1 013 691 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Om man nu går runt och känner att Trump, i det sammanhanget, säger en sak som han vet inte stämmer och dessutom är farligt, så måste man ju samtidigt ha en tanke om vad skälet skulle ha varit, frågade innan men fick inget svar?blackarrow skrev:
Han har sagt att han var sarkastisk.
Tycker du det stämmer om du tittar på hans kroppsspråk, vilka han riktar sig till på presskonferensen och du lyssnar på vad han säger till dem?
Vissa påstår att det var Dr. Deborah Birx (Vitahusets covid koordinator) fel att det blev så stor grej. Hon borde avbrutit presidenten eller dementerat förslaget direkt på presskonferensen, men hon tappade både hakan och talförmågan.
Har du sett hennes ansiktsuttryck?
[bild]
Hon får hjälpa till med handen för att hålla upp hakan.
Talet med kameravinkel på Dr Birx, YouTube/NBC
[media]
Varför skulle han göra så, om han inte trodde på det?
Det var ju helt uppenbart. Han gjorde som han så ofta gör, funderade högt för sig själv. Det är så han har gjort, gör och antagligen kommer att göra.D djac skrev:
Endast konspirationsteoretiker kan ha missat Trumps signum.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 079 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 079 inlägg
Nu verkade det vara Trumps anhängare som missade att det var funderingar och inte förslag, så då menar du att eftersom de så ofta ägnar sig åt konspirationsteorier så förstod de inte vad Trump menade?Intet skrev:
Om att lyssna till och försöka förstå innebörden i en presidents officiella tv-sända tal är exklusivt för "konspirationsteoretiker" så förstår jag varför en del här och framförallt i USA inte ser problemen med honom, de varken lyssnar eller förstår, got it!Intet skrev:
Då missförstår du mig. Jag läste mitt inlägg igen för ibland blir det fel. Inte denna gång. Så här tror jag att du luras en smula.D djac skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 079 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 079 inlägg
Så vitt jag minns var det flera som behövde uppsöka sjukhus.Intet skrev:
Men i alla fall så betydde det att det var Trumps anhängare som missade att det var funderingar eftersom de så ofta ägnar sig åt konspirationsteorier, enligt dig då.
Jag tycker Trump-sekten är märklig, att man inte ens kan enas om att det är dumt att på TV ge medicinska råd som är farliga är väl rätt talande för den blinda besattheten som finns i den gruppen. Det är inte märkligt att han ju de facto kommer undan med precis vad som helst inför sina anhängare.Intet skrev:
Alla seriösa media borde ha tolkat det som en "Trumptypisk" grej och inte som ett seriöst botemedel mot sjukdom. Jag för min del uppskattar lösningsorieterade som fiskar utanför boxen. "Strålning" genom huden har många att tacka livet för t ex.blackarrow skrev:
Han har sagt att han var sarkastisk.
Tycker du det stämmer om du tittar på hans kroppsspråk, vilka han riktar sig till på presskonferensen och du lyssnar på vad han säger till dem?
Vissa påstår att det var Dr. Deborah Birx (Vitahusets covid koordinator) fel att det blev så stor grej. Hon borde avbrutit presidenten eller dementerat förslaget direkt på presskonferensen, men hon tappade både hakan och talförmågan.
Har du sett hennes ansiktsuttryck?
[bild]
Hon får hjälpa till med handen för att hålla upp hakan.
Talet med kameravinkel på Dr Birx, YouTube/NBC
[media]
Låter gulligt men nej tack för såna ledareM mickef skrev:
Man skulle kunna tycka att antiTrump-sekten är ännu märkligare då inget går dem förbi, vare sig han är president eller inte, värst är nog sektledaren TV-4.D djac skrev:
Men eftersom det inte passade deras trosuppfattning valde de att missförstå. Hade Obama eller Biden sagt detsamma, skulle det helt enkelt inte rapporterats om det alls.M mickef skrev:
Med tanke på hur rapporteringen var från Bidéns tid vid "makten" fanns intet att rapportera eller så var de fullt upptagna med att hitta fel hos Trump.Intet skrev:
Det var väl tvärtom, nu skulle man missförstå, dvs inte tro på vad han sa? Lite lurigt förhållningssätt att man ibland i efterhand ska välja bort vad man sa, då måste det ju bli så att inget man säger betyder något.Intet skrev: