[QUOTE="Mikael_L,

Och bara så du inte glömmer ... Det fanns Sars-cov2 smittade i Sverige innan ens Kina meddelade omvärlden att de har upptäckt ett nytt virus ...[/QUOTE]

Mm värt en tanke, eftersom vi inte äter fladdermöss

D
N Nybergzzz skrev:
Enligt Birgit s så är detta fejk och man kan ej se på bilden att de ej håller avstånd.(3 åriga barn ser till å med att de står för nära varandra.)
Jag tror inte denna bilden är fejk men det har förekommit många tveksamma bilder som fått uppmärksamhet i media, de har använts för att illustrera trängsel medan motsatsen rått.

Tog en online-utbildning i deep fake och jag kan säga att det var fascinerande och får en att förstå att man ska tänka både en och två gånger innan man tror sina ögon. Finns många trix och jag vill säga att vi alla kan bli komplett lurade av både video och foto.

Redigerat:
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Du är alltså en förnekare för bilden kommer från restaurang Trevern på tvitter.
Du tror alltså det är de på Trevern som gjort ett fotomontage för att kasta skit på Anders Tegnell.
Ojojoj.

Ja nu sjönk du djupt i förnekelsen.
Vad ska du hitta på nu?
Skrattar du fortfarande

[bild]
Finn fem fel:
Fler än 8 är de också...

BirgitS BirgitS skrev:
Jag har aldrig uttalat mig om den bilden så du ljuger.
Vad har du för förklaring till att Tegnell är så mycket längre och har så mycket större huvud än de andra på fotot?
En möjlig förklaring kan vara att han står mycket närmare kameran än de andra.
Vad har du för förklaring?

För att sprida virus i tillräcklig omfattning räcker det inte med att man står nära varandra utan man ska dela luften man andas och det under tillräckligt lång tid. Så då återkommer vi till frågan hur länge stod de så där?

Mest intressant är förstås frågan: Var det någon som blev smittad medan bilden togs?
Nej du förnekar som vanligt bildbevis.

Enligt fhm så är de droppsmitta.
Räcker att ngn nyser så är de kört.

https://www.folkhalsomyndigheten.se...-sjukdomen-och-smittspridning/smittspridning/

Du sprider ju fake news om de med.

optimum optimum skrev:
Du är alltså en förnekare för bilden kommer från restaurang Trevern på tvitter.
Du tror alltså det är de på Trevern som gjort ett fotomontage för att kasta skit på Anders Tegnell.
Ojojoj.

Ja nu sjönk du djupt i förnekelsen.
Vad ska du hitta på nu?
Skrattar du fortfarande?
Ja, bilden är äkta ( kollat) Tegnell var där men även du ser att han ser rejält storvuxen ut i sällskapet. Det betyder att han står närmare kameran än de andra vilket i sin tur betyder avstånd från övriga.

Varför skulle jag inte skratta, du är alltid rolig :rofl:

• Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Nej du förnekar som vanligt bildbevis.

Enligt fhm så är de droppsmitta.
Räcker att ngn nyser så är de kört.

[länk]

Du sprider ju fake news om de med.
En bild tagen med vidvinkelobjektiv är inte ett bevis för hur långt det är mellan folk. Så hur går det med din förklaring till varför Tegnell ser så mycket större ut än alla andra?

Just det, droppsmitta och det sprids genom att man andas in droppar som kommer från någon annan. Om någon bakom Tegnell nyser så hamnar dropparna på Tegnells rygg och inte i luften han andas in. När det gäller restaurangpersonalen så lär de ju redan stå och trängas i köket ofta (restaurangkök är trånga) så det är helt irrelevant att de står nära varandra när fotot tas.

BirgitS BirgitS skrev:
En bild tagen med vidvinkelobjektiv är inte ett bevis för hur långt det är mellan folk. Så hur går det med din förklaring till varför Tegnell ser så mycket större ut än alla andra?

Just det, droppsmitta och det sprids genom att man andas in droppar som kommer från någon annan. Om någon bakom Tegnell nyser så hamnar dropparna på Tegnells rygg och inte i luften han andas in. När det gäller restaurangpersonalen så lär de ju redan stå och trängas i köket ofta (restaurangkök är trånga) så det är helt irrelevant att de står nära varandra när fotot tas.
En stol är ungefär mellan 80-90 cm hög.
Han som står vid stolen är max 165cm lång.

Anders Tegnell är nog minst 180cm så de är inga 1.5 m avstånd.

• Gilla
optimum
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:

Han som står vid stolen når ju inte ens Tegnell till axeln på fotot vilket skulle betyda att det är minst 30 cm längdskillnad om de stod bredvid varandra. Tegnell ser inte anmärkningsvärt lång ut jämfört med andra i andra sammanhang så 180 cm verkar rimligt. Det skulle betyda att han vid stolen är 150 cm om han stod bredvid Tegnell. Rätt osannolikt.

Bra mycket sannolikare att Tegnell står närmare kameran, särskilt med tanke på att hans huvud är så mycket större på fotot medan det i andra sammanhang inte ser särskilt stort ut.

Jag gick och ställde mig vid våra köksstolar och de når ungefär lika högt upp på mig som på han vid stolen och jag är 170 cm lång.

optimum
N Nybergzzz skrev:

Snart kommer de med lögnerna om att det var AT dubbelgångare.
Eller att restaurang Trevern inte finns.

Här är ett annat kort.
Visst står hon vid sidan av AT egentligen 2 meter bakom Tegnell. Det är därför hon är kortare.
Säkert ett fotomontage. Eller står Tegnell på en pall?

Det här är ju riktigt kul. :crysmile::crysmile::crysmile:

Fyra personer står bakom talarpult med mikrofoner; en ser längre ut pga perspektiv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
Ulltand Ulltand skrev:
Helt säkert inte :)

Jag gissar att du blandar ihop begreppen begränsat värde med värdelösa men det är helt olika saker.

Det tycks bli allt vanligare med referenser till gamla tråden som dessutom är fel. Turligt nog finns den ju kvar så det är bara att börja leta!
Du har tidigare (i den förra tråden) sagt att modelleringsstudier har begränsat värde.

Den tyska studien om munskydd i Tyskland är en modelleringsstudie och då enligt din egen retorik har den begränsat värde, så man man ju undra varför du tar upp den som argument.

optimum optimum skrev:
Snart kommer de med lögnerna om att det var AT dubbelgångare.
Eller att restaurang Trevern inte finns.

Här är ett annat kort.
Visst står hon vid sidan av AT egentligen 2 meter bakom Tegnell. Det är därför hon är kortare.
Säkert ett fotomontage. Eller står Tegnell på en pall?

Det här är ju riktigt kul. :crysmile::crysmile::crysmile:

[bild]
Haha ja Birgit s har tappat förståndet efter 1 år att diskutera corona .

Ja det är förmodligen fotomontage enligt Birgit.

• Gilla
optimum
  • Laddar…
tusenett skrev:
Du har tidigare (i den förra tråden) sagt att modelleringsstudier har begränsat värde.

Varför måste det alltid bli fel när man basunerar ut vad andra har sagt?

Är det chansen att slänga lite skit och kanske komma undan med det?

Eller var det att du inte visste skillnaden i språket?

Fairlane
Från TT:

Ensamt, tråkigt och ovisst, dessutom med konsekvenser långt upp i vuxenlivet. Barns och ungas liv påverkas mycket av pandemin och fler söker stöd hos bland andra Bris.

– Vi har fått fler samtal under hela 2020, säger Magnus Jägerskog, generalsekreterare för Barnens rätt i samhället (Bris).

Barnen känner oro, till exempel för släktingar som kan bli sjuka i covid-19, men också för sin egen situation i skolan, hemma och med kompisar, berättar han.

I mitten av december fick elever i vissa skolor runtom i landet återgå till distansundervisning igen. Många samtal till Bris sedan dess handlar om skolan.

– Det har blivit tydligt hur viktig skolan är. För kontinuiteten, kompisarna, de vuxna i skolan som är viktiga för barnen, för kunskapsinhämtningen och för rutinerna och normaliteten, säger Magnus Jägerskog.

Institutet för arbetsmarknads- och utbildningspolitisk utvärdering (Ifau) har just sammanställt en rapport som pekar på att barn och unga kan präglas av krisen under lång tid framöver. Oro, stress och missad undervisning i förskola och skola kan komma att påverka barnen och klyftorna mellan barn som har det väl förspänt och barn från mer utsatta förhållanden växer.

Jag undrar om de som hela tiden vill stänga ner samhället och stänga skolorna överhuvudtaget bryr sig om att reflektera över detta.

• Gilla
  • Ledsen
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Från TT:

Ensamt, tråkigt och ovisst, dessutom med konsekvenser långt upp i vuxenlivet. Barns och ungas liv påverkas mycket av pandemin och fler söker stöd hos bland andra Bris.

– Vi har fått fler samtal under hela 2020, säger Magnus Jägerskog, generalsekreterare för Barnens rätt i samhället (Bris).

Barnen känner oro, till exempel för släktingar som kan bli sjuka i covid-19, men också för sin egen situation i skolan, hemma och med kompisar, berättar han.

I mitten av december fick elever i vissa skolor runtom i landet återgå till distansundervisning igen. Många samtal till Bris sedan dess handlar om skolan.

– Det har blivit tydligt hur viktig skolan är. För kontinuiteten, kompisarna, de vuxna i skolan som är viktiga för barnen, för kunskapsinhämtningen och för rutinerna och normaliteten, säger Magnus Jägerskog.

Institutet för arbetsmarknads- och utbildningspolitisk utvärdering (Ifau) har just sammanställt en rapport som pekar på att barn och unga kan präglas av krisen under lång tid framöver. Oro, stress och missad undervisning i förskola och skola kan komma att påverka barnen och klyftorna mellan barn som har det väl förspänt och barn från mer utsatta förhållanden växer.

Jag undrar om de som hela tiden vill stänga ner samhället och stänga skolorna överhuvudtaget bryr sig om att reflektera över detta.
Eller hur barn påverkas av att mormor, farmor, farfar eller morfar dog pga att samhället inte var tillräcklig nedstängt?

Eller av att pappa eller mamma ligger på sjukhus och kanske kan dö?

Eller av att mamma eller pappa fick långtidscovid och kanske aldrig blir frisk igen?

Ja man genomgår inte en pandemi utan lidande. Men gör man allting rätt så blir lidandet så litet som möjligt.

Lösningen är inte att låta smittan spridas i samhället.

Redigerat:
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Fairlane
Ulltand Ulltand skrev:
Eller hur barn påverkas av att mormor, farmor, farfar eller morfar dog pga att samhället inte var tillräcklig nedstängt?

Eller av att pappa eller mamma ligger på sjukhus och kanske kan dö?

Eller av att mamma eller pappa fick långtidscovid och kanske aldrig blir frisk igen?

Ja man genomgår inte en pandemi utan lidande. Men gör man allting rätt så blir lidandet så litet som möjligt.

Lösningen är inte att låta smittan spridas i samhället.
Ja delar av det stod i den nyhet jag länkade till (Nyhetstråden), även om det mesta rörde skolan.
Dina uppgifter, jag är ledsen, men jag såg inte källan. Det vore intressant att läsa mer. Var det också från Bris?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.