P
Intet Intet skrev:
Det var ju helt uppenbart. Han gjorde som han så ofta gör, funderade högt för sig själv. Det är så han har gjort, gör och antagligen kommer att göra.
Endast konspirationsteoretiker kan ha missat Trumps signum.
Varför gjorde han så om han redan visste att vad han efterfrågade inte fungerar och är farligt?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P pmd skrev:
Varför gjorde han så om han redan visste att vad han efterfrågade inte fungerar och är farligt?
Vad tror du?

P pmd skrev:
Jaha du. Varför far tankarna iväg då och då? Det kan vi filosofera över tills vi ledsnar.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Alla seriösa media borde ha tolkat det som en "Trumptypisk" grej och inte som ett seriöst botemedel mot sjukdom.
Det är farligt att avfärda Trumps uttalanden som något som han "bara säger". Tro honom istället.
Han håller tyvärr ofta vad han lovar.

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är farligt att avfärda Trumps uttalanden som något som han "bara säger". Tro honom istället.
Till skillnad från andra politiker.

• Haha
Intet
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är ju inte sant. Ta tullar och sanktioner. Han ändrar sig stup i kvarten gång på gång. Att vända 180 gr. är hans tillvägagångssätt. Raka motsatsen till ditt påstående och det vet du naturligtvis. Frågan är bara Varför du skriver som du gör.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Det är ändå rätt trevligt att vi bor i ett land där våra skattefinansierade nyhetsmedier är så uppenbart partiska. De presenterar till och med Biden som "vår kandidat".
I valet mellan fascism och demokrati är det dumt att vara opartisk.

• Gilla
  • Älska
Klacken och 6 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Länken är inpräntad i minnet och hur jag än högerklickar lyckas jag inte klistra in den.
Prova att vänsterklicka. Vänster kanske fungerar bättre än höger, rent allmänt, i det här fallet.

• Haha
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Men eftersom det inte passade deras trosuppfattning valde de att missförstå. Hade Obama eller Biden sagt detsamma, skulle det helt enkelt inte rapporterats om det alls.
Obame eler Biden skulle inte inte ha sagt något så dumt.

• Gilla
kisumisu och 5 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Samma här. Använde samma bläddrade.
Men det finns därute någonstans.
Eller så har du sett det i en dröm. Tills vidare får vi betrakta det så, men när annan evidens dyker upp ändrar vi oss.

• Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Så sant. Det kan hända den bäste. Jag vet, för det har hänt mig😁.
Men denna gång är jag ganska säker på min sak.
Jag känner igen det. Jag har också råkat ut för liknande, och det bästa är att acceptera att det inte finns någon evidens. Åtminstone till vidare.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Mot virus? Luftburen, hur lång tid?
Kontakt-"buren". Virus som finns på händerna dödas av handtvätt. Tvål och vatten är effektivt, och sprit kan vara effektivt. All handsprit jag såg under pandemin var dock enbart testad mot bakterier så hur effektiv den var mot virus är för mig oklart.

P
M mickef skrev:
Menar du att det var ok att det rapporterades som ett förslag till självmedicinering från en politiker?
Det var ju precis vad det var. Trump föreslog dock inte att det skulle sättas in bums, utan vill att det skulle undersökas om det kunde vara effektivt. Problemet var dock att metoden var potentiellt livsfarlig och att en och annan som lyssnade kunde få för sig att det var en bra metod eftersom presidenten tog upp den.

Man kan förstås hävda att den som var så dum att den trodde att Trump föreslog att metoden skulle användas rakt av fick skylla sig själv, men det är i mitt tycke lite oansvarigt. Vi som vet bättre har ett ansvar att skydda de som vet sämre. Nu tycks ju tyvärr inte Trump höra till dem som vet bättre, men USAs president borde vara en av dem.

• Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Vad tror du?
Jag tror inte att han visste att vad han efterfrågade inte fungerar och är farligt.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P
Intet Intet skrev:
Jaha du. Varför far tankarna iväg då och då? Det kan vi filosofera över tills vi ledsnar.
Som chef över ett stort land har man ett visst ansvar att inte låta tankar som far iväg drabba folket.

• Gilla
Lilak och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.