[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det var en riktigt osnygg insinuering du gjorde i din första post, och då jag ifrågasatte den så drog du in ryssar och kineser.
Nåväl, detta tjafs raderas väl snart.
Vill du då förklara vad du menar med din fråga?

"Har någon ont uppsåt?"
 
Ulltand Ulltand skrev:
Vill du då förklara vad du menar med din fråga?

"Har någon ont uppsåt?"
Se det du citerade
 
Om någon missade grafen på SVT i går så kommer det en uppdaterad här.

Linjediagram som visar dödsfall per miljon invånare för Covid-19 i Norden, med Sverige högst och Island lägst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Nej det är konstruktiv kritik för att rädda liv.
Jag saknar den konstruktiva kritiken. Jag har många gånger frågat efter vilka åtgärder som t.ex. Norge och Finland har gjort och som har gjort den stora skillnaden. Det var i veckan som jag frågade vad Danmark införde för åtgärder som fick ner smittspridningen av den brittiska varianten. Men jag får aldrig några riktiga svar. Har du några denna gång? Fast det bör ju förstås inte vara i nyhetstråden.

Ulltand Ulltand skrev:
Om du går tillbaka i minnet eller tråden så ser du också att vi/jag argumenterat konstruktivt i realtid för munskydd, risken för asymptomatisk smitta och mycket annat.
Inget nordisk land hade munskydd förra våren och du har ju själv sagt att det bara gör en väldigt liten skillnad och ECDC är osäkra om det har någon effekt över huvud taget.

Alla har varit medvetna om att det förekommer asymtomatisk spridning hela tiden, men den är liten för du kommer väl ihåg att typ 70 % inte smittar någon alls medan typ 20 % smittar typ 80 % av dem i nästa led. Har man inga symtom därför att man bara har lite virus så är sannolikheten mycket större för att man hör till gruppen som inte smittar någon alls än tvärtom (har ju varit uppe studier om det också). Så på vilket sätt har de andra nordiska grannländerna infört åtgärder som just riktar sig mot asymtomatisk spridning?
 
  • Gilla
Gammelnörden och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Man skall inte tro på rykten. Men jag jag skall berätta en hemlis. Norge finns på riktigt. Jag vet, för jag har varit där. Alla hade folkdräkt, skidor, ryggsäck och så viftade de med flaggor. Väldigt pittoreskt. Men maten är skit.

Ola
Jag har hört att de bara har mackor på lunch, men det tror jag inte på. Det är bara för osannolikt. :)
 
  • Haha
djac
  • Laddar…
Nissens
Ulltand Ulltand skrev:
Om någon missade grafen på SVT i går så kommer det en uppdaterad här.

[bild]
Ja, och synd att man är så enögd.
 
G gaidin skrev:
Som sagt; Mest ett sidospår och jag har inte forskat närmre i det, hörde resonemanget på radion i en intervju med någon forskare för länge sedan.

Det finns lite beskrivet här: [länk]
Låt oss släppa sidospåret, men just de debattörerna som skrivit den debattartikeln, tillhör en extremfalang...
 
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Jag har hört att de bara har mackor på lunch, men det tror jag inte på. Det är bara för osannolikt. :)
Det är faktiskt sant. Varm mat till lunch, är väldigt onorskt. Därför finns det få lunchrestauranger, vilket i sin tur får oss att tro att allt är på dyrt där. Ola og Mette-marit bruket lunsjpakk. Norge och Bulgarien är de enda europeiska länderna som inte har skollunch
 
tusenett skrev:
:rofl:
Du gjorde just själv exakt det du klagar på, förkastade siffror du inte tyckte om och tog fram några som passade din egen agenda.

Du är själv ett jättebra exempel på det du klagar på.
Självklart! Tror du jag skulle visa siffror som inte stödjer mina åsikter? Då skulle jag inte passa i denna tråd.
 
  • Gilla
  • Haha
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Pratar du om ditt R-tal eller din promillehalt nu?
En komplettering.
Vi cineaster hajar direkt.

Staffan
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är faktiskt sant. Varm mat till lunch, är väldigt onorskt. Därför finns det få lunchrestauranger, vilket i sin tur får oss att tro att allt är på dyrt där. Ola og Mette-marit bruket lunsjpakk. Norge och Bulgarien är de enda europeiska länderna som inte har skollunch
I Tyskland är det långt ifrån alla skolor som har skollunch
 
Staffans2000
T Thomas_Blekinge skrev:
I Tyskland är det långt ifrån alla skolor som har skollunch
Då är Norrmännen inte så illa ute, som de tror.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Inget nordisk land hade munskydd förra våren och du har ju själv sagt att det bara gör en väldigt liten skillnad och ECDC är osäkra om det har någon effekt över huvud taget.
Varför skall du ljuga hela tiden? Det har jag aldrig sagt.

Det gör en skillnad som är signifikant och det är summan av alla åtgärder som ger resultatet.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
T Thomas_Blekinge skrev:
Självklart! Tror du jag skulle visa siffror som inte stödjer mina åsikter? Då skulle jag inte passa i denna tråd.
Helt sant! Här måste man anpassa sig och följa de oskriva reglerna, vilket du gjorde med bravur. Respekt (y)(y)(y)
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag saknar den konstruktiva kritiken. Jag har många gånger frågat efter vilka åtgärder som t.ex. Norge och Finland har gjort och som har gjort den stora skillnaden.
Vilket skitsnack rent ut sagt.

Ja du frågar alltid det i hoppet om att ingen skall komma i håg eller orka förklara. Men jag har gjort det ett flera gånger i tråden och länkat in olika sammanställningar av skillnaderna från oberoende källor.

Problemet är att du inte är intresserad av svaret. Du ställer frågan om och om igen av helt andra skäl.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.