1 019 899 läst ·
19 613 svar
1020k läst
19,6k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Motbevis mot anklagelserna att han bland annat norpat åt sig tio millioner samt försumlighet i arbetet.P pmd skrev:
Hade du bemödat dig att lyssna på de två första filmerna skulle du inte behövt ställa frågan. Men du valde att istället att på måfå vräka ur dig det publikfriande: -"Extremhögern/fascisterna gillar inte kompetenta människor. " Någon ytterligare förklaring. Eller rättare sagt. En förklaring över huvud taget, orkar du inte producera.
Jag har inte samma uppfattning om vad som är allmänbildning som Inget...
-Har inte läst Mein Kampf, och känner nog bara sju personer som har gjort ett försök att läsa den? Underligt nog har jag läst Sun Tsu's bästsäljare som är snäppet äldre? Mer samtida verk till Mein Kampf är väl "Jonathan Carter -krigsherre av Mars" som är skriven av någon obskyr knappt känd författare...
-Big Bopper är död, ja? Liksom en jädrans massa andra personer. Vet jag vad personen är känd för? Nej, det skulle jag inte säga att jag kommer ihåg. Även om jag haft en drös med cd-skivor med musik från 50/60-talet så är det inte när artister dör som är det relevanta för musiken. Framför allt om de dör 20 år innan jag föddes. (var tvungen att googla lite och det var inte så att jag inte hade hört hans musik, det var mer att jag gillade andra artister bättre, och jag har inte koll på deras död heller)
-Gamla Testamentet är ju delen som delas med de andra Abrahamitiska religionerna. Sammanfattas med att "Gud har inte fått Kaffe ännu" och är en salig blandning av urtrist pladder och rafflande action och bitar med fantasy... Om jag kan skilja de olika kapitlen åt? Nope. Har jag läst den? Nope. Har jag "läst" den? Typ ja?
Allmänbildning varierar mellan generationer och geografi och umgängeskrets.
Vad är skillnaden på kajuta och kabyss?
Vilka var Edvin Aldrins kollegor i rymdprojektet?
Vilka är ändhållplatserna för spårvagn 3 i Göteborg?
Vem har tillskrivits kristnandet av Bulgarien?
Hur många gånger lyfte V2-raketer under andra världskriget?
När började folkabubblan tillverkas och när upphörde produktionen?
Vilket av Miyazaki's verk har tagit inspiration från Stockholm?
Hur byter man glödstrumpa på en lykta?
Vilka två platser i England markerar starten och slutet för vikingatiden?
Vilket stall har flest vinster i v-75?
Hur säger man 85 på danska?
Hur många meritpoäng kan man samla ihop inför gymnasiet?
Vilken färg får man om man blandar blått och gult?
Gustav Vasa lånade pengar av hansastaden Lübeck, när betalades skulden av?
Är det samma storlek på ett 700c, 28" och 29" cykeldäck? (Bonus: är 27,5" eller 29" störst i cykelsammanhang?)
-Har inte läst Mein Kampf, och känner nog bara sju personer som har gjort ett försök att läsa den? Underligt nog har jag läst Sun Tsu's bästsäljare som är snäppet äldre? Mer samtida verk till Mein Kampf är väl "Jonathan Carter -krigsherre av Mars" som är skriven av någon obskyr knappt känd författare...
-Big Bopper är död, ja? Liksom en jädrans massa andra personer. Vet jag vad personen är känd för? Nej, det skulle jag inte säga att jag kommer ihåg. Även om jag haft en drös med cd-skivor med musik från 50/60-talet så är det inte när artister dör som är det relevanta för musiken. Framför allt om de dör 20 år innan jag föddes. (var tvungen att googla lite och det var inte så att jag inte hade hört hans musik, det var mer att jag gillade andra artister bättre, och jag har inte koll på deras död heller)
-Gamla Testamentet är ju delen som delas med de andra Abrahamitiska religionerna. Sammanfattas med att "Gud har inte fått Kaffe ännu" och är en salig blandning av urtrist pladder och rafflande action och bitar med fantasy... Om jag kan skilja de olika kapitlen åt? Nope. Har jag läst den? Nope. Har jag "läst" den? Typ ja?
Allmänbildning varierar mellan generationer och geografi och umgängeskrets.
Vad är skillnaden på kajuta och kabyss?
Vilka var Edvin Aldrins kollegor i rymdprojektet?
Vilka är ändhållplatserna för spårvagn 3 i Göteborg?
Vem har tillskrivits kristnandet av Bulgarien?
Hur många gånger lyfte V2-raketer under andra världskriget?
När började folkabubblan tillverkas och när upphörde produktionen?
Vilket av Miyazaki's verk har tagit inspiration från Stockholm?
Hur byter man glödstrumpa på en lykta?
Vilka två platser i England markerar starten och slutet för vikingatiden?
Vilket stall har flest vinster i v-75?
Hur säger man 85 på danska?
Hur många meritpoäng kan man samla ihop inför gymnasiet?
Vilken färg får man om man blandar blått och gult?
Gustav Vasa lånade pengar av hansastaden Lübeck, när betalades skulden av?
Är det samma storlek på ett 700c, 28" och 29" cykeldäck? (Bonus: är 27,5" eller 29" störst i cykelsammanhang?)
Bevisa att du inte stal något senast du handlade.Intet skrev:
Motbevis mot anklagelserna att han bland annat norpat åt sig tio millioner samt försumlighet i arbetet.
Hade du bemödat dig att lyssna på de två första filmerna skulle du inte behövt ställa frågan. Men du valde att istället att på måfå vräka ur dig det publikfriande: -"Extremhögern/fascisterna gillar inte kompetenta människor. " Någon ytterligare förklaring. Eller rättare sagt. En förklaring över huvud taget, orkar du inte producera.
Det du beskriver är detaljkunskap, inte allmänbildning. En person kan äga stor yrkeskunskap intill minsta detalj men sakna allmänbildning.VidarH skrev:
Allmänbildning är bredd som t.ex. förmågan att tolka information och se samband, en god allmänbildning bidrar till ett kritiskt tänkande.
Allmänbildning är inte heller att ha läst bibeln utan snarare att förstå religionens påverkan på våra samhällen.
Som kuriosa kan jag berätta att jag läst Mein kampf men den detaljen gör mig inte till en allmänbildad person 😉
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 022 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 022 inlägg
Vilka är då Faucis försvarare och vad är sakfrågan?M mickef skrev:
Är sakfrågan om Fauci är skyldig och isåfall till vad?
Är sakfrågan om svensk media nämnt att han är under utskottsförhör eller inte?
Eller är sakfrågan något helt annat?
Svaret på frågan om det nämnts i svensk media eller inte är, ja det har nämnts, trots att Intet inte känner till det. Nedan hittar du några länkar:
https://www.sverigesradio.se/artikel/fauci-pressas-om-covid-19-upprepar-samma-fras-over-hundra-ganger
https://www.dn.se/varlden/fauci-vagrade-svara-om-virusets-ursprung-i-senatsforhor/
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/dramatisk-utfragning-svarade-samma-sak-100-ganger-/
Det är inte svårt att hitta fler om det behövs för att övertyga. Vi kan också se att datumet för när ovanstående publicerades alltså är före Intets påstående om att det inte nämnts
Ser vi istället på frågan om Fauci är skyldig till det han anklagas för så är det väl inte någon som säger att han vare sig är det eller inte, då vi självklart inte kan veta, så något försvar av Fauci kan jag inte se. Det vi vet är att Fauci flera gånger korrigerat Trump och vi vet att är Trump, som den narcissist han är, inte tål att bli emotsagd. Vi vet också att många republikanska politiker gärna attackerar den som kritiserar Trump, antingen för att de håller med Trump, eller också för att det är enklare att få Trumps uppskattning en hat. Rand Paul, republikanen som driver detta, har tidigare velat att Fauci ska in i fängelse, så det verkar vara lite av "Han ska i fängelse, nu ska vi hitta (på) något han gjort sig skyldig till". Det är en metod som även används mot Gavin Newton. Man ser honom som ett hot och utan att ha någon konkret misstanke om något, så börjar man gräva och fråga ut personer i hans närhet.
Men konkret vet inte någon här om Fauci begått något brott eller inte, och ingen försvarar honom heller vad jag kan se.
Däremot är framförande av uppgiften med (de falska) orden "Om detta hör vi inte ett knyst om i Sverige." ett typiskt sätt om man vill så misstro och skapa/underhålla konspirationsteorier. Det verkar mera vara ett motstånd mot Faucis agerande under pandemin som ligger i botten än något annat.
I vanliga fall så är det den som kommer med anklagelser som ska bevisa detta, men nu ska man tydligen bevisa att man inte är skyldig. Det är åtminstone inte något jag tycker är vettigt, vet inte hur det är med dig.
Svarar han på någon fråga öht under hela detta förhör? Jag har inte hört ett enda svar från honom.Intet skrev:
Nej. Det har han inte gjort. Bäst att jag tillägger att -jag har inte hört att han svarat på någon fråga, med annat än att han vägrar svara på någon fråga. Till och med om han har en bunt papper framför sig samt färgen på hans egen slips.MathiasS skrev:
Medans jag bytte kondensorn på Jaggan lyssnade jag på Youtube om något helt annat ämne, när plötsligt det överst länkade förhöret dök upp.
Det finns varken en konspiration eller förutfattad mening med mitt inlägg.
Skall bli intressant att se hur även detta inlägg kan "missförstås". Jag väntar😀.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 022 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 022 inlägg
Om du vill undvika att bli "missförstådd" så kanske du ska skriva vad du menar istället?Intet skrev:
Om du inte följer svensk media så är det kanske bättre att skriva något i stil med:
"Jag har kanske missat det, men jag har personligen inte sett något om det i svensk media" än "Om detta hör vi inte ett knyst om i Sverige."
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 402 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 402 inlägg