BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Varför skall du ljuga hela tiden? Det har jag aldrig sagt.

Det gör en skillnad som är signifikant och det är summan av alla åtgärder som ger resultatet.
Det beror väl på vad man lägger för betydelse i orden då. Vad är det du har skrivit om munskydd?
Var det 10 %?
Det tycker jag är en väldigt liten skillnad.

Så vad är det då för fler åtgärder som Danmark, Norge och Finland har tagit till?
Du skriver ju att det är summan av alla åtgärder som ger resultat så då måste det ju vara mer än en.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det beror väl på vad man lägger för betydelse i orden då. Vad är det du har skrivit om munskydd?
Var det 10 %?
Det tycker jag är en väldigt liten skillnad.

Så vad är det då för fler åtgärder som Danmark, Norge och Finland har tagit till?
Du skriver ju att det är summan av alla åtgärder som ger resultat så då måste det ju vara mer än en.
Vet du inte vad det vad jag skrivit men ändå hävdar du att jag sagt att det är en mycket lite skillnad?

Nu frågar du igen men det är ju meningslöst att ge dig svaret.

Jag vet inte vad du har för agenda men det för inget gott med sig för Sverige eller för att reducera antalet dödsfall i covid.
 
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Vilket skitsnack rent ut sagt.

Ja du frågar alltid det i hoppet om att ingen skall komma i håg eller orka förklara. Men jag har gjort det ett flera gånger i tråden och länkat in olika sammanställningar av skillnaderna från oberoende källor.

Problemet är att du inte är intresserad av svaret. Du ställer frågan om och om igen av helt andra skäl.
Tack detsamma.

Jo, jag är intresserad av svaret. Jag vet att det har länkats till studier som gäller undersökningar i helt andra länder om det är de du tänker på. Men jag frågar efter just vad som är skillnaden i åtgärder mellan de nordiska länderna. Min minnesbild är att det var likartade åtgärder som infördes i alla de nordiska länderna i mitten av mars förra året som fick likartade resultat när det gäller t.ex. minskat rörelsemönster och som fick smittspridningen i Stockholm att gå ner mycket snabbt.
 
BirgitS
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Hårdare riktade restriktioner ser ju ut att vara effektivt i Norge. Men det är klart, sådant vill man ju inte vi ska ta efter, andra förutsättningar här i Sverige osv.

[länk]
Och vilka är de hårdare restriktionerna?
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tack detsamma.

Jo, jag är intresserad av svaret. Jag vet att det har länkats till studier som gäller undersökningar i helt andra länder om det är de du tänker på. Men jag frågar efter just vad som är skillnaden i åtgärder mellan de nordiska länderna. Min minnesbild är att det var likartade åtgärder som infördes i alla de nordiska länderna i mitten av mars förra året som fick likartade resultat när det gäller t.ex. minskat rörelsemönster och som fick smittspridningen i Stockholm att gå ner mycket snabbt.
Googla tråden eller nätet så har du svaret på din fråga. Flera gånger.

Och eftersom jag vet att du har koll på det mesta som skrivs så vet jag också att du vet svaret.
 
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Vet du inte vad det vad jag skrivit men ändå hävdar du att jag sagt att det är en mycket lite skillnad?

Nu frågar du igen men det är ju meningslöst att ge dig svaret.

Jag vet inte vad du har för agenda men det för inget gott med sig för Sverige eller för att reducera antalet dödsfall i covid.
Tala om vad du anser att det är för skillnad då!
Jag vet ju vad ECDC har skrivit och det var ju kanske en liten skillnad men vi är osäkra på om det stämmer (om man översätter till normalt språkbruk). Har du bättre underlag än vad de har?

Att inte svara på frågor om skillnader mellan länder för inget gott med sig för Sverige eller för att reducera antalet dödsfall i covid.
 
BirgitS
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
[länk]
Okej, i Sverige ska vi inte träffa någon mer än de vi bor med och i Oslo får man träffa två andra inomhus hemma.
I Oslo får man vara 10 på en privat sammankomst på ett offentligt ställe och i Sverige får man vara 4 eller 8 beroende på sammanhang.

Det var de två första reglerna jag kom till. Var är de hårdare restriktionerna du skrev om?
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tala om vad du anser att det är för skillnad då!
Jag vet ju vad ECDC har skrivit och det var ju kanske en liten skillnad men vi är osäkra på om det stämmer (om man översätter till normalt språkbruk). Har du bättre underlag än vad de har?

Att inte svara på frågor om skillnader mellan länder för inget gott med sig för Sverige eller för att reducera antalet dödsfall i covid.
Gissar att din argumentationteknik att det är sista inlägget som folk orkar läsa och som kanske fastnar.

Så jag svara på samma sätt igen. Svaret finns ett antal gånger i tråden och det vet du.
 
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Gissar att din argumentationteknik att det är sista inlägget som folk orkar läsa och som kanske fastnar.

Så jag svara på samma sätt igen. Svaret finns ett antal gånger i tråden och det vet du.
Och min minnesbild är att du har skrivit i storleksordningen 10 %. Det är väl bättre att rättar mig i stället för att hålla på tjafsa om att jag ska söka för du vet ju uppenbarligen svaret direkt.
 
K
Det känns som oavsett restriktioner så tar vissa det på allvar och vissa bryr sig inte. Tyvärr. Behövs inte så många som struntar i restriktioner för att det ska sprida sig mycket. Så känns som det är vaccinet som är det enda att sätta sitt hopp till.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
T
Ulltand Ulltand skrev:
Gissar att din argumentationteknik att det är sista inlägget som folk orkar läsa och som kanske fastnar.

Så jag svara på samma sätt igen. Svaret finns ett antal gånger i tråden och det vet du.
Hur var det nu med att diskutera sak kontra person, som du har tjatat om så mycket?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
K Krille_90_ skrev:
Det känns som oavsett restriktioner så tar vissa det på allvar och vissa bryr sig inte. Tyvärr. Så känns som det är vaccinet som är det enda att sätta sitt hopp till.
Så är min bild av det också, vissa bryr sig och andra gör det inte. Hårda straff kan tvinga folk att bry sig, sen om det är rätt väg att gå lr inte är en annan femma.

I Sverige så vill vi ju att folk som har vaccin fortsatt ska följa reglerna, så käns lite moment 22 angående det imo. Men men, jag gissar att vissa tycker det är kul att få bestämma lite för en gångs skull.
 
T tanaris skrev:
Hur var det nu med att diskutera sak kontra person, som du har tjatat om så mycket?
Du vet att om någon börjar diskutera person så är det rimligt att jag svara på det.

Och du som har en klippbok på mina inlägg i tråden borde ju ha bra koll på hur det förhåller sig.

Så ta frågan till ditt läger som gör det i var och vartannat inlägg
 
  • Älska
  • Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.