1 014 331 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Man skall inte tro på rykten. Men jag jag skall berätta en hemlis. Norge finns på riktigt. Jag vet, för jag har varit där. Alla hade folkdräkt, skidor, ryggsäck och så viftade de med flaggor. Väldigt pittoreskt. Men maten är skit.Nissens skrev:
Ola
Såg ni 30 minuter i går med Giesecke?
Lite roligt man gjorde samma jämförelse med samma graf som jag gör här bland de nordiska länderna.
Giesecke försökte använda samma argument som vissa här i tråden att det går inte att jämföra pga tex befolkningstäthet och olika äldervård vilket så klart inte höll.
Giesecke förskte då invända att vår öppna linje varit bra för skolorna och företagen. Men kunde inte svara på Holmbergs kommentar att i den andra vågskålen lår 13.500 döda-
Anders Holmberg är rätt slipad och skonade ändå Giesecke från de tuffaste frågorna vilket jag tycker är schysst. Han har inte haft något uppsåt att ställa till det och såg rätt sliten ut. Kan inte vara roligt att vara i hans kläder
Lite roligt man gjorde samma jämförelse med samma graf som jag gör här bland de nordiska länderna.
Giesecke försökte använda samma argument som vissa här i tråden att det går inte att jämföra pga tex befolkningstäthet och olika äldervård vilket så klart inte höll.
Giesecke förskte då invända att vår öppna linje varit bra för skolorna och företagen. Men kunde inte svara på Holmbergs kommentar att i den andra vågskålen lår 13.500 döda-
Anders Holmberg är rätt slipad och skonade ändå Giesecke från de tuffaste frågorna vilket jag tycker är schysst. Han har inte haft något uppsåt att ställa till det och såg rätt sliten ut. Kan inte vara roligt att vara i hans kläder
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Så klart dom håller koll på vad dom skall säga.Staffan2000 skrev:
Det kunde precis lika gärna varit Tegnell eller Birgitt som svarat på frågorna. Det var som att lyssna på valda delar av den här tråden.
Dock tycker jag JG har en poäng i att man skall leva normalt om man är vaccinerad. Iaf med Pfizer eller Moderna.
Redigerat:
Du undrade om någon har ont uppsåt och så kan det givetvis vara. Jag gav vaccinpropaganda från Ryssland och Kina som exempel.[SKPG]Zamora skrev:
Den är till för att söndra i väst och i Europa och det är ett bra exempel på ont uppsåt.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Nä, du började med att påstå Giesecke iallafall inte hade ont uppsåt, angående en intervju med honom. Där nämndes inget om ryssar eller kineser.Ulltand skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Det var en riktigt osnygg insinuering du gjorde i din första post, och då jag ifrågasatte den så drog du in ryssar och kineser.Ulltand skrev:
Nåväl, detta tjafs raderas väl snart.
Nej det är konstruktiv kritik för att rädda liv.BirgitS skrev:
Att försvara något dåligt som kostar liv för att rädda Sverigebilden är däremot tokfel nationalism imo
Om du går tillbaka i minnet eller tråden så ser du också att vi/jag argumenterat konstruktivt i realtid för munskydd, risken för asymptomatisk smitta och mycket annat.