D
optimum optimum skrev:
Ja precis.
Nu kommer de av Stockholmarna som inte bokat sina resor fixa det och man kommer inte våga sätta upp några hinder så folk blir av med sina pengar.

Grönt ljus.
Och går det åt skogen med rejäl smittspridning kommer Tegnell skylla på att folk inte gjorde som de blivit tillsagda. Han kommer ha ryggen fri.

Nej givetvis kommer alla sköta sig precis lika bra som hela gänget som hittade på egna bortförklaringar till sina påhitt i julas. Löfven, Eliasson Tegnell, m.fl.

Av med skidorna och fram med krökat.
Vem sa nåt om en pandemi?
Du är för roligt med detta flyttande av ansvar, om två personer spenderar en längre tid för nära varandra, krävs ju både tid och närhet, så är det i min värld dessas fel, oavsett om de är nära varandra i Stockholm, Göteborg, eller i Sälen.

Detta finns det nu både regler och rekommendationer mot och de som bryter mot detta gör fel.

Dessa råd och regler upprepas varje dag av myndigheterna, men ändå anser du att om nu någon inte följer dessa så är det inte individens fel, utan Anders Tegnells. Jag blir förbryllad av logiken och att du kan vara så exakt att du vet att det just är hans ande som far i dem, så att de bara måste vara nära.

Jag har en relaterad fråga, om jag rånar en bank (som det ju också finns regler mot), vems fel är det, det kan ju inte vara mitt har jag förstått?

• Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
optimum
D djac skrev:
Du är för roligt med detta flyttande av ansvar, om två personer spenderar en längre tid för nära varandra, krävs ju både tid och närhet, så är det i min värld dessas fel, oavsett om de är nära varandra i Stockholm, Göteborg, eller i Sälen.

Detta finns det nu både regler och rekommendationer mot och de som bryter mot detta gör fel.

Dessa råd och regler upprepas varje dag av myndigheterna, men ändå anser du att om nu någon inte följer dessa så är det inte individens fel, utan Anders Tegnells. Jag blir förbryllad av logiken och att du kan vara så exakt att du vet att det just är hans ande som far i dem, så att de bara måste vara nära.

Jag har en relaterad fråga, om jag rånar en bank (som det ju också finns regler mot), vems fel är det, det kan ju inte vara mitt har jag förstått?
Råna inte en bank för det är olagligt.:seenoevil:
Men det är inte olagligt att säga till folk att det bör gå bra att åka till fjällen.:beer:

Tack för komplimangen att du tycker jag är kul. :rofl:
Genom ödmjukhet kommer man långt, men inte längst.

• Haha
djac
  • Laddar…
T
optimum optimum skrev:
Råna inte en bank för det är olagligt.:seenoevil:
Men det är inte olagligt att säga till folk att det bör gå bra att åka till fjällen.:beer:

Tack för komplimangen att du tycker jag är kul. :rofl:
Genom ödmjukhet kommer man långt, men inte längst.
Du har en något märklig, och ganska felaktig, bild om hur det är i fjällen. Men det är ok, min bild av Thailandsresor och dito resenärer stämmer nog inte heller till 100%.

• Haha
djac
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Hahahaa nu gör du bort dig igen.
[länk]
Är det 2 m avstånd på bilden i länken?
Jag tycker ju förstås tvärtom.
Det är omöjligt att bedöma avstånd på ett foto taget med vidvinkel.
Naturligtvis behöver inte folk som bor ihop hålla avstånd till varandra.
Båda delarna borde vara välkända.

Vad bra att de skärpte till sig i Sälenfjällen till nyårs- och trettondedagshelgerna fast det hade ju varit bättre om de hade gjort det långt tidigare med tanke på den höga smittspridning Malungsborna hade i slutet av november (en av kommunerna med högst incidens då)

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS
LeffeA LeffeA skrev:
Ja snubblade in på expressen nyss och fick se galenskaperna 2.0
Herr Tegnell, statsepidemikern i egen hög person
"Grönt ljus för sportlov i fjällen"

Lär dom sig aldrig där i huvudstaden att det är totalt huvudlöst att släppa ut stadsborna på skidresor igen???
Ja visst ja de vill ha fart på smittspridningen igen. Den ä väl för låg nu.

Lämplig dansbandslåt för partykvällarna i fjällen.
Det har ju redan avhandlats i tråden så det blir ju lite tjatigt men:
Det gick ju bra under jul-, nyårs- och trettondagshelgerna så varför skulle det vara annorlunda nu?
Åre har låg incidens och det är ju dit som Stockholmarna framför allt åker. Incidensen är lägre i Region Stockholm än i Jämtland-Härjedalen så det är väl större risk för stockholmarna att bli smittade än för Åre-borna.

Festa är förstås inte tillåtet oavsett om man är kvar där man bor eller man åker till fjällen. Alla festställen är stängda i Åre t.ex.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag tycker ju förstås tvärtom.
Det är omöjligt att bedöma avstånd på ett foto taget med vidvinkel.
Naturligtvis behöver inte folk som bor ihop hålla avstånd till varandra.
Båda delarna borde vara välkända.

Vad bra att de skärpte till sig i Sälenfjällen till nyårs- och trettondedagshelgerna fast det hade ju varit bättre om de hade gjort det långt tidigare med tanke på den höga smittspridning Malungsborna hade i slutet av november (en av kommunerna med högst incidens då)
Som vanligt viftar du bort bevis så att de passar din egen agenda.

BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Eftersom du kommer med sånt som inte är bevis så är det ju självklart att de inte är relevanta.
Om du vill hävda att besökarna i fjällen under helgerna gjorde de bofasta sjuka så får du väl presentera siffror på det.

optimum
N Nybergzzz skrev:
Kan du hjälp mig att förklara den här som även den viftas bort av Tegnells fanclub. De förnekar givetvis att den hänt i verkligheten. Eller att det var inget förbud inget olagligt osv.

Jag tycker de står lite väl trångt, Inte ens en armlängds avstånd. Men kan nog vara något foto trix.

Hade de vidvinkel eller möjligen stjärnkikare när den bilden togs 23:e oktober 2020 mitt i pandemin.
Nej den passar inte in i en pandemi eller i någons agenda. Den sänder ett så felaktigt budskap.

Grupp människor står nära varandra inne i en restaurang, några ler mot kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

D
optimum optimum skrev:
Kan du hjälp mig att förklara den här som även den viftas bort av Tegnells fanclub. De förnekar givetvis att den hänt i verkligheten. Eller att det var inget förbud inget olagligt osv.

Jag tycker de står lite väl trångt, Inte ens en armlängds avstånd. Men kan nog vara något foto trix.

Hade de vidvinkel eller möjligen stjärnkikare när den bilden togs 23:e oktober 2020 mitt i pandemin.
Nej den passar inte in i en pandemi eller i någons agenda. Den sänder ett så felaktigt budskap.

[bild]
Jag ser inte riktigt hur länge de stod där, tiden är ju viktig, kan du kolla?

• Haha
BirgitS
  • Laddar…
T
optimum optimum skrev:
Den passar inte in i den här tråden heller, en bild från oktober kan knappast kallas nyhet.

F ö är det fascinerande hur lång han är, Tegnell. Och hur stort huvud han har, jämfört t ex med killen som står "precis bakom" honom.

Bilder är svåra. När det var som mest hysteri kring ubåtsgrejen på 80-talet utrustade försvaret några utvalda personer i skärgården med kameror och ett helt gäng olika objektiv. Fasta, naturligtvis, eftersom det inte var möjligt att analysera bilder där man inte kände till brännvidden.

• Gilla
  • Haha
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
Du har tidigare (i den förra tråden) sagt att modelleringsstudier är värdelösa.
Helt säkert inte :)

Jag gissar att du blandar ihop begreppen begränsat värde med värdelösa men det är helt olika saker.

Det tycks bli allt vanligare med referenser till gamla tråden som dessutom är fel. Turligt nog finns den ju kvar så det är bara att börja leta!

T tanaris skrev:
F ö är det fascinerande hur lång han är, Tegnell. Och hur stort huvud han har, jämfört t ex med killen som står "precis bakom" honom.
Bra där, men en del låter sig luras av fotomontage :crysmile:

• Gilla
djac
  • Laddar…
optimum optimum skrev:

[bild]
Enligt Birgit s så är detta fejk och man kan ej se på bilden att de ej håller avstånd.(3 åriga barn ser till å med att de står för nära varandra.)

• Gilla
optimum
  • Laddar…
BirgitS
N Nybergzzz skrev:
Enligt Birgit s så är detta fejk och man kan ej se på bilden att de ej håller avstånd.(3 åriga barn ser till å med att de står för nära varandra.)
Jag har aldrig uttalat mig om den bilden så du ljuger.
Vad har du för förklaring till att Tegnell är så mycket längre och har så mycket större huvud än de andra på fotot?
En möjlig förklaring kan vara att han står mycket närmare kameran än de andra.
Vad har du för förklaring?

För att sprida virus i tillräcklig omfattning räcker det inte med att man står nära varandra utan man ska dela luften man andas och det under tillräckligt lång tid. Så då återkommer vi till frågan hur länge stod de så där?

Mest intressant är förstås frågan: Var det någon som blev smittad medan bilden togs?

optimum
A Abies koreana skrev:
Bra där, men en del låter sig luras av fotomontage :crysmile:
Du är alltså en förnekare för bilden kommer från restaurang Trevern på tvitter.
Du tror alltså det är de på Trevern som gjort ett fotomontage för att kasta skit på Anders Tegnell.
Ojojoj.

Ja nu sjönk du djupt i förnekelsen.
Vad ska du hitta på nu?
Skrattar du fortfarande?

Grupp människor samlade inne på en restaurang, leende mot kameran, med inläggets text synlig ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.