P
M mickef skrev:
Kanske omärkt.
Välkommen tillbaka.
Menar du att jag inte skulle ha märkt det? I så fall har det ju inte drabbat mig.
Tack!
 
P pmd skrev:
Menar du att jag inte skulle ha märkt det? I så fall har det ju inte drabbat mig.
Tack!
Du kanske märkte det men förstod inte att det var Covid-19. Jag har förmodligen "drabbats" 2 ggr. Första gången innan vaccinet fanns. Jag testade mig för min frus jobb krävde att om nån i hushållet hade förkylningssymtom skulle den testas. Andra gången, 1 månad sen förkylning, testade jag mig inte men min fullvaccinerade fru (som besmittade mig) hade en 2 veckors "förkylning" och testades positivt. Min förkylning varade 3 dagar med relativ hög feber men inget jag skulle reflektera över om inte frugan hade sjukdomen i fråga.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Eftersom de två meningarna inte hänger ihop eller tom. kan uppfattas som motstridiga så gick det ju då inte att förstå va du menar egentligen, det kunde t.ex. ha varit ironi. Nu har du ju förklarat att du inte menar usel utan kunde ha varit bättre men det är ju så dags.
Vilka meningar hänger inte ihop? Jag har alltid hävdat att det usla med vaccinet är att det inte hindrar smittspridning, men i vanlig ordning mästrar du och talar om hur jag borde ha uttryckt mig. Du är för mycket.
 
P
M mickef skrev:
Du kanske märkte det men förstod inte att det var Covid-19.
Troligen inte.
En enda gång under de senaste tre åren har jag varit förkyld och då testade jag mig förstås för covid-19, med negativt resultat. Min fru testade däremot positivt vid en annan tidpunkt. Då blev jag inte ett dugg sjuk. Förmodligen pga bra taktik i hemmet.

Jag tror att det faktum att jag har vaccinerat mig mot covid-19 maximalt mycket och att jag har varit noga med att inte träffa andra människor är nyckeln till att jag inte har fått covid-19. Det mesta går ju att handla på postorder numera (inklusive mat och sprit) så jag har dragit ner rejält på besök i affärer.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pmd skrev:
Troligen inte.
En enda gång under de senaste tre åren har jag varit förkyld och då testade jag mig förstås för covid-19, med negativt resultat. Min fru testade däremot positivt vid en annan tidpunkt. Då blev jag inte ett dugg sjuk. Förmodligen pga bra taktik i hemmet.

Jag tror att det faktum att jag har vaccinerat mig mot covid-19 maximalt mycket och att jag har varit noga med att inte träffa andra människor är nyckeln till att jag inte har fått covid-19. Det mesta går ju att handla på postorder numera (inklusive mat och sprit) så jag har dragit ner rejält på besök i affärer.
Om du är maximalt vaccinerad kan du ha "drabbats" utan att märka det.
 
P
M mickef skrev:
Om du är maximalt vaccinerad kan du ha "drabbats" utan att märka det.
Jag har inte drabbats om jag inte har några symptom. Det är ju själva vitsen med en vaccination.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
P pmd skrev:
Jag har inte drabbats om jag inte har några symptom. Det är ju själva vitsen med en vaccination.
Jag hade glömt att du tillhörde ordmärkargänget. Vitsen med ett perfekt vaccin är i min värld immunitet och att jag inte kan vara symtomfri smittbärare vilket du kan vara utan att ha blivit "drabbad".
 
Fairlane
M mickef skrev:
Jag hade glömt att du tillhörde ordmärkargänget. Vitsen med ett perfekt vaccin är i min värld immunitet och att jag inte kan vara symtomfri smittbärare vilket du kan vara utan att ha blivit "drabbad".
Fast några perfekta vaccin eller några perfekta behandlingsformer finns inte, vare sig mot Covid eller något annat. Det finns bara usla vaccinationer och usla behandlingsformer, om man benämner allt icke-perfekt som uselt.
 
  • Gilla
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Fast några perfekta vaccin eller några perfekta behandlingsformer finns inte, vare sig mot Covid eller något annat. Det finns bara usla vaccinationer och usla behandlingsformer, om man benämner allt icke-perfekt som uselt.
Tänkte ge en gillatumme, men vid närmare eftertanke så hoppade jag.
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
D
M mickef skrev:
Jag hade glömt att du tillhörde ordmärkargänget. Vitsen med ett perfekt vaccin är i min värld immunitet och att jag inte kan vara symtomfri smittbärare vilket du kan vara utan att ha blivit "drabbad".
Det finns inte såna läkemedel, inget funkar exakt lika på alla i alla situationer och det finns alltid någon form av biverkning, allra sämst är att ta naturläkemedel tätt följt av att inte ta de läkemedel som man blir ordinerad.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Vitsen med ett perfekt vaccin är i min värld immunitet och att jag inte kan vara symtomfri smittbärare vilket du kan vara utan att ha blivit "drabbad".
Och i de flestas värld är något som är ”uselt” fullständigt värdelöst.
Vilket inte alls stämmer på vaccinerna.
 
D djac skrev:
Det finns inte såna läkemedel, inget funkar exakt lika på alla i alla situationer och det finns alltid någon form av biverkning, allra sämst är att ta naturläkemedel tätt följt av att inte ta de läkemedel som man blir ordinerad.
Du är lite väl kategorisk och betr, biverkningar kan det ibland vara värt att lida lite pin.
 
D
M mickef skrev:
Du är lite väl kategorisk och betr, biverkningar kan det ibland vara värt att lida lite pin.
Tyvärr ser det ut så i verkligheten, läkevetenskapen är inte så exakt, bla eftersom grundmaterielet, människorna, varierar för mycket, tar man bort patienten är allt toppen!
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Och i de flestas värld är något som är ”uselt” fullständigt värdelöst.
Vilket inte alls stämmer på vaccinerna.
Och i min värld är det, i det här fallet, bristfälligt i skydd mot smitta och smittspridning. Jag vet att jag inte får uttrycka mig på sätt som kan misstolkas men jag tycker att tröskeln är väl låg.
 
Nissens
M mickef skrev:
Och i min värld är det, i det här fallet, bristfälligt i skydd mot smitta och smittspridning. Jag vet att jag inte får uttrycka mig på sätt som kan misstolkas men jag tycker att tröskeln är väl låg.
Nej, det är snarare du som uttrycker dig onyanserat. Du kan fråga vem som helst, något som är uselt är riktigt dåligt. Vilket vaccinerna inte är.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.