1 013 524 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Varför gjorde han så om han redan visste att vad han efterfrågade inte fungerar och är farligt?Intet skrev:
Det är ju inte sant. Ta tullar och sanktioner. Han ändrar sig stup i kvarten gång på gång. Att vända 180 gr. är hans tillvägagångssätt. Raka motsatsen till ditt påstående och det vet du naturligtvis. Frågan är bara Varför du skriver som du gör.P pmd skrev:
Kontakt-"buren". Virus som finns på händerna dödas av handtvätt. Tvål och vatten är effektivt, och sprit kan vara effektivt. All handsprit jag såg under pandemin var dock enbart testad mot bakterier så hur effektiv den var mot virus är för mig oklart.M mickef skrev:
Det var ju precis vad det var. Trump föreslog dock inte att det skulle sättas in bums, utan vill att det skulle undersökas om det kunde vara effektivt. Problemet var dock att metoden var potentiellt livsfarlig och att en och annan som lyssnade kunde få för sig att det var en bra metod eftersom presidenten tog upp den.M mickef skrev:
Man kan förstås hävda att den som var så dum att den trodde att Trump föreslog att metoden skulle användas rakt av fick skylla sig själv, men det är i mitt tycke lite oansvarigt. Vi som vet bättre har ett ansvar att skydda de som vet sämre. Nu tycks ju tyvärr inte Trump höra till dem som vet bättre, men USAs president borde vara en av dem.