommit fram till att orsaken verkligen är vaccinet eller något annat. Osv. Genom att utelämna sådan information så faller hela artikeln ihop till en pannkaka som ett korthus.
Om jag minns rätt tog han med antalet vaccinerade. Men jag kan minnas fel.
Åtskilliga gånger har han givit rejäla kängor åt Fox news för deras rapportering. Googla!

Medvetet eller inte, vinklar alla, det de vill framföra. Så även Tucker naturligtvis. Men varför skall en av Amerikas största "debattörer" ignoreras så till den milda grad att en del inte vågar lyssna? Som i alla andra fall, är det klokt att ta in så mycket information som möjligt och utefter det, skapa sin egen uppfattning. Annars blir det som att försöka lägga ett pussel där vissa bitar saknas.

Vad tycker ni om CNN. Är de tokiga fanatiker, de också?

Staffans

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
Staffans2000
Fairlane Fairlane skrev:
Japp. På samma sätt som han räknade upp antalet döda efter influensavaccineringarna. Om han ljuger? Vet inte. Men det vore mer än lovligt korkat isåfall. Då det är offentliga uppgifter. Undanhåller han något? Säkert. Precis som alla andra. Det är därför det är så viktigt att höra vad alla sidor tycker.

Kommer ni ihåg Pisaundersökningen? :D

Staffans

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.