T Thomas_Blekinge skrev:
Och för att stödja detta vansinniga påståendet gräver man fram dom siffror där man får stöd och förklarar motstridiga siffror som felaktiga. Det vanliga mönstret.
Nissens Nissens skrev:
För att?
Vi har ju klarat oss bättre än de flesta länderna i Europa....
Här har vi en lista över dödstal per capita i olika länder:
• COVID-19 deaths per capita by country | Statista
Sverige ligger på plats 22 av 150+ länder.
Plockar vi bort de 5 icke-europeiska länder innan så hamnar Sverige på plats 17 bland de europeiska länderna. Europa har 45 länder.
Du talar i nattmössan.
 
trähandtag trähandtag skrev:
En återkoppling kring utvecklingen i Europa.

[bild]
Rätt tydligt vad som är normalt och vad som är avvikande...
 
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Rätt tydligt vad som är normalt och vad som är avvikande...
Ja. Förbannat osolidariskt av våra avvikande grannar. Hade de haft någon hyfs, hade de sett till så att vi skulle slippa stå i skamvrån genom att missköta sig, minst lika mycket som vi. Eller, åtminstone manipulera sina siffror till vår fördel.

Staffan
 
Redigerat:
B b8q skrev:
Rätt tydligt vad som är normalt och vad som är avvikande...
det tycker jag med! vi får ändå gratta vår närmaste grannländer till att de lyckats skydda sig. Vi ser ju till och med att Eu + UK går om oss, trots i de flesta fall hårdare restriktioner. Vissa öststatsländer har just nu en kolossal spridning.
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Här har vi en lista över dödstal per capita i olika länder:
• COVID-19 deaths per capita by country | Statista
Sverige ligger på plats 22 av 150+ länder.
Plockar vi bort de 5 icke-europeiska länder innan så hamnar Sverige på plats 17 bland de europeiska länderna. Europa har 45 länder.
Du talar i nattmössan.
Allt beror på vilka tal du vill jämföra med - ländernas rapporterade dödstal i Covid-19 eller överdödlighet.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Nissens
T Thomas_Blekinge skrev:
Och för att stödja detta vansinniga påståendet gräver man fram dom siffror där man får stöd och förklarar motstridiga siffror som felaktiga. Det vanliga mönstret.
Va???
Det är ju sant. Kolla överdödligheten så ser du. Där ser du hur läget är i verkligheten. Bortom alla kvällstidningar och hemmasnickrade förståsigpåare.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
B b8q skrev:
Allt beror på vilka tal du vill jämföra med - ländernas rapporterade dödstal i Covid-19 eller överdödlighet.
Visst, det är ju det jag sade längre upp. Man tar dom siffror som stödje sina egna åsikter/påståenden och förklarar siffror som tyder på motsatsen som felaktiga/irrelevanta/oseriösa. Ett känt mönster och därför kan man hålla på i detta träd hur länge som helst.
Min firma har nu infört tillträdesförbud 2 veckor efter påsk för man inser att det otyglade beteendet i Sverige över påsk kommer att skicka smittotalen genom taket.
 
Nissens
T Thomas_Blekinge skrev:
Här har vi en lista över dödstal per capita i olika länder:
• COVID-19 deaths per capita by country | Statista
Sverige ligger på plats 22 av 150+ länder.
Plockar vi bort de 5 icke-europeiska länder innan så hamnar Sverige på plats 17 bland de europeiska länderna. Europa har 45 länder.
Du talar i nattmössan.
Knappast, som sagt. Överdödligheten i de olika länderna är så nära verkligheten du kan komma, denpåverkas inte av hur länder rapporterar eller vad folk egentligen dött av. Covid-19 är nämligen inte speciellt dödlig.
Kolla överdödligheten så ser du.
 
D
Nissens Nissens skrev:
Helt rätt. Europa består bara av Norge... och kanske Sverige. :)
Norge ligger väl inte ens i EU!
 
P
T Thomas_Blekinge skrev:
Visst, det är ju det jag sade längre upp. Man tar dom siffror som stödje sina egna åsikter/påståenden och förklarar siffror som tyder på motsatsen som felaktiga/irrelevanta/oseriösa. Ett känt mönster och därför kan man hålla på i detta träd hur länge som helst.
:rofl:
Du gjorde just själv exakt det du klagar på, förkastade siffror du inte tyckte om och tog fram några som passade din egen agenda.

Du är själv ett jättebra exempel på det du klagar på.
 
  • Gilla
  • Haha
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Nissens
D djac skrev:
Norge ligger väl inte ens i EU!
Jodå, Norge är hela världens nav, det vet väl alla. :)
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Man tar dom siffror som stödjer sina egna åsikter/påståenden och förklarar siffror som tyder på motsatsen som felaktiga/irrelevanta/oseriösa.
Och hävdar att de som väljer ”de motsatta siffrorna” pratar i nattmössan...:p
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Jodå, Norge är hela världens nav, det vet väl alla. :)
Det tror Norrmännen!
Andra tror att Norge försvann med Atlantis.

Staffan
 
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det tror Norrmännen!
Andra tror att Norge försvann med Atlantis.

Staffan
Det ryktas att en och annan svensk också har den bilden, att Norge är centrumet.. ;)
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag skriver inte särskilt mycket, men jag tror inte du kan göra anspråk på att vara speciellt påläst med det mesta du skriver. Du hittar rätt ibland, men det gör man ju om man bara skriver mycket oavsett hur lite man kan. Det är det där med den blinda hönan.
Även denna gången hade du fel.

Om du påstår att 10% är ”inget alls” så är du fel ute.
0% är inget alls. 10% är oändligt mer än 0%.

Dessutom gäller 10,4% DE MILDA sjukdomsfallen. INGEN i studien fick svårare symtom....vilket är det ansolut viktigaste med tanke på belastning av sjukvården.
Så det du skriver är kraftigt missvisande och felaktigt.

Förvånande att du som skriver så mycket är så dåligt påläst...
Gränsen för att om ett vaccin fungerar är 50%.

Under det så godkänner man inte vaccinet. 10% är rejält under och Sydafrika har stoppat vaccinationen med AZ

Mild sjukdom betyder för övrigt att man blir sjuk och måste stanna hemma. Smittspåningen går igång. Att man smittar andra och att viruset kan forsätta att mutera till något ännu värre.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.