optimum
TT4F TT4F skrev:
Ge mig Nuuuuuuu - tar allt utom Sputnik och det Kinesiska (även om jag egentligen tror på det Kinesiska vaccinet, men inte på deras politik)
Av samma åsikt, inte Sputnik eller från Kina. Litar inte på hur det är testat.
Kan finnas lite tveksamheter med de EU godkänt men de är nog betydligt mer kontrollerade.

Men det blir att kämpa att hålla sig borta från viruset ett tag till.
 
  • Gilla
TT4F
  • Laddar…
Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
Det fattar väl alla?
Kommentaren "Ja munskydd gör skillnad. Är det bättre än att hålla avstånd? Har inte testat ännu :)" får en att undra. Det skulle kunna tolkas som att det bevisades med den länken särskilt som man tydligen kan testa?!
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
P
Jo jo... Vi får väl se..
Jag behöver å andra sidan inte bry mig..
Gör som jag gjorde förra gången..
Struntar fullständigt i detta...
 
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
optimum
Inte bra utveckling
Sedan får man kalla det våg 1 2 3 eller vad katten som helst men för många ligger på sjukhus med covid och tufft läge för att som arbetar där också.
Man tycker alla borde lärt sig hur man ska skydda sig nu.
Tvätta händerna, social distans, munskydd, undvika andra smittade, undvika att smitta andra, handla ensam eller beställ på nätet osv.


Stapeldiagram som visar antalet intensivvårdade med Covid-19 per dag från april 2020 till april 2021.
 
optimum optimum skrev:
Av samma åsikt, inte Sputnik eller från Kina. Litar inte på hur det är testat.
Kan finnas lite tveksamheter med de EU godkänt men de är nog betydligt mer kontrollerade.

Men det blir att kämpa att hålla sig borta från viruset ett tag till.
vill det sig så kan du kanske få sputnik som är tillverkat i sverige

Utvecklarna av Sputnik V meddelade på måndagen att företag i flera EU-länder tecknat avtal om att producera det ryska vaccinet. Enligt vaccinsamordnare Richard Bergström pågår också diskussioner om tillverkning i Sverige.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
P
optimum optimum skrev:
Inte bra utveckling
Sedan får man kalla det våg 1 2 3 eller vad katten som helst men för många ligger på sjukhus med covid och tufft läge för att som arbetar där också.
Man tycker alla borde lärt sig hur man ska skydda sig nu.
Tvätta händerna, social distans, munskydd, undvika andra smittade, undvika att smitta andra, handla ensam eller beställ på nätet osv.


[bild]
Det går nog bra det där med avstånd och handla på nätet i lite större städer..
Här håller inte småstadsfolk, löfven folk avstånd.. Och handla mat på nätet.. Jo jo... Nästa årtionde kanske..
 
Nu är det ju inte 6600 lediga tider i Stockholm just idag, utan under de kommande fem dagarna. Och inte heller är det bara Älvsjömässan, utan några platser till:

Textlista över lediga tider i Stockholm med datum och orter som Täby, Älvsjö, Stockholms innerstad, och Solna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
brfbo
  • Laddar…
T tergo skrev:
vill det sig så kan du kanske få sputnik som är tillverkat i sverige

Utvecklarna av Sputnik V meddelade på måndagen att företag i flera EU-länder tecknat avtal om att producera det ryska vaccinet. Enligt vaccinsamordnare Richard Bergström pågår också diskussioner om tillverkning i Sverige.
Vad är orsaken att man inte försöker öka tillverkningen av Pfizer istället för att gå över ån efter vatten? Är det för att man vill sprida riskerna och att alla inte ska få Pfizer om något visar sig på lång sikt?
Hittills (peppar peppar) har man inte hört om någon som fått någon biverkning och typ alla vill ju ha den, vet de som vänt i dörren på vaccinationscentralen när de fått reda på att dagens laddning är AZ. Och hög andel av de som fått AZ i närområdet verkar få biverkningar typ hög feber och så.
 
B b8q skrev:
Nu är det ju inte 6600 lediga tider i Stockholm just idag, utan under de kommande fem dagarna. Och inte heller är det bara Älvsjömässan, utan några platser till:

[bild]
och om du nu ska märka ord så skrev jag att den stora frågan idag, (paus), är varför det finns 6600 lediga platser. Jag skrev inte att det fanns 6600 lediga platser idag.
 
P
Ska man inte börja gå runt i skyddsdräkter snart också...

Eller läsa om sovjetiska experiment som skapat detta virus.. Någonstans emot kinesiska gränsen... Som sedan kineserna lyckats att lägga vantarna på för att få ner väst på knä...
Där av alla kommunistiska länders positiva siffror över döda och smittade... (skämt)
 
BirgitS
H hydrolift skrev:
Vad är orsaken att man inte försöker öka tillverkningen av Pfizer istället för att gå över ån efter vatten?
Det gör ju Pfizer, de planerar att leverera nästan dubbelt så mycket denna vecka som för två veckor sen, och redan för två veckor sen var det kring dubbelt så mycket som per vecka i januari. Men Pfizer tar ju de beslut som de anser vara företagsekonomiskt lönsamma och vill inte betala dyrt för vaccinationsfabriker som sen inte har något att göra om ett par år.

H hydrolift skrev:
Hittills (peppar peppar) har man inte hört om någon som fått någon biverkning
Det är många som vaccinerats med Pfizers och Modernas vaccin som får de vanliga vaccineringsbiverkningarna.
 
TT4F TT4F skrev:
och om du nu ska märka ord så skrev jag att den stora frågan idag, (paus), är varför det finns 6600 lediga platser. Jag skrev inte att det fanns 6600 lediga platser idag.
Oj förlåt, jag hade faktiskt ingen tanke på att försöka rätta dig - det var bara en allmän kommentar till att det verkar på tidningsrubriker etc som om det finns 6600 lediga tider just idag i region Stockholm.
 
  • Gilla
TT4F
  • Laddar…
B b8q skrev:
Oj förlåt, jag hade faktiskt ingen tanke på att försöka rätta dig - det var bara en allmän kommentar till att det verkar på tidningsrubriker etc som om det finns 6600 lediga tider just idag i region Stockholm.
:love:
 
BirgitS
På onsdagen bekräftade EMA att det finns en möjlig koppling mellan de sällsynta biverkningarna och Astra Zenecas vaccin. Myndigheten anser dock att biverkningarna är så sällsynta att vaccinets fördelar fortfarande överväger nackdelarna.
EMA framhöll också att några specifika riskfaktorer kopplat kön, ålder eller tidigare sjukdomshistorik inte kunnat bekräftas.
Orsaken till biverkningarna kan enligt EMA vara en ovanlig immunologisk reaktion.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...necas-vaccin-vantas-ge-besked-om-biverkningar
 
blackarrow blackarrow skrev:
Väldigt konstigt ventilationssystem med ett rör där luft tas in i en ända och släpps ut i andra ändan!?
Nja så ser ett typisk F eller självdragssystem ut i princip. Det märkliga är att luften går åt två olika håll i frånluftsskanalen. Det har jag aldrig stött på. Jag tror man är fel ute här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.