1 014 450 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Madrid har t.o.m. stoppat vaccineringen i brist på vaccin.BirgitS skrev:
https://www.euractiv.com/section/po...age-forces-madrid-region-to-stop-vaccinating/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
När det gäller en renovering eller husbygge tycks alla här inne vara helt införstådda med att det aldrig följer plan och alltid tar längre tid än man tror. Samma sak med vägbyggen, brobyggen, tunnelbyggen etc
Men när det handlar om vaccin och vaccination av miljoner människor då tror man plötsligt att allt kommer gå som planerat och allt kommer bli klart i tid.
Intressant.....
Men när det handlar om vaccin och vaccination av miljoner människor då tror man plötsligt att allt kommer gå som planerat och allt kommer bli klart i tid.
Intressant.....
Det är godkänt i England.BirgitS skrev:
Känns det inte lite krystat att diskutera när "till" eller "under" hösten är? Och några veckor hit eller dit?
Är det inte av större värde att diskutera hur FHM kunde ha så totalt fel? Och om det påverkade strategin?
Fler som bryter turordningen och låtit anhöriga få vaccin.
Sådant tycker jag mycket illa om
"Finns det fortfarande kvar vaccin ska ledig personal ringas in för att erbjudas vaccinering.
Men detta gjordes aldrig utan i stället vaccinerades chefens anhöriga."
https://www.expressen.se/nyheter/fler-chefer-vaccinerade-familj-fore-personalen/
Sådant tycker jag mycket illa om
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"Finns det fortfarande kvar vaccin ska ledig personal ringas in för att erbjudas vaccinering.
Men detta gjordes aldrig utan i stället vaccinerades chefens anhöriga."
https://www.expressen.se/nyheter/fler-chefer-vaccinerade-familj-fore-personalen/
Eftersom du hela tiden påpekar hur rätt du har och alla andra har fel, så tycker jag nog att det är av vikt när det gäller just dina utspel.Ulltand skrev:
Var är det?optimum skrev:
Kan bara tolka ointresset av att inte klicka gilla på detta positiva inlägg om att AZ vaccinet är bra som att vi har rätt många som ogillar att vi bör vaccinera oss.
För inte kan det vara så illa att man inte kan skilja på sak och person.
Hoppas ni verkligen att vaccinet ska vara kass?
I så fall trivs ni med att leva isolerade för lång tid.
Skicka länk så ska jag lajka!
Ja det gick ju så mycket snabbare än det någonsin gjort att både utveckla och producera vaccin! Och från 10-tal leverantörer!KristinaRT skrev:
När det gäller en renovering eller husbygge tycks alla här inne vara helt införstådda med att det aldrig följer plan och alltid tar längre tid än man tror. Samma sak med vägbyggen, brobyggen, tunnelbyggen etc
Men när det handlar om vaccin och vaccination av miljoner människor då tror man plötsligt att allt kommer gå som planerat och allt kommer bli klart i tid.
Intressant.....
Att det blir några justeringar av leveranser på marginalen är inget konstigt.
Sedan att EU inte behandlade Astras data med motiveringen att det inte kommit in en ansökan är ju patetisk och kostar människoliv.
De som gör detta blir väl utredda vad jag förstår?optimum skrev:
Den jag hörde om i dag hade ju t o m ovaccinerad personal som hade behövt sprutorna bättre.
Hoppas man tar tag i sådant här.G gaidin skrev:
Visst vill alla (de flesta) ha vaccin men vi får vänta tills det blir vår tur. Nu inför vaccineringen mot coronan har myndigheterna satt upp prioriteringen och den ska följas. Eventuella rester verkar finnas rutiner om att de ska gå till vårdpersonal och inte anhöriga.
Och jag håller verkligen med dig. Inte för att det har någon större betydelse och påverkar kösystemet i någon större omfattning men just girigheten, egoismen, ansvarslösheten och att man som chef missbrukar sin position, det gör mig riktigt arg. Vi har en kris och vi måste hjälpas åt, de som inte förstått detta har nog inte heller de kvalifikationer som krävs för en chefsbefattning.optimum skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Naturligtvis var mina och andras påstående om när vaccin skulle vara godkänt utifrån att det gällde Sverige och EU eftersom det är känt att det inte förekommer några nödgodkännanden här.Ulltand skrev:
Krystat eller inte, jag tycker det är krystat av dig att påstå att till hösten plötsligt betyder att du bara hade några veckor fel när det blev slutet av december, medan det var väldigt fel av mig och andra att skriva att det troligaste var i början av januari, vilket visade sig vara ett fel på en vecka.
FHM har inte kommit med några egna utsagor om när vacciner skulle komma utan bara upprepat vad WHO sa.
Men nu är inte detta vare sig en diskussionstråd eller en strategitråd så det är slutdiskuterat från min sida i detta ärende.
I sådan här lägen är det mycket viktigt med ordning och reda. Sedan får man ogilla turordningen men den ska ändå följas.A Abies koreana skrev:Och jag håller verkligen med dig. Inte för att det har någon större betydelse och påverkar kösystemet i någon större omfattning men just girigheten, egoismen, ansvarslösheten och att man som chef missbrukar sin position, det gör mig riktigt arg. Vi har en kris och vi måste hjälpas åt, de som inte förstått detta har nog inte heller de kvalifikationer som krävs för en chefsbefattning.
Jag själv hade sett att man tog vårdpersonalen först men nu bestämde man sig för att ta de äldre svaga först och då är det så det ska vara.
Nej du fel igen. Ursprunget var en artikel som jag postade från en forskare i Oxford (Astra) som sa att i bästa fall kan vaccinet vara kart till/under hösten.BirgitS skrev:
Nu har vi inte talat specifikt om Sverige och Oxford ligger ju i England.
Men likväl blev Pfizer vaccin godkänt och började användas i EU och Sverige under december månad. Väldigt nära det scenarion jag beskrev som tänkbart.
Och igen är det inte mer fruktbart att fundera över hur vår specialsimyndighet FHM kunde ha så fel? Och vilka konsekvenser det kan ha haft?
Men det som tycks uppta din och andras tid är istället om jag och Oxfordgänget hade fel på en vecka eller två. Eller kanske tom en månad!