1 016 324 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Jo och Magnus Gisslen gick ju ut med sitt budskap i veckan.Nissens skrev:
"Var inte hemma med för lätta symtom på förkylning, varken med barn eller för egen del."
Vi måste börja bygga immunförsvar igen för olika virus.
https://sverigesradio.se/artikel/overlakarens-uppmaning-stanna-inte-hemma-med-smaforkylda-barn
Akuten är inte heller dimensionerade för ända helgen man kan åka skidor på Hallandsåsen t ex upptäckte jag när jag hade en elak infektion i foten.
Kanske dags att förbjuda skidåkning för att inte överbelasta vården?
Kanske dags att förbjuda skidåkning för att inte överbelasta vården?
Don't get us started... jag antar att du inte kunnat undvika att läsa om att vården i Skåne nu är i ett kritiskt tillstånd, främst gällande organisation. Har familj som arbetar där och det är ännu värre än det ser ut, vi har en regionledning med självskadebeteende. Skolor som sköts på detta sättet blir ju tvångsförvaltade, jag tror inte motsvarande funktion finns för regioner men det skulle behöva införas omedelbart i Skåne.harry73 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 141 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 141 inlägg
Det där är ingen nyhet eftersom rapporten är från 1 oktober. Det gäller en enda person, 76 år med Parkinsons och som det står i rapporten:Snailman skrev:
"The stated cause of death appeared to be a recurrent attack of aspiration pneumonia, which is indeed common in PD [14,15]."
Det är fortfarande så att risken för hjärninflammation och hjärtmuskelinflammation är större efter covid än efter covidvaccination. Det har diskuterats en massa gånger i antivaccintråden.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Okej, jag läser inte längre om Corona här på Byggahus, det är liksom ingen mening.BirgitS skrev:
Det där är ingen nyhet eftersom rapporten är från 1 oktober. Det gäller en enda person, 76 år med Parkinsons och som det står i rapporten:
"The stated cause of death appeared to be a recurrent attack of aspiration pneumonia, which is indeed common in PD [14,15]."
Det är fortfarande så att risken för hjärninflammation och hjärtmuskelinflammation är större efter covid än efter covidvaccination. Det har diskuterats en massa gånger i antivaccintråden.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Om du vore intelligent på riktigt så skulle du förstå att om man har rätt eller fel beror inte på vilket antal som håller med en, eller om någon kallar det konspirationsteori eller inte, men är man idiot så är man.R RoAd skrev:
Det är sådana som dig som gör att jag har slutat läsa tråden och och nu har jag satt tråden på ignore, tyvärr har jag inte lyckats sätta dig på ignore, troligen för att du har dolt din profil.
Redigerat:
Om jag är idiot eller inte kan vi lämna därhän för det är inte relevant. Jag ville bara veta vad du menade med "ingen mening".Snailman skrev:
Det du skriver nu håller jag med om, det räcker inte att kalla något för "konspirationsteori" eller att många inte håller med om något för att det ska bli osant. Något annat har jag väl inte skrivit?
Däremot så har de flesta i denna tråden som inte håller med "antivaxxarna" styrkt sina påståenden med fakta/statistik från forskning vilket gör att deras argument väger betydligt tyngre än exempelvis din youtubevideo.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Om du är idiot eller ej baserar jag på dina argument, Campbell är en sjuksköterska som har doktorerat och brukar läsa vad forskare har skrivit, så varför det har någon betydelse om han publicerar det på youtube eller någon annanstans? Själv är jag bara civilingenjör, vad har du själv för utbildning?R RoAd skrev:Om jag är idiot eller inte kan vi lämna därhän för det är inte relevant. Jag ville bara veta vad du menade med "ingen mening".
Det du skriver nu håller jag med om, det räcker inte att kalla något för "konspirationsteori" eller att många inte håller med om något för att det ska bli osant. Något annat har jag väl inte skrivit?
Däremot så har de flesta i denna tråden som inte håller med "antivaxxarna" styrkt sina påståenden med fakta/statistik från forskning vilket gör att deras argument väger betydligt tyngre än exempelvis din youtubevideo.