P
Intet Intet skrev:
Det är ju inte sant. Ta tullar och sanktioner. Han ändrar sig stup i kvarten gång på gång. Att vända 180 gr. är hans tillvägagångssätt. Raka motsatsen till ditt påstående och det vet du naturligtvis. Frågan är bara Varför du skriver som du gör.
Att tullarna fladdrar är inget bevis för att de aldrig kommer att införas. Trump är inte helt imbecill (även om det förefaller så ibland) så han agerar taktiskt.
Repressionen tycks däremot vara kvar för att stanna.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Varför gjorde han så om han redan visste att vad han efterfrågade inte fungerar och är farligt?
För att Trump är Trump. Det krävs inte särskilt mycket lyssnande på honom för att inse att han inte är en torr faktaspruta utan tvärtom filosoferar inför publik. Vilket tydligen går hem i stugorna.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
P pmd skrev:
I valet mellan fascism och demokrati är det dumt att vara opartisk.
Aha. Det var överraskannde! Trodda aldrig du skulle erkänna det. Du håller alltså med att SVT smutskastade Trump och lovprisade Biden tvärs emot sitt uppdrag de fått av oss skattebetalare. Du vet. Opartisk och saklig.
Så att bedra medborgarna med alternativa sanningar, dvs att ljuga för den goda sakens skull, är bättre än att sakligt förmedla nyheter så att vi själva kan bilda oss en uppfattning om huruvida Trump (i ditt exempel) är fascist eller inte.

Själv hade jag en from förhoppning om att hans okonventionella stil skulle ruska om USA men om det blev det inte mycket av.
Men så länge han levererar vapen som används till att skjuta prick på svältande barn i matköer kan man inte med den bästa vilja kalla honom för något annat än fascist/nazist. Så här är vi helt överens, glädjande nog.

Men åter till ämnet.
Om det nu är SVTs skyldighet att ljuga för medborgarna. Vad tror du de vilseledde oss med under Coronan. Vad fick vi Inte veta för att förbli lydiga svenskar. Det är inte utan att jag blir lite nyfiken för ljög de om Trump ljög de säkert om Coronan med. För vårt eget bästa naturligtvis. 😬

• Haha
kashieda
  • Laddar…
P pmd skrev:
Obame eler Biden skulle inte inte ha sagt något så dumt.
Inte Obama men Biden 😁 -öhhhh. -Du vet saken. -Jag är mannen. -Ukrainas president Putin. Skall jag fortsätta?😀

D
Intet Intet skrev:
Samma här. Använde samma bläddrade.
Men det finns därute någonstans.
Utan sammanhang är det värdelös information men visst var Biden "vår" kandidat, om man ser sig som svensk, nordbo, europé, världsmedborgare, i stort sett oavsett var man frågade så var de Biden, inte Trump.

Men jag gissar att, även om vi saknar sammanhang, eller ens minsta spår av att det är sant och inte bara något biased minne hos dig, du vill tolka det som vår syftar på redaktionen?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
D
Intet Intet skrev:
Aha. Det var överraskannde! Trodda aldrig du skulle erkänna det. Du håller alltså med att SVT smutskastade Trump och lovprisade Biden tvärs emot sitt uppdrag de fått av oss skattebetalare. Du vet. Opartisk och saklig.
Så att bedra medborgarna med alternativa sanningar, dvs att ljuga för den goda sakens skull, är bättre än att sakligt förmedla nyheter så att vi själva kan bilda oss en uppfattning om huruvida Trump (i ditt exempel) är fascist eller inte.

Själv hade jag en from förhoppning om att hans okonventionella stil skulle ruska om USA men om det blev det inte mycket av.
Men så länge han levererar vapen som används till att skjuta prick på svältande barn i matköer kan man inte med den bästa vilja kalla honom för något annat än fascist/nazist. Så här är vi helt överens, glädjande nog.

Men åter till ämnet.
Om det nu är SVTs skyldighet att ljuga för medborgarna. Vad tror du de vilseledde oss med under Coronan. Vad fick vi Inte veta för att förbli lydiga svenskar. Det är inte utan att jag blir lite nyfiken för ljög de om Trump ljög de säkert om Coronan med. För vårt eget bästa naturligtvis. 😬
Det är tydliga konspirationstankar, dessutom om något som genomlysts så många gånger och säkert kommer fortsätta.

Media i Sverige är extremt höger, det är naturligt när du tittar på ägarstrukturerna, så till den grad att man oavsett politisk åskådning borde anse att för balansen och demokratins skull så borde det jämnas ut med representation på vänsterflanken.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
du vill tolka det som vår syftar på redaktionen?
Svensk SVT-journalist. "Vår" ja du. Han kan ha innefattat vad som helst med det. Vad tror du?

D
Intet Intet skrev:
Svensk SVT-journalist. "Vår" ja du. Han kan ha innefattat vad som helst med det. Vad tror du?
Jag tror att du fabulerar men om det skulle vara så att vår använts, så är det väl i princip 100% sannolikt att de inte syftar på nyhetsuppläsaren och kameramannen och som sagt, med möjligt undantag för Ungern så var väl Biden vår kandidat, tror det är enkel fakta bara. Precis som Ulf Kristersson är vår statsminister även om flertalet inte tål honom, man får acceptera att det uttrycks så.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Tycker du att blackarrows citat var ett exempel på det?
Citatet i inlägg 19404 är just ett exempel på att ett seriöst media varnade för att lyssna på Trump när han pratar om desinfektionsmedia.

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Mot virus? Luftburen, hur lång tid?
Även coronavirus som huvudsakligen är luftburna kan man få på fingrarna och stoppar man sen fingrarna i ögonen eller i näsan så kan viruset infektera celler i ögon resp. näsan.

Man ska tvätta händerna under så lång tid att man är säker på att man har gnuggat alla ytor med tvålen/tvålskummet.

BirgitS
Intet Intet skrev:
För att Trump är Trump. Det krävs inte särskilt mycket lyssnande på honom för att inse att han inte är en torr faktaspruta utan tvärtom filosoferar inför publik. Vilket tydligen går hem i stugorna.
Och ändå tycks många som lyssnar mycket på honom i stugorna tycka att han inte filosoferar utan kommer med fakta och bra förslag.

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Du håller alltså med att SVT smutskastade Trump och lovprisade Biden tvärs emot sitt uppdrag de fått av oss skattebetalare. Du vet. Opartisk och saklig.
Trump är ju så bra på att smutskasta sig själv så det räcker ju att opartiskt och sakligt rapportera vad han säger för att det ska framgå att han gör det. Har du någon länk till en sida där SVT lovprisar Biden?
För det är väl inte en till sak som du bara har drömt/hittat på?

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Inte Obama men Biden 😁 -öhhhh. -Du vet saken. -Jag är mannen. -Ukrainas president Putin. Skall jag fortsätta?😀
Nu var ju Biden president under en stor del av pandemin. Så har du några bra länkar till exempel där Biden uttrycker något lika tokigt gällande behandlingen av covid?

• Gilla
Klacken och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
I valet mellan fascism och demokrati är det dumt att vara opartisk.
Demokrati kan fungera väl i ett land under förutsättning att medborgarna är engagerade, kunniga, upplysta och kritiskt tänkande nog att inte låta sig manipuleras. Annars är risken att det slutar med något som lätt ironiskt och föraktfullt kan beskrivas med orden: Fem idioter är fler än fyra genier.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
D
B Bitterhetsakademin skrev:
Demokrati kan fungera väl i ett land under förutsättning att medborgarna är engagerade, kunniga, upplysta och kritiskt tänkande nog att inte låta sig manipuleras. Annars är risken att det slutar med något som lätt ironiskt och föraktfullt kan beskrivas med orden: Fem idioter är fler än fyra genier.
Så då väljer du..?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.