1 014 059 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Jo vi är nog färdigvaccinerade till sommaren.Fairlane skrev:
Alltså 2022
Som färdiga anser jag är när det går vaccinera yngre personer också och helst småbarn.
Förhoppningsvis kommer ett vaccinpass göra att även de flesta som inte vill vaccinera sig också gör det.
Utan vaccinering av yngre blir det svårt för familjer att resa utomlands om endast de vuxna har fått vaccin.
Just Janssens är rätt intressant då Danmark förlitar sig på vacciner från detta fabrikat för att klara sin plan med vacciner.BirgitS skrev:
De har ju stoppat AZ och om Janssens går samma väg blir det jobbigt.
Tror de sade det på en nyhetssändning på TV att Kinesiska myndigheterna hade stoppat marknaderna. Om det var permanent eller inte vet jag inte...B b8q skrev:
Då finns det något mer som man inte berättar. Ny pandemi på gång?Nissens skrev:
De skulle aldrig stänga dessa marknader frivilligt när så många behöver mat.
danskarna sitter lite knepigt till , har beställt 8 miljoner doser av janssens så jag tror att det slutar med ett godkännandeoptimum skrev:
Det är en stor skillnad.Nissens skrev:
Polio, stelkramp eller Congofeber
Själv har jag vaccinerat mig mot de sjukdomar som var gängse under min uppväxt. Däremot tog jag inget under den förra vändan, för att jag inte, likt denna gång, tillhör en riskgrupp.
Staffans
Polio, stelkramp, TBE, Hepatit, och nu Corona är väl de enda jag har på min lista. Samtliga känns lika rätt.Staffans2000 skrev:
Det är en stor skillnad.
Polio, stelkramp eller Congofeberär allvarliga sjukdomar som även drabbar helt friska barn. Kurer mot dessa togs inte fram under ett tillstånd av masshysteri.
Själv har jag vaccinerat mig mot de sjukdomar som var gängse under min uppväxt. Däremot tog jag inget under den förra vändan, för att jag inte, likt denna gång, tillhör en riskgrupp.
Staffans
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Kanske läge att göra som Norge?BirgitS skrev:
https://www.svd.se/norge-forlanger-intervall-mellan-vaccindoser
Fast de är ju i lite svårare sits än Sverige eftersom de inte har gett AZ-vaccin ens till 65+ under lång tid.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
En ny artikel om hur man tillverkar Pfizers vaccin: https://www.nytimes.com/interactive/2021/health/pfizer-coronavirus-vaccine.html
Det är när jag läser sådant här som jag blir extra förbannad på de som vägrar vaccin.
Precis som om de förnekar att det finns en pandemi som vi måste få kontroll över.
Vägrar är inte samma som de som har medicinska skäl att avstå. Helt rätt.
De fullt friska däremot som anser sig vara förmer. Fy.
Jag tackade flera gånger de underbara människor som gav mig första sprutan och kommer jubla när jag får andra.
Frugan har tillbringat många timmar idag med att planera in personal till sin andra dos. Personal inom sjukvården hon arbetar inom. De har själva sett eländet och flertalet av dem får nu återigen Astra Zeneca som vissa spottar på.
De inom sjukvården är enligt mig våra hjältar.




Jag tycker ni som vägrar vaccin borde tänka om.
Precis som om de förnekar att det finns en pandemi som vi måste få kontroll över.
Vägrar är inte samma som de som har medicinska skäl att avstå. Helt rätt.
De fullt friska däremot som anser sig vara förmer. Fy.
Jag tackade flera gånger de underbara människor som gav mig första sprutan och kommer jubla när jag får andra.
Frugan har tillbringat många timmar idag med att planera in personal till sin andra dos. Personal inom sjukvården hon arbetar inom. De har själva sett eländet och flertalet av dem får nu återigen Astra Zeneca som vissa spottar på.
De inom sjukvården är enligt mig våra hjältar.
Jag tycker ni som vägrar vaccin borde tänka om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset kl. 17.13
Och de håller på och inför allt fler lättnader sen några veckor så livet återgår till ett mer normalt läge allt eftersom.
Ett bra sätt att hålla nere blodtrycket är att läsa kvällspressen med några hinkar salt. Alternativt att inte läsa den alls...optimum skrev:
Det är när jag läser sådant här som jag blir extra förbannad på de som vägrar vaccin.
Precis som om de förnekar att det finns en pandemi som vi måste få kontroll över.
Vägrar är inte samma som de som har medicinska skäl att avstå. Helt rätt.
De fullt friska däremot som anser sig vara förmer. Fy.
Jag tackade flera gånger de underbara människor som gav mig första sprutan och kommer jubla när jag får andra.
Frugan har tillbringat många timmar idag med att planera in personal till sin andra dos. Personal inom sjukvården hon arbetar inom. De har själva sett eländet och flertalet av dem får nu återigen Astra Zeneca som vissa spottar på.
De inom sjukvården är enligt mig våra hjältar.
Jag tycker ni som vägrar vaccin borde tänka om.
[bild]
[bild]
Redigerat: