1 013 595 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Vad skulle det kunna finnas för syften som president att ge hälsofarliga råd inför kamerorna, han är ju superslipad, visst, så det måste ju finnas en mycket bra plan bakom? Den bästa någonsin, som ha brukar uttrycka det.M mickef skrev:
Jag syftar på att man behandlade händelsen som seriös och citerade några källor från USA som kanske (ytterst tveksamt) trodde på Trumps botemedel.BirgitS skrev:
Finns väl inget i SR:s citat som visar på att de ansåg att Trump hade rätt. Eller vad är det du syftar på?
Det som SR tog seriöst var vad Trumps uttalande ledde till.
Vad i inlägget skulle kunna tolkas som att media skulle ha låg bildningsnivå enligt blackarrow?
Vad fick dig att börja prata om handhygien i det sammanhanget?
Ingen har hånats för påståendet att god handhygien eller spritning skulle ha påverka spridningen nämnvärt.
Ja, kanske ett svepskäl, men jag kan inte riktigt komma på vad det riktig skälet skulle ha varit. Att försämra folkhälsan?D djac skrev:
Ja, det är dåligt. Byxorna kommer nog att halka ner när vi får en nyssnazistisk regering.D djac skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Händelsen är ju allvarlig när det leder till att folk gör farliga saker genom att följa vad de uppfattar som Trumps råd. Det är väl inget konstigt med att det skrivs om en allvarlig händelse.M mickef skrev:
Ditt första inlägg om handhygien var alldeles för kortfattat för att det skulle gå att förstå som någon sorts liknelse. Det är absolut inte farligt att ha god handhygien men det var absolut farligt att följa vad många trodde att Trump rådde dem till. God handhygien ledde till att trycka ner kurvan genom att det minskade sjukdomsspridandet av flera sjukdomar inkl. covid.
Ah, det är ju ren spekulation, just så illa tror jag inte, men om man nu ska göra det så gissar jag på rent signalvärde, en sån rekommendation är ju bara en liten pusselbit i folkhälsan, så jag gissar en droppe flirt med köttnäringen och en droppe kulturkrig, många väljare (det ser vi när frågan kommer upp här) anser det är woke med såna här frågor och gillar nog när regeringen idiotförklarar de som framför såna rön. Framförallt det sista ligger väl i tiden, mycket av aggen riktas just mot evidensbaserad vetenskap.P pmd skrev:
Det är nog bara Robert Gustafsson som kan halsa Klorin utan att ta större skada. De som tar efter torde nog botas mot Covid, om inte annatBirgitS skrev:
Händelsen är ju allvarlig när det leder till att folk gör farliga saker genom att följa vad de uppfattar som Trumps råd. Det är väl inget konstigt med att det skrivs om en allvarlig händelse.
Ditt första inlägg om handhygien var alldeles för kortfattat för att det skulle gå att förstå som någon sorts liknelse. Det är absolut inte farligt att ha god handhygien men det var absolut farligt att följa vad många trodde att Trump rådde dem till. God handhygien ledde till att trycka ner kurvan genom att det minskade sjukdomsspridandet av flera sjukdomar inkl. covid.
Det skulle kunna vara farligt om man tror att en god handhygien skyddar nämnvärt mot Covid.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 078 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 078 inlägg
Nej, om man har covid blir man inte botad av att halsa Klorin. Virusinfekterade celler finns i näsans bihålor och i luftrören till och i lungorna, och inte i matstrupen. Grundläggande biologi.M mickef skrev:
Ingen har påstått att god handhygien skulle vara det viktigaste för att skydda sig mot covid. Aldrig hört talas om Håll avstånd! ?
KD försöker ta väljare från SD? Jag tror att potentialen för det är rätt liten.D djac skrev:
Har vi en så stor basket of deplorables i vårt land att det går att vinna röster genom att vara anti-vetenskaplig?D djac skrev: