Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Det ryktas att en och annan svensk också har den bilden, att Norge är centrumet.. ;)
Man skall inte tro på rykten. Men jag jag skall berätta en hemlis. Norge finns på riktigt. Jag vet, för jag har varit där. Alla hade folkdräkt, skidor, ryggsäck och så viftade de med flaggor. Väldigt pittoreskt. Men maten är skit.

Ola
 
Såg ni 30 minuter i går med Giesecke?

Lite roligt man gjorde samma jämförelse med samma graf som jag gör här bland de nordiska länderna. :)

Giesecke försökte använda samma argument som vissa här i tråden att det går inte att jämföra pga tex befolkningstäthet och olika äldervård vilket så klart inte höll.

Giesecke förskte då invända att vår öppna linje varit bra för skolorna och företagen. Men kunde inte svara på Holmbergs kommentar att i den andra vågskålen lår 13.500 döda-

Anders Holmberg är rätt slipad och skonade ändå Giesecke från de tuffaste frågorna vilket jag tycker är schysst. Han har inte haft något uppsåt att ställa till det och såg rätt sliten ut. Kan inte vara roligt att vara i hans kläder
 
Redigerat:
Ulltand Ulltand skrev:
Han har inte haft något uppsåt att ställa till det.
Har någon det?
 
  • Älska
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Har någon det?
Ja tyvärr.
 
  • Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Ja tyvärr.
Det där var nog det knasigaste i hela tråden, även den gamla låsta.....
Edit: nä, det var förstås ett aprilskämt......
 
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Ulltand Ulltand skrev:
Men kunde inte svara på Holmbergs kommentar att i den andra vågskålen lår 13.500 döda-
Just där, var han oroande tyst. Sedan kan man undra om det stämmer, att han inte pratat med "sina pojkar" före intervjun (för att komma överens).

Staffan
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det där var nog det knasigaste i hela tråden, även den gamla låsta
Då måste du ha missat att tex både ryssar och kineser aktivt arbetar med att smutskasta vacciner från väst.
 
Ulltand Ulltand skrev:
Då måste du ha missat att tex både ryssar och kineser aktivt arbetar med att smutskasta vacciner från väst.
Hur kom ryssar och kineser in i det som du skrev, när du pratade om en intervju med Giesecke?
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Just där, var han oroande tyst. Sedan kan man undra om det stämmer, att han inte pratat med "sina pojkar" före intervjun (för att komma överens).

Staffan
Så klart dom håller koll på vad dom skall säga.

Det kunde precis lika gärna varit Tegnell eller Birgitt som svarat på frågorna. Det var som att lyssna på valda delar av den här tråden. :)

Dock tycker jag JG har en poäng i att man skall leva normalt om man är vaccinerad. Iaf med Pfizer eller Moderna.
 
Redigerat:
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Hur kom ryssar och kineser in i det som du skrev, när du pratade om en intervju med Giesecke?
Du undrade om någon har ont uppsåt och så kan det givetvis vara. Jag gav vaccinpropaganda från Ryssland och Kina som exempel.

Den är till för att söndra i väst och i Europa och det är ett bra exempel på ont uppsåt.
 
Ulltand Ulltand skrev:
Du undrade om någon har ont uppsåt och så kan det givetvis vara. Jag gav vaccinpropaganda från Ryssland och Kina som exempel.

Den är till för att söndra i väst och i Europa och det är ett bra exempel på ont uppsåt.
Nä, du började med att påstå Giesecke iallafall inte hade ont uppsåt, angående en intervju med honom. Där nämndes inget om ryssar eller kineser.
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nä, du började med att påstå Giesecke iallafall inte hade ont uppsåt, angående en intervju med honom.
Jag förstår inte din förvirring

Ja det gjorda jag och du svarade och frågade om någon har ont uppsåt?

Svaret på det är ja, en del har det.
 
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Den är till för att söndra i väst och i Europa och det är ett bra exempel på ont uppsåt.
Jag tycker att allt prat i tråden om att Sverige är misslyckat och att t.ex. Norge är lyckat är ett exempel på hur man kan söndra ett land.
 
  • Gilla
  • Haha
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Jag förstår inte din förvirring

Ja det gjorda jag och du svarade och frågade om någon har ont uppsåt?

Svaret på det är ja, en del har det.
Det var en riktigt osnygg insinuering du gjorde i din första post, och då jag ifrågasatte den så drog du in ryssar och kineser.
Nåväl, detta tjafs raderas väl snart.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker att allt prat i tråden om att Sverige är misslyckat och att t.ex. Norge är lyckat är ett exempel på hur man kan söndra ett land.
Nej det är konstruktiv kritik för att rädda liv.

Att försvara något dåligt som kostar liv för att rädda Sverigebilden är däremot tokfel nationalism imo

Om du går tillbaka i minnet eller tråden så ser du också att vi/jag argumenterat konstruktivt i realtid för munskydd, risken för asymptomatisk smitta och mycket annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.