M mickef skrev:
Med tanke på hur rapporteringen var från Bidéns tid vid "makten" fanns intet att rapportera eller så var de fullt upptagna med att hitta fel hos Trump.
Det är ändå rätt trevligt att vi bor i ett land där våra skattefinansierade nyhetsmedier är så uppenbart partiska. De presenterar till och med Biden som "vår kandidat".

BirgitS
M mickef skrev:
Alla seriösa media borde ha tolkat det som en "Trumptypisk" grej och inte som ett seriöst botemedel mot sjukdom.
Det var väl just det som seriösa media = mainstreammedia gjorde, till skillnad från då en del Trumptrogna alternativmedia.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
De presenterar till och med Biden som "vår kandidat".
Länk?

• Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Länk?
Länken är inpräntad i minnet och hur jag än högerklickar lyckas jag inte klistra in den.

Men, jag har för mig att det skrevs om det även i någon Trumptråd, så har du lite tålamod så får vi nog hjälp av de som inte vill glömma den.

BirgitS
Intet Intet skrev:
Länken är inpräntad i minnet och hur jag än högerklickar lyckas jag inte klistra in den.

Men, jag har för mig att det skrevs om det även i någon Trumptråd, så har du lite tålamod så får vi nog hjälp av de som inte vill glömma den.
Den här sökningen: https://duckduckgo.com/?q=biden+är+"vår+kandidat"&t=ffab&atb=v165-1&ia=web
ger inga relevanta resultat alls för mig utan det enda är tre sidor där demokraterna i USA använder uttrycket "vår kandidat".

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Den här sökningen: [länk]
ger inga relevanta resultat alls för mig utan det enda är tre sidor där demokraterna i USA använder uttrycket "vår kandidat".
Samma här. Använde samma bläddrade.
Men det finns därute någonstans.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Samma här. Använde samma bläddrade.
Men det finns därute någonstans.
Eller så är det din hjärna som spelar dig ett spratt. Hjärnor är inte exakta som datorns hårddiskar utan de fyller i och omformulerar minnen för att de ska passa ihop med annat, typ som AI-bottar.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Eller så är det din hjärna som spelar dig ett spratt. Hjärnor är inte exakta som datorns hårddiskar utan de fyller i och omformulerar minnen för att de ska passa ihop med annat, typ som AI-bottar.
Så sant. Det kan hända den bäste. Jag vet, för det har hänt mig😁.
Men denna gång är jag ganska säker på min sak.

M mickef skrev:
Alla seriösa media borde ha tolkat det som en "Trumptypisk" grej och inte som ett seriöst botemedel mot sjukdom. Jag för min del uppskattar lösningsorieterade som fiskar utanför boxen. "Strålning" genom huden har många att tacka livet för t ex.
Menar du att media skulle censurerat bort Trumps idé om desinfektionsmedel?
Det hade väl iofs varit bra för då hade antalet samtal till amerikanska delstaters Giftinformationscentraler inte ökat.

Media var ju kritiska mot hans idé. Tex från SR:
USA:s president Donald Trump får stark kritik från flera forskare och virusexperter. Detta efter att Trump föreslagit att man ska undersöka om desinfektionsmedel kan bota covid-19.

Samtalen om exponering för desinfektionsmedel och rengöringsprodukter ökade kraftigt i samband med pandemin.
En CDC-rapport visade en ökning på över 20 % mellan januari–mars 2020 jämfört med tidigare år.
https://time.com/5824316/coronavirus-disinfectant-poisoning

Men sen händer något efter pressträffen.
Under en 8 dagars period efter Trumps ocensurerade presskonferens, så ökade antalet förgiftningar med 121%.

Accidental Poisonings Increased After President Trump’s Disinfectant Comments​

”In January, February and March of 2020, accidental poisonings with household disinfectants were up 5%, 17% and 93% respectively over the same months in 2019. In April, which includes an eight day period from the 23rd of the month to the 30th, following Trump’s comments, the increase was 121% compared to April of 2019. In the first ten days of May, things settled down some, with poisonings up 69% over the same 10-day period in 2019.”
https://time.com/5835244/accidental-poisonings-trump

Det var dock aldrig någon som dog i USA.
Däremot i Sydamerika så dog en 92 åring på sjukhus, samt en 5 åring som fick mirakelmedicin med blekmedel.

En effekt blev dock att Vitahuset höll färre pressträffar.
Självcensur kanske man kan kalla det.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det var väl just det som seriösa media = mainstreammedia gjorde, till skillnad från då en del Trumptrogna alternativmedia.
Tycker du att blackarrows citat var ett exempel på det?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Nej ingen har påstått att handhygien skulle vara det viktigaste skyddet. Frågan om det utgjorde något märkbart skydd överhuvudtaget.
Ja, handtvätt (noggrant och under tillräckligt lång tid) tvättar bort smuts, virus, bakterier och en del annat som eventuellt finns på händerna.

P
blackarrow blackarrow skrev:
Han har sagt att han var sarkastisk.
Sarcasmaholics Anonymous

P pmd skrev:
Ja, handtvätt (noggrant och under tillräckligt lång tid) tvättar bort smuts, virus, bakterier och en del annat som eventuellt finns på händerna.
Mot virus? Luftburen, hur lång tid?

blackarrow blackarrow skrev:
Menar du att media skulle censurerat bort Trumps idé om desinfektionsmedel?
Det hade väl iofs varit bra för då hade antalet samtal till amerikanska delstaters Giftinformationscentraler inte ökat.

Media var ju kritiska mot hans idé. Tex från SR:
USA:s president Donald Trump får stark kritik från flera forskare och virusexperter. Detta efter att Trump föreslagit att man ska undersöka om desinfektionsmedel kan bota covid-19.

Samtalen om exponering för desinfektionsmedel och rengöringsprodukter ökade kraftigt i samband med pandemin.
En CDC-rapport visade en ökning på över 20 % mellan januari–mars 2020 jämfört med tidigare år.
[länk]

Men sen händer något efter pressträffen.
Under en 8 dagars period efter Trumps ocensurerade presskonferens, så ökade antalet förgiftningar med 121%.

Accidental Poisonings Increased After President Trump’s Disinfectant Comments​

”In January, February and March of 2020, accidental poisonings with household disinfectants were up 5%, 17% and 93% respectively over the same months in 2019. In April, which includes an eight day period from the 23rd of the month to the 30th, following Trump’s comments, the increase was 121% compared to April of 2019. In the first ten days of May, things settled down some, with poisonings up 69% over the same 10-day period in 2019.”
[länk]

Det var dock aldrig någon som dog i USA.
Däremot i Sydamerika så dog en 92 åring på sjukhus, samt en 5 åring som fick mirakelmedicin med blekmedel.

En effekt blev dock att Vitahuset höll färre pressträffar.
Självcensur kanske man kan kalla det.
Menar du att det var ok att det rapporterades som ett förslag till självmedicinering från en politiker?

P
D djac skrev:
Jag tycker Trump-sekten är märklig, att man inte ens kan enas om att det är dumt att på TV ge medicinska råd som är farliga är väl rätt talande för den blinda besattheten som finns i den gruppen. Det är inte märkligt att han ju de facto kommer undan med precis vad som helst inför sina anhängare.
Vad som helst går an när det gäller att kämpa mot woke, HBTQPRST+ och "the evil democrats".

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.