1 014 062 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Det står så här i artikeln "trials suggest their vaccine is effective" både i rubriken och i brödtexten, alltså "försöken tyder på att deras vaccin är effektivt", eller vilket ord du nu vill översätta "suggest" med (föreslår låter i alla fall inte som korrekt svenska).Ulltand skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Visst man kan gissa så visst får du göra det. Din "vetskap" är ju noll.Staffan2000 skrev:
Men på de "privata festerna" i Södertälje, där flera hundra trängdes. Kanske lite böter på 10.000kr (som i Italien), skulle gjort susen och minskat intresset för deltagande på nästa fest?
Staffan
P.s.
Men faktum kvarstår. Din "vetskap" i detta ämne, är inget annat än fria fantasier och önskedrömmar.
Japp. Men till skillnad mot dig. Har jag aldrig påstått att mina gissningar är fakta.BirgitS skrev:
StaffanBirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Hmm, jag håller inte med utan det har absolut låtit som att du anser att det är självklar fakta att det hjälper med böter.Staffan2000 skrev:
Eller så blir det en massa mindre och mer frekventa fester med mer trängsel i hemmen i stället för i en festvåning med 4 (eller 8) personer per bord. Då har ju saken bara blivit värre i stället.Staffan2000 skrev:
Hur gick det. Jag har inte sett någonting. Men så låg jag och sov till kl.11. Så jag kan ha varit för sen på bollen (som vanligt).optimum skrev:
Fått tag på uppgifter via en läcka.
Idag kommer det nya rekommendationer och restriktioner för att hantera den kraftigt ökade smittspridning på grund av mutationerna från Storbritannien och Sydafrika.
Detta kommer göras troligen av Stefan Löfven och Johan Carlsson.
Presskonferens kl. 10:00 som kommer sändas både på SVT1 och radions kanal P1
Man ser tydligen riktigt alvarligt på läget. Först kommer de berätta om allvarliga läget och sedan nyheterna.
De viktigaste delarna som läckt ut är:
- Restauranger och övriga verksamheter som har alkoholtillstånd kommer inte få servera alkoholhaltiga drycker alls under resten av april med start idag. Alkoholfri öl och vin går bra att servera.
- Systembolagen kommer endast öppna 2 timmar idag, 10:00-12:00 och ska sedan vara stängda april månad ut.
- Under påsken kommer rekommendationerna vara att man endast ska vara maximalt 2 personer i samma rum hemma om rummet understiger 20 kvadratmeter. För större rum än 20 kvadratmeter kan man var 3 personer.
Alltså gäller att ha på radion på jobbet kl. 10:00
Påsken börjar bra.
Staffan
""In the Pfizer-BioNTech trial, six cases of this variant were observed, but none of them were people who had been given the vaccine — indicating an efficacy of 100 percent, it said.""BirgitS skrev:
Mer gissningar, som presenteras som "fakta".BirgitS skrev:
Hmm, jag håller inte med utan det har absolut låtit som att du anser att det är självklar fakta att det hjälper med böter.
Eller så blir det en massa mindre och mer frekventa fester med mer trängsel i hemmen i stället för i en festvåning med 4 (eller 8) personer per bord. Då har ju saken bara blivit värre i stället.
Staffan
Jag skriver inte särskilt mycket, men jag tror inte du kan göra anspråk på att vara speciellt påläst med det mesta du skriver. Du hittar rätt ibland, men det gör man ju om man bara skriver mycket oavsett hur lite man kan. Det är det där med den blinda hönan.Ulltand skrev:
Även denna gången hade du fel.
Om du påstår att 10% är ”inget alls” så är du fel ute.
0% är inget alls. 10% är oändligt mer än 0%.
Dessutom gäller 10,4% DE MILDA sjukdomsfallen. INGEN i studien fick svårare symtom....vilket är det ansolut viktigaste med tanke på belastning av sjukvården.
Så det du skriver är kraftigt missvisande och felaktigt.
Förvånande att du som skriver så mycket är så dåligt påläst...
Redigerat:
BirgitS skrev:
Suck ännu mer förseningar... undra hur lång tid det tar innan dem skjuter på det igen.....
Medlem
· Blekinge
· 12 222 inlägg
Jag hoppas att Tegner får sparken redan vid 15.000 dödar och inte först när vi har kommit till 20.000 dödar.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 920 inlägg