Nissens Nissens skrev:
Belastningen är inte speciellt stor nu pga Corona, det är många andra virus i farten då rådet är att stanna hemma om man är krasslig.
Pandemin är inte klassad som samhällsfarlig längre…
Så har det väl varit länge men en belastad vårdapparat ska väl avlastas oavsett orsak?
 
Nissens Nissens skrev:
Belastningen är inte speciellt stor nu pga Corona, det är många andra virus i farten då rådet är att stanna hemma om man är krasslig.
Pandemin är inte klassad som samhällsfarlig längre…
Jo och Magnus Gisslen gick ju ut med sitt budskap i veckan.
"Var inte hemma med för lätta symtom på förkylning, varken med barn eller för egen del."
Vi måste börja bygga immunförsvar igen för olika virus.
https://sverigesradio.se/artikel/overlakarens-uppmaning-stanna-inte-hemma-med-smaforkylda-barn
 
  • Gilla
Blodsoppen och 3 till
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Så har det väl varit länge men en belastad vårdapparat ska väl avlastas oavsett orsak?
Nej, vården är byggd för en viss kapacitet, den är INTE dimensionerad för en pandemi. Det är en stor skillnad.
Du har aldrig funderat över varför pandemin var klassad som samhällsfarlig?
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
harry73
Akuten är inte heller dimensionerade för ända helgen man kan åka skidor på Hallandsåsen t ex upptäckte jag när jag hade en elak infektion i foten.
Kanske dags att förbjuda skidåkning för att inte överbelasta vården?
 
  • Gilla
Blodsoppen och 4 till
  • Laddar…
Nissens
harry73 harry73 skrev:
Kanske dags att förbjuda skidåkning för att inte överbelasta vården?
Den dagen myndigheterna klassar skidåkning för samhällsfarlig så…
 
D
harry73 harry73 skrev:
Akuten är inte heller dimensionerade för ända helgen man kan åka skidor på Hallandsåsen t ex upptäckte jag när jag hade en elak infektion i foten.
Kanske dags att förbjuda skidåkning för att inte överbelasta vården?
Don't get us started... jag antar att du inte kunnat undvika att läsa om att vården i Skåne nu är i ett kritiskt tillstånd, främst gällande organisation. Har familj som arbetar där och det är ännu värre än det ser ut, vi har en regionledning med självskadebeteende. Skolor som sköts på detta sättet blir ju tvångsförvaltade, jag tror inte motsvarande funktion finns för regioner men det skulle behöva införas omedelbart i Skåne.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nej, vården är byggd för en viss kapacitet, den är INTE dimensionerad för en pandemi. Det är en stor skillnad.
Du har aldrig funderat över varför pandemin var klassad som samhällsfarlig?
Nej, det har jag inte funderat över i det här sammanhanget.
 
Snailman
Video om Hjärnskador och Hjärtskador av vaccinet

 
  • Haha
djac och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Snailman Snailman skrev:
Video om Hjärnskador och Hjärtskador av vaccinet
Det där är ingen nyhet eftersom rapporten är från 1 oktober. Det gäller en enda person, 76 år med Parkinsons och som det står i rapporten:
"The stated cause of death appeared to be a recurrent attack of aspiration pneumonia, which is indeed common in PD [14,15]."

Det är fortfarande så att risken för hjärninflammation och hjärtmuskelinflammation är större efter covid än efter covidvaccination. Det har diskuterats en massa gånger i antivaccintråden.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Snailman
BirgitS BirgitS skrev:
Det där är ingen nyhet eftersom rapporten är från 1 oktober. Det gäller en enda person, 76 år med Parkinsons och som det står i rapporten:
"The stated cause of death appeared to be a recurrent attack of aspiration pneumonia, which is indeed common in PD [14,15]."

Det är fortfarande så att risken för hjärninflammation och hjärtmuskelinflammation är större efter covid än efter covidvaccination. Det har diskuterats en massa gånger i antivaccintråden.
Okej, jag läser inte längre om Corona här på Byggahus, det är liksom ingen mening.
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 4 till
  • Laddar…
R
Snailman Snailman skrev:
Okej, jag läser inte längre om Corona här på Byggahus, det är liksom ingen mening.
Det där får du gärna vidareutveckla/förtydliga. Gissar jag rätt i att "ingen mening" betyder att alla (de flesta) inte håller med dig om dina konspirationsteorier du studerat dig till på youtube?
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Snailman
R RoAd skrev:
Det där får du gärna vidareutveckla/förtydliga. Gissar jag rätt i att "ingen mening" betyder att alla (de flesta) inte håller med dig om dina konspirationsteorier du studerat dig till på youtube?
Om du vore intelligent på riktigt så skulle du förstå att om man har rätt eller fel beror inte på vilket antal som håller med en, eller om någon kallar det konspirationsteori eller inte, men är man idiot så är man.

Det är sådana som dig som gör att jag har slutat läsa tråden och och nu har jag satt tråden på ignore, tyvärr har jag inte lyckats sätta dig på ignore, troligen för att du har dolt din profil.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Texan och 1 till
  • Laddar…
Det låter som att sakargumenten börjar ta slut här.
 
  • Haha
uplj
  • Laddar…
R
Snailman Snailman skrev:
Om du vore intelligent på riktigt så skulle du förstå att om man har rätt eller fel beror inte på vilket antal som håller med en, eller om någon kallar det konspirationsteori eller inte, men är man idiot så är man.
Om jag är idiot eller inte kan vi lämna därhän för det är inte relevant. Jag ville bara veta vad du menade med "ingen mening".

Det du skriver nu håller jag med om, det räcker inte att kalla något för "konspirationsteori" eller att många inte håller med om något för att det ska bli osant. Något annat har jag väl inte skrivit?

Däremot så har de flesta i denna tråden som inte håller med "antivaxxarna" styrkt sina påståenden med fakta/statistik från forskning vilket gör att deras argument väger betydligt tyngre än exempelvis din youtubevideo.
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
Snailman
R RoAd skrev:
Om jag är idiot eller inte kan vi lämna därhän för det är inte relevant. Jag ville bara veta vad du menade med "ingen mening".

Det du skriver nu håller jag med om, det räcker inte att kalla något för "konspirationsteori" eller att många inte håller med om något för att det ska bli osant. Något annat har jag väl inte skrivit?

Däremot så har de flesta i denna tråden som inte håller med "antivaxxarna" styrkt sina påståenden med fakta/statistik från forskning vilket gör att deras argument väger betydligt tyngre än exempelvis din youtubevideo.
Om du är idiot eller ej baserar jag på dina argument, Campbell är en sjuksköterska som har doktorerat och brukar läsa vad forskare har skrivit, så varför det har någon betydelse om han publicerar det på youtube eller någon annanstans? Själv är jag bara civilingenjör, vad har du själv för utbildning?
 
  • Gilla
Texan och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.