1 013 595 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Hell yeah, det är ju dagens hemliga sås, det gällande temat!P pmd skrev:
Som sagt så är jag övertygad om att om vi skulle drabbats av en pandemi idag så hade det blivit populistiskt kaos för hela slanten.
Sverige är mer än självförsörjande på livsmedel.D djac skrev:
https://www.livsmedelsverket.se/om-...e-bilden-over-sveriges-livsmedelsforsorjning/
Det finns dock en del beredskapsbrister som bör åtgärdas.
😀M mickef skrev:
Vad är syftningen här? Skulle det kunna vara farligt att halsa Klorin om man tror att en god handhygien skyddar nämnvärt mot Covid?M mickef skrev:
VIktigast är förstås att inte komma i kontakt med viruset. (Håll avstånd, som du skrev).BirgitS skrev:
Därefter kommer god handhygien. God handhygien skyddar rätt bra mot många sjukdomar som sprids via kontakt.
Jag säger självklart inte emot vad som står där men det påpekas ju även här att detta är beroende av fungerande transporter från andra länder osv, har lyssnat på lite beredskapsdiskussioner där man inte är lika optimistiska, gissar att det beror på vilket krisläge man tänker sig.P pmd skrev:
Jag hänger inte på sociala medier (förutom detta) så jag är väl lite bortkopplad från verkligheten, men de som skriker högst brukar inte alltid vara representativa för befolkningen.D djac skrev:
Det kanske det skulle bli med tanke på hur Folkhälsomyndigheten har avmyndigifierats.D djac skrev:
Ja, som jag skrev så finns det en del beredskapsproblem att åtgärda. Åkerarealens storlek är dock inget problem. Den räcker och blir över med råge.D djac skrev:
Nä, jag bedömer inte därifrån utan ser väl ungefär samma som alla andra, ministrar som flimrar förbi och gör uttalanden, utredningar med i förväg bestämda slutsatser osv.P pmd skrev:
Du kanske är extra känslig för antivetenskapliga uttalanden och hör dem bättre?D djac skrev:
Jag tycker inte att "den allmänna samhällsdebatten" har ändrats så mycket på senare tid. Det är nästan 25 år sen vattenvirvlare installerades i riksdagshuset.
De som litar på Trump får väl snorta propplösare om klorinkuren inte ledde till nåt.BirgitS skrev:
Nej, om man har covid blir man inte botad av att halsa Klorin. Virusinfekterade celler finns i näsans bihålor och i luftrören till och i lungorna, och inte i matstrupen. Grundläggande biologi.
Ingen har påstått att god handhygien skulle vara det viktigaste för att skydda sig mot covid. Aldrig hört talas om Håll avstånd! ?
Nej ingen har påstått att handhygien skulle vara det viktigaste skyddet. Frågan om det utgjorde något märkbart skydd överhuvudtaget.
Han har sagt att han var sarkastisk.M mickef skrev:
Tycker du det stämmer om du tittar på hans kroppsspråk, vilka han riktar sig till på presskonferensen och du lyssnar på vad han säger till dem?
Vissa påstår att det var Dr. Deborah Birx (Vitahusets covid koordinator) fel att det blev så stor grej. Hon borde avbrutit presidenten eller dementerat förslaget direkt på presskonferensen, men hon tappade både hakan och talförmågan.
Har du sett hennes ansiktsuttryck?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hon får hjälpa till med handen för att hålla upp hakan.
Talet med kameravinkel på Dr Birx, YouTube/NBC