1 014 880 läst ·
19 546 svar
1015k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Av samma åsikt, inte Sputnik eller från Kina. Litar inte på hur det är testat.TT4F skrev:
Kan finnas lite tveksamheter med de EU godkänt men de är nog betydligt mer kontrollerade.
Men det blir att kämpa att hålla sig borta från viruset ett tag till.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Inte bra utveckling
Sedan får man kalla det våg 1 2 3 eller vad katten som helst men för många ligger på sjukhus med covid och tufft läge för att som arbetar där också.
Man tycker alla borde lärt sig hur man ska skydda sig nu.
Tvätta händerna, social distans, munskydd, undvika andra smittade, undvika att smitta andra, handla ensam eller beställ på nätet osv.
Sedan får man kalla det våg 1 2 3 eller vad katten som helst men för många ligger på sjukhus med covid och tufft läge för att som arbetar där också.
Man tycker alla borde lärt sig hur man ska skydda sig nu.
Tvätta händerna, social distans, munskydd, undvika andra smittade, undvika att smitta andra, handla ensam eller beställ på nätet osv.
vill det sig så kan du kanske få sputnik som är tillverkat i sverigeoptimum skrev:
Utvecklarna av Sputnik V meddelade på måndagen att företag i flera EU-länder tecknat avtal om att producera det ryska vaccinet. Enligt vaccinsamordnare Richard Bergström pågår också diskussioner om tillverkning i Sverige.
Det går nog bra det där med avstånd och handla på nätet i lite större städer..optimum skrev:
Inte bra utveckling
Sedan får man kalla det våg 1 2 3 eller vad katten som helst men för många ligger på sjukhus med covid och tufft läge för att som arbetar där också.
Man tycker alla borde lärt sig hur man ska skydda sig nu.
Tvätta händerna, social distans, munskydd, undvika andra smittade, undvika att smitta andra, handla ensam eller beställ på nätet osv.
[bild]
Här håller inte småstadsfolk, löfven folk avstånd.. Och handla mat på nätet.. Jo jo... Nästa årtionde kanske..
Vad är orsaken att man inte försöker öka tillverkningen av Pfizer istället för att gå över ån efter vatten? Är det för att man vill sprida riskerna och att alla inte ska få Pfizer om något visar sig på lång sikt?T tergo skrev:
Hittills (peppar peppar) har man inte hört om någon som fått någon biverkning och typ alla vill ju ha den, vet de som vänt i dörren på vaccinationscentralen när de fått reda på att dagens laddning är AZ. Och hög andel av de som fått AZ i närområdet verkar få biverkningar typ hög feber och så.
och om du nu ska märka ord så skrev jag att den stora frågan idag, (paus), är varför det finns 6600 lediga platser. Jag skrev inte att det fanns 6600 lediga platser idag.B b8q skrev:
Ska man inte börja gå runt i skyddsdräkter snart också...
Eller läsa om sovjetiska experiment som skapat detta virus.. Någonstans emot kinesiska gränsen... Som sedan kineserna lyckats att lägga vantarna på för att få ner väst på knä...
Där av alla kommunistiska länders positiva siffror över döda och smittade... (skämt)
Eller läsa om sovjetiska experiment som skapat detta virus.. Någonstans emot kinesiska gränsen... Som sedan kineserna lyckats att lägga vantarna på för att få ner väst på knä...
Där av alla kommunistiska länders positiva siffror över döda och smittade... (skämt)
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Det gör ju Pfizer, de planerar att leverera nästan dubbelt så mycket denna vecka som för två veckor sen, och redan för två veckor sen var det kring dubbelt så mycket som per vecka i januari. Men Pfizer tar ju de beslut som de anser vara företagsekonomiskt lönsamma och vill inte betala dyrt för vaccinationsfabriker som sen inte har något att göra om ett par år.H hydrolift skrev:
Det är många som vaccinerats med Pfizers och Modernas vaccin som får de vanliga vaccineringsbiverkningarna.H hydrolift skrev:
Oj förlåt, jag hade faktiskt ingen tanke på att försöka rätta dig - det var bara en allmän kommentar till att det verkar på tidningsrubriker etc som om det finns 6600 lediga tider just idag i region Stockholm.TT4F skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 125 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 125 inlägg
Nja så ser ett typisk F eller självdragssystem ut i princip. Det märkliga är att luften går åt två olika håll i frånluftsskanalen. Det har jag aldrig stött på. Jag tror man är fel ute här.blackarrow skrev:
