1 014 428 läst ·
19 546 svar
1014k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Du kanske märkte det men förstod inte att det var Covid-19. Jag har förmodligen "drabbats" 2 ggr. Första gången innan vaccinet fanns. Jag testade mig för min frus jobb krävde att om nån i hushållet hade förkylningssymtom skulle den testas. Andra gången, 1 månad sen förkylning, testade jag mig inte men min fullvaccinerade fru (som besmittade mig) hade en 2 veckors "förkylning" och testades positivt. Min förkylning varade 3 dagar med relativ hög feber men inget jag skulle reflektera över om inte frugan hade sjukdomen i fråga.P pmd skrev:
Vilka meningar hänger inte ihop? Jag har alltid hävdat att det usla med vaccinet är att det inte hindrar smittspridning, men i vanlig ordning mästrar du och talar om hur jag borde ha uttryckt mig. Du är för mycket.BirgitS skrev:
Troligen inte.M mickef skrev:
En enda gång under de senaste tre åren har jag varit förkyld och då testade jag mig förstås för covid-19, med negativt resultat. Min fru testade däremot positivt vid en annan tidpunkt. Då blev jag inte ett dugg sjuk. Förmodligen pga bra taktik i hemmet.
Jag tror att det faktum att jag har vaccinerat mig mot covid-19 maximalt mycket och att jag har varit noga med att inte träffa andra människor är nyckeln till att jag inte har fått covid-19. Det mesta går ju att handla på postorder numera (inklusive mat och sprit) så jag har dragit ner rejält på besök i affärer.
Om du är maximalt vaccinerad kan du ha "drabbats" utan att märka det.P pmd skrev:Troligen inte.
En enda gång under de senaste tre åren har jag varit förkyld och då testade jag mig förstås för covid-19, med negativt resultat. Min fru testade däremot positivt vid en annan tidpunkt. Då blev jag inte ett dugg sjuk. Förmodligen pga bra taktik i hemmet.
Jag tror att det faktum att jag har vaccinerat mig mot covid-19 maximalt mycket och att jag har varit noga med att inte träffa andra människor är nyckeln till att jag inte har fått covid-19. Det mesta går ju att handla på postorder numera (inklusive mat och sprit) så jag har dragit ner rejält på besök i affärer.
Jag hade glömt att du tillhörde ordmärkargänget. Vitsen med ett perfekt vaccin är i min värld immunitet och att jag inte kan vara symtomfri smittbärare vilket du kan vara utan att ha blivit "drabbad".P pmd skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Fast några perfekta vaccin eller några perfekta behandlingsformer finns inte, vare sig mot Covid eller något annat. Det finns bara usla vaccinationer och usla behandlingsformer, om man benämner allt icke-perfekt som uselt.M mickef skrev:
Tänkte ge en gillatumme, men vid närmare eftertanke så hoppade jag.Fairlane skrev:
Det finns inte såna läkemedel, inget funkar exakt lika på alla i alla situationer och det finns alltid någon form av biverkning, allra sämst är att ta naturläkemedel tätt följt av att inte ta de läkemedel som man blir ordinerad.M mickef skrev:
Du är lite väl kategorisk och betr, biverkningar kan det ibland vara värt att lida lite pin.D djac skrev:
Och i min värld är det, i det här fallet, bristfälligt i skydd mot smitta och smittspridning. Jag vet att jag inte får uttrycka mig på sätt som kan misstolkas men jag tycker att tröskeln är väl låg.Nissens skrev:
Nej, det är snarare du som uttrycker dig onyanserat. Du kan fråga vem som helst, något som är uselt är riktigt dåligt. Vilket vaccinerna inte är.M mickef skrev: