1 015 962 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
En kille som jobbade/chef på Pfizers lab, är inte så förtjust i vaccinet. Han omkullkastar även några av mina "sanningar". Men det är en smäll man får ta. Så håll till godo.!
https://www.thelastamericanvagabond...t-on-dangers-of-mrna-vaccines-covid-illusion/
Staffans
https://www.thelastamericanvagabond...t-on-dangers-of-mrna-vaccines-covid-illusion/
Staffans
Eftersom jag tar saker på allvar, om det inte presenteras såsom ett skämt, så känner jag mig tvungen att att påpeka att den intervju som det länkas till, finns på en USA-baserad sajt som sprider konspirationsteorier och antivax-propaganda.Staffans2000 skrev:
Intervjun är fylld med vetenskapliga sakfel av mångahanda slag, för att ta ett exempel, så påstås det i intervjun att det är mRNA vacciner som orsakat ett antal fall av blodproppar och blödningar, när det i själva verket är vektor vacciner som orsakat dessa biverkningar.
Tyvärr verkar det som att den person som blivit intervjuad, har ramlat ner i ett träsk av konspirationstänkande.
Här kan man läsa mer om personen och vederbörandes framfart runt Corona-pandemin:
https://www.politifact.com/factchec...-pfizer-employee-wrong-coronavirus-pandemic-/
Han verkar också ha blivit avstängd från Twitter (vet ej om mer permanent eller tillfälligt) för spridande av "fake news".
Och för att bli det, så räcker det inte att bara vara lite "små dum".
Nej. Man måste också "tycka fel". Eller i största allmänhet vara "jobbig".S skogaliten skrev:
För glöm inte bort att det är ett privat företag med egna intressen och inte Internets "Moder Theresa".
När det gäller trovärdighet, ser jag det som en fjäder i hatten för dem som blir avstängda från såväl Twitter som Youtube och PayPal. Medans du gillar de som smeker makten medhårs.
Staffan
Redigerat:
Man bör väl se honom i det större sammanhang han verkar i. Tex:Staffans2000 skrev:
Nej. Man måste också "tycka fel". Eller i största allmänhet vara "jobbig".
För glöm inte bort att det är ett privat företag med egna intressen och inte Internets "Moder Theresa".
När det gäller trovärdighet, ser jag det som en fjäder i hatten för dem som blir avstängda från såväl Twitter som Youtube och PayPal. Medans du gillar de som smeker makten medhårs.
Staffan
Enligt Doctors for Truth visar PCR-testen 89-94% falska positiva resultat och bör inte användas överhuvudtaget.
PCR-test ej godkända för testning av Covid19 HK
Bland forskarna som sågat Corman-Drostenrapporten hittar vi bland annat den förre forskningschefen på Pfizer, Dr. Michael Yeadon.
Tänk att en rapport kan lura hela världen
På HK siten kan man även läsa om
Do masks stop viruses? HK
According to Dr Shiva, masks do not work against the spread of viruses but instead makes the people wearing them more ill. See the clip below.
Mer från HK
mRNA “vaccine” is not really a vaccine, HK
Do masks stop viruses? HK
According to Dr Shiva, masks do not work against the spread of viruses but instead makes the people wearing them more ill. See the clip below.
Mer från HK
mRNA “vaccine” is not really a vaccine, HK
Om 89-94% är falskt positiva är ju dödligheten extremt mycket större än de siffror man nu för sig med.blackarrow skrev:
Man bör väl se honom i det större sammanhang han verkar i. Tex:
Enligt Doctors for Truth visar PCR-testen 89-94% falska positiva resultat och bör inte användas överhuvudtaget.
PCR-test ej godkända för testning av Covid19 HK
Bland forskarna som sågat Corman-Drostenrapporten hittar vi bland annat den förre forskningschefen på Pfizer, Dr. Michael Yeadon.
Tänk att en rapport kan lura hela världen![]()
För mig är det uppenbart att PCR-testet har sin funktion, förutsatt att den inte missar folk som är infekterade.
Folkhälsomyndigheten sa ju från första början, väldigt tydligt dessutom, att det är snårigt att titta på antalet smittade, att det snarare ska användas som ett verktyg för att kunna påvisa vad som kan komma att ske. Men det är ju inget medier och många i detta forum bryr sig om så länge det finns något sensationellt i det hela.
Jämförelse mellan risken att få propp av AZ vaccinet med att äta p-piller, röka eller att råka ut för viruset..
Man undrar ju om Danskarna och Norskarna tänker förbjuda cigaretter och p-piller också nu.... de är ju mycket farligare än vaccinet.
Länk till Corona riskuträkningen:
https://lnkd.in/eMC_v5U
Man undrar ju om Danskarna och Norskarna tänker förbjuda cigaretter och p-piller också nu.... de är ju mycket farligare än vaccinet.
Länk till Corona riskuträkningen:
https://lnkd.in/eMC_v5U
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Ja, allt för många bryr sig inte om restriktionerna längre av många skäl. Det går inte att förhindra att folk träffas om de själva har bestämt sig för att mötet ska ske. Covid har blivit en av många risker många har bestämt sig för att leva med för att få ett trevligt liv, precis som t.ex. influensa.Ulltand skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Nu var det ju inte jag som menade något utan det är ju Richard Bergström som har intervjuats. Men jag tolkade det som att det gällde produktionskapacitet, att Ryssland inte kan tillverka så många doser som behövs för att det ska ha någon större betydelse för vaccineringen i hela EU.E El-Löken66 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Jag vänder mig mot att man jämför någorlunda lättbehandlade blodproppar med svårbehandlade koagulationsrubbningar med hög dödlighet. Dessutom får du skruva upp sannolikheten för att drabbas av koagulationsrubbningen efter vaccinering med ungefär 10 gånger för EMA har kommit fram till att risken är någonstans mellan 1 på 10 000 och 1 på 100 000.Nissens skrev:
Sen måste man alltid väga nyttan mot eventuell skada. Det är det som det gäller. Vad är risken för att en 30-åring avlider i covid under ett år jämfört med att samma person avlider av vaccinet. Att jämföra med risker för en massa andra saker är helt oväsentligt och liknar resonemang som konspirationsteoretiker använder.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Undersökningen, som är gjord av Novus och baserad på intervjuer med 952 skolkuratorer, visar bland annat att tre av fyra elever är ledsna och deppiga utan att veta varför.
En stor andel känner sig utanför eftersom de träffar färre jämnåriga på daglig basis. Skolarbeten skjuts upp i allt större utsträckning och att skolka från undervisningen har blivit vanligare.
TT via t.ex. https://www.gp.se/nyheter/sverige/pandemin-har-försämrat-elevers-psykiska-hälsa-1.4537620856 procent av alla skolkuratorer upplever att elevernas psykosociala situation har försämrats under pandemin.
75 procent upplever att eleverna är ledsna och deppiga utan att veta varför.
71 procent upplever att eleverna känner sig utanför, träffar färre jämnåriga.
58 procent upplever att eleverna skolkar mer eller har mer frånvaro.
57 procent upplever att eleverna skjuter upp skolarbetet oftare.
När det häromdagen var på nyheterna att AZ-vaccin snart kan komma att slängas så fick jag frågan ifall jag kunde tänka mig att vaccinera mig med AZ, som annars skulle slängas.Nissens skrev:
Och, tja... Ja det tror jag att jag är villig till.
Hur jag än vrider och vänder på sannolikheter och konsekvenser så kan jag inte se annat är vinst med AZ-vaccin.
Mycket stor risk att jag får covid-19 om jag fortsätter vara ovaccinerad, nästan 100%.
Och risken för allvarliga komplikationer då är minst 100 ggr större än risken för allvarliga biverkningar med AZ vaccin.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 131 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 131 inlägg
Jag håller med dig om resonemanget men i verkligheten så innebär det att man lämnar vaccinationslokalen utan vaccinering att man går hem och bokar en ny tid som då kanske blir veckan därpå. Det kan ju i och för sig betyda att man får upprepa det hela några veckor men då blir det ju så att man får dessutom väga in risken av att få covid under just den extra månad man är ovaccinerad.Mikael_L skrev:
När det häromdagen var på nyheterna att AZ-vaccin snart kan komma att slängas så fick jag frågan ifall jag kunde tänka mig att vaccinera mig med AZ, som annars skulle slängas.
Och, tja... Ja det tror jag att jag är villig till.
Hur jag än vrider och vänder på sannolikheter och konsekvenser så kan jag inte se annat är vinst med AZ-vaccin.
Mycket stor risk att jag får covid-19 om jag fortsätter vara ovaccinerad, nästan 100%.
Och risken för allvarliga komplikationer då är minst 100 ggr större än risken för allvarliga biverkningar med AZ vaccin.
Frågan gällde bara om jag var villig att ta AZ.
Dvs hur jag bedömde risken för biverkningar från detta vaccin.
Och jag är inte den som är så ängslig över nästan något alls, och med tanke på hur många miljoner doser AZ som har getts, så är jag övertygad om att vid detta laget skulle man fångat upp något som var så illa att det skulle kunna göra mig ängslig.
Dvs hur jag bedömde risken för biverkningar från detta vaccin.
Och jag är inte den som är så ängslig över nästan något alls, och med tanke på hur många miljoner doser AZ som har getts, så är jag övertygad om att vid detta laget skulle man fångat upp något som var så illa att det skulle kunna göra mig ängslig.
