Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Glöm inte extremerna:D. Europa består inte bara av Belgien och Övre Volt.

Staffan
Helt rätt. Europa består bara av Norge... och kanske Sverige. :)
 
  • Gilla
  • Haha
djac och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
""In the Pfizer-BioNTech trial, six cases of this variant were observed, but none of them were people who had been given the vaccine — indicating an efficacy of 100 percent, it said.""
Men även det är inte samma sak som "visar sig vara mycket effektivt", att en studie indikerar något betyder inte att något är på ett visst sätt.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Mer gissningar, som presenteras som "fakta".

Staffan
Nej, det presenterades inte som fakta. I alla fall inte mer än dina påståenden.
 
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det kommer att ske. Framförallt när de mer fördröjda biverkningarna börjar dyka upp.

Staffan
Om du menar att många kommer att inte vilja vaccinera sig så påverkar det ju målet i motsatt riktning. Om många inte vill vaccinera sig så kommer alla att ha erbjudits vaccin tidigare.
 
BirgitS
K Krille_90_ skrev:
Suck ännu mer förseningar... undra hur lång tid det tar innan dem skjuter på det igen.....
Det är inte frågan om mer förseningar än vad som var känt förra veckan utan att man nu har räknat om därför att leveranser har varit försenade hela tiden.
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det presenterades inte som fakta. I alla fall inte mer än dina påståenden.
Jo.
Övre stycket var ett antagande och det undre ett konstaterande. Läs om. Läs rätt.

Staffan
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Om du menar att många kommer att inte vilja vaccinera sig så påverkar det ju målet i motsatt riktning. Om många inte vill vaccinera sig så kommer alla att ha erbjudits vaccin tidigare.
Nej.
Jag syftade på alla biverkningar, jag tror kommer att visa sig med tiden, som kommer att resultera i fler stopp.

Staffan
 
K Krille_90_ skrev:
Suck ännu mer förseningar... undra hur lång tid det tar innan dem skjuter på det igen.....
vi får hoppas att åtminstonde årtalet stämmer
 
K
BirgitS BirgitS skrev:
Det är inte frågan om mer förseningar än vad som var känt förra veckan utan att man nu har räknat om därför att leveranser har varit försenade hela tiden.
Okej. Men lär ju bli fler förseningar ändå tyvärr.
 
K
T tergo skrev:
vi får hoppas att åtminstonde årtalet stämmer
Ja verkligen
 
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Jo.
Övre stycket var ett antagande och det undre ett konstaterande. Läs om. Läs rätt.

Staffan
Första stycket: Där framgår det klart att det är min åsikt.

Andra stycket: Där framgår det klart att det är en annan möjlighet, ett annat alternativ, till vad som kan hända. Det står verkligen inte att jag anser det vara absolut sant att det blir så.

Tror du inte att jag vet om vad jag skriver?
Det är kanske du som behöver läsa om och rätt vad jag skriver.
 
Nissens Nissens skrev:
För att?
Vi har ju klarat oss bättre än de flesta länderna i Europa....
Och för att stödja detta vansinniga påståendet gräver man fram dom siffror där man får stöd och förklarar motstridiga siffror som felaktiga. Det vanliga mönstret.
 
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Tror du inte att jag vet om vad jag skriver?
Nej!

Staffan
 
En återkoppling kring utvecklingen i Europa.

Linjediagram som visar en jämförelse av data per 100 000 i Europa över tid, med olika färger för olika regioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Och för att stödja detta vansinniga påståendet gräver man fram dom siffror där man får stöd och förklarar motstridiga siffror som felaktiga. Det vanliga mönstret.
I stället gör man som du, tar inga siffror alls, bara lite magkänsla och sedan vräka ur sig en massa konstiga påståenden.

Jo tjena! :D
 
  • Gilla
Ingenjören och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.