1 014 014 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Sedär!BirgitS skrev:
Då blir det intressant att se hur väl teori stämmer överens med praktik.
Själv satsar jag min krona på att fler kommer att avstå.
Staffan
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Den kanske kan tvinga folk att vaccineras? Eller tvinga folk att inte vaccineras för de minsann redan har haft covid och då har man förverkat rätten till vaccin?? Vem vet vad gränsen för pandemilagen är....
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Det pratas ju om vaccinpass och att det t.ex. bara blir möjligt att resa till många länder för de som har vaccinerats och det kan jag nog tänka mig påverkar en del framåt sommaren.Staffan2000 skrev:
Trenden har varit tydlig mot att allt fler vill vaccinera sig jämfört med resultaten tidigt under hösten.
Det är lite roligt @Staffan2, vi vågar iaf göra en framåtsyftande gissning och stå för denna. Varje gång jag har frågat de andra retroskopsryttarna om detta så har de reagerat förnärmat och menat att se in i framtiden kan man ju inte förrän i efterhand.D djac skrev:
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Gissningsvis kommer ganska många vilja ha vaccinpass så de kan åka till Grekland i sommar eller Kanarieöarna till höstlovet....BirgitS skrev:
Pragmatiskt, men om det är det som krävs för att tillräckligt många ska vaccinera sig köper jag resonemanget
Visst har det dött många människor förra året kanske 100 000 varav ca 10% dog med covid. Även det är en massa människor såklart.Ulltand skrev:
Men handlar det om krav på munskydd, ska man ta hänsyn till antal människor som nu dog med covid och som inte hade dött om folk använde munskydd.
Och då är jag plötsligt inte så säker på att det handlar om en massa människor. Framförallt när man tar hänsyn till alla äldre som redan Fick vaccin och alla övriga som redan har immunitet pga genomgången sjukdom.
Smittan i Stockholm ökar med 25 % på en vecka. Det här kan gå hur illa som helst sett till problemen man haft i både Israel och England.
Det var ju synd att vi inte hade kapacitet att sekvensera och stänga in den brittiska mutationen.
Dock för det ju med sig att färre kommer att behöva vaccin i närtid. Så vaccinationen kommer att gå snabbare.
Det var ju synd att vi inte hade kapacitet att sekvensera och stänga in den brittiska mutationen.
Dock för det ju med sig att färre kommer att behöva vaccin i närtid. Så vaccinationen kommer att gå snabbare.