BirgitS BirgitS skrev:
Många verkar ha svårt att skilja på sak och person så de gärna skjuter budbäraren i stället.:cry:
Ja det har jag upplevt hur många gånger som helst i den här tråden.

Tillmälen. lögner, påhopp, idotförkaringar. Till och med anklagat för att vara representant för främmande makt.

Synd att du inte ser det när det det gäller vi som har andra åsikter än du själv. Men bra iaf att du ser det när det gäller någon som uttryckt en åsikt i linje med FHMs ställningstagande

• Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Älska
Luddis_1 och 4 till
  • Laddar…
T
Ulltand Ulltand skrev:
Tillmälen. lögner, påhopp, idotförkaringar. Till och med anklagat för att vara representant för främmande makt.
Det finns förstås några stora skillnader. T ex är de flesta här relativt anonyma och dels gör den upplevda (men falska) anonymiteten att det är lättare att gå över gränsen. Vi har ju sett hur du själv kan bete dig ibland även om det modereras bort tämligen omgående...

T tanaris skrev:
Det finns förstås några stora skillnader. T ex är de flesta här relativt anonyma och dels gör den upplevda (men falska) anonymiteten att det är lättare att gå över gränsen. Vi har ju sett hur du själv kan bete dig ibland även om det modereras bort tämligen omgående...
Ytterliggaren en lögn från dig då med lite smutskastning som bonus :)

Jag har anmält en hel del övergrepp från er sidan över tid och då tar moderatorn klokt nog bort alla inlägg i den tråden.

Sak vi strata en tråd med alla som inte kan hålla sig till sakfrågan och sparkar på budbäraren?

Jag lovar det är inget vill ha!

Ulltand Ulltand skrev:
Ja det har jag upplevt hur många gånger som helst i den här tråden.

Synd att du inte ser det när det det gäller vi som har andra åsikter än du själv. Men bra iaf att du ser det när det gäller någon som uttryckt en åsikt i linje med FHMs ställningstagande
Varför inte klä era förlöjligande smilets i ord? Det är ju detta villa alla vill komma ifrån? Precis som Birgit skriver skilj på sak och person.

Tyvärr ser vi det alltid.´När argumenten tryter kommer nävarna fram. Det är ju ni som är problemet!

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Björn Olsen ute och svingar i 'Efter fem' igen idag. Han är givetvis nöjd över att regeringen aviserar ytterligare åtstramningar och nedstängnig av hela handeln, men missnöjd över att det inte gjordes redan i våras då han menar att vi i så fall kunde undvikit den sammhällspridning vi haft.

Han ignorer att de länder i Europa (undantaget norden) som försökt detta har haft minst sagt tveksamma vinster till stora kostnader.

Personligen tycker jag det är mer motiverat att trycka ner smittan hårt nu när vi har ett konkret och inte nära vaccinationsmål. Dock ska det ju nyttan med det avvägas mot att riskgrupperna snart är fullvaccinerade. Övrig befolkning kan också bli ordentligt sjuk, med kroniska symptom, men sannolikheten är där så mycket lägre att jag tycker att ett öppet och fungerande samhälle väger tyngre.
Tills din mamma dör

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Tills din mamma dör

Ja ELLER ekonomiskt, framtida vårdebehovet, långtidssjuka mm

Vår strategi kommer att visa sig ha ALLA nackdelar och INGA FÖRDELAR till slutet

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E
Ulltand Ulltand skrev:

Vår strategi kommer att visa sig ha ALLA nackdelar och INGA FÖRDELAR till slutet
Det var ju positivt att höra att det finns ett slut i alla fall.

Det övriga låter inte så skoj! :worried:

Ulltand Ulltand skrev:

Det är inte riktigt vår strategi. Det är en strategi av en egensinnad man med stor verbal förmåga som lyckas att dupera en hel regering.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E
T Thomas_Blekinge skrev:
Det är inte riktigt vår strategi. Det är en strategi av en egensinnad man med stor verbal förmåga som lyckas att dupera en hel regering.
Vilken man? Trump??

Nissens
Nu eskalerar hoten mot medarbetare på FHM och forskare.

Det är en förlängning av det jag tycker man sett sedan en längre tid i här i Covidtrådarna på Byggahus.se.

Detta mot människor som bara gör sitt jobb, och de har gjort det väldigt bra med de förutsättningarna som varit...

Länk:
https://omni.se/a/86ELaQ

Redigerat:
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Mikael_L
D djac skrev:
Erfarenheter visar att vare sig livstid eller dödsstraff är tillräckligt, men man kan kanske komma på något mer drakoniskt.
Stegling och rådbråkning har försvunnit, ...borde kanske återinföras för att ta till för de som glömmer munskyddet på bussen.
Jag tror följsamheten skulle öka en hel del.

T Thomas_Blekinge skrev:
Tills din mamma dör
Jorå, det är den argumentationstekniken jag förväntar mig av dig. Vi får väl se om det sker innan månen ramlar ner...

T
Ulltand Ulltand skrev:
Tyvärr ser vi det alltid.´När argumenten tryter kommer nävarna fram. Det är ju ni som är problemet!
Du får förneka det hur mycket du vill, jag har en wordfil med skärmdumpar på vad som händer när dina argument tryter.

Satsuki
Mikael_L Mikael_L skrev:
Han är helt tydligt alldeles för mycket forskare/akademiker, som sådan blir det ju omöjligt att säga något alldeles helt säkert.
Det är inbyggt i kropp och själ hos seriösa forskare att alltid ha en öppning för att det kan vara på annat sätt, även efter att de utfört 1000 experiment som alla pekar åt samma håll.
Så sant... För en forskare vet att inget är bergsäkert. Nästa vecka kan det komma en ny studie som säger annorlunda och då står man med skägget i brevlådan om man varit bergsäker.
Men det är också det allmänheten har så svårt att förstå.....

• Gilla
Ingenjören och 6 till
  • Laddar…
Nissens
Mikael_L Mikael_L skrev:
Stegling och rådbråkning har försvunnit, ...borde kanske återinföras för att ta till för de som glömmer munskyddet på bussen.
Jag tror följsamheten skulle öka en hel del.
Eller också dödar metoderna fler än vad det egentliga problemet gör...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.