BirgitS BirgitS skrev:
Det anser jag inte alls, vilket vi ju har diskuterat flera gånger tidigare så du känner ju till de fakta som ligger bakom min åsikt.

Du kan ju presentera dina hypoteser som just hypoteser i stället för att framställa dem som fakta.
Är du och Fairlane en och samma eller har ni blivit så samkörda att ni inte kan bestämma er vem som ska attackera?
Om man tror att mina hypoteser grundar sig på fakta hyser man för hög tilltro mig.

• Haha
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Alliansen hade kunnat regera med stöd av SD men Reinfeldt föredrog att Löven skulle regera med stöd av kommunisterna. Om folket hade sagt sitt i det här valet så är det att det ville ha mer SD-politik än vad de tyckte i valet 2010, inget annat.
Vissa hypoteser ska man nog inte torgföra.
Hemskt ledsen men det var Reinfeldt väldigt tydlig med innan valet att han aldrig skulle regera med stöd från SD. Missade du det helt?

Övriga borgerliga partier var också väldigt tydliga med det så hade de sen satt sig i en regering stödd av SD så hade du lurat alla sina väljare. Det stämmer att fler ville ha SD-politik 2014 än tidigare, men att det skulle vara folkets vilja är en grov lögn, alternativt förstår man sig inte alls på statistik.

Om SD ökar borde mer SD politik föras är ditt resonemang. Logiskt är då att eftersom M minskade kraftigt så borde mindre M-politik föras och således var det väl logiskt av M att avgå?

Om V ökar kraftigt i valet i september, kommer du då förorda mer V-politik för att folket vill det?

• Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det vore bra om extremistpartier som kommunister, Miljöpartister och Sverigedemokrater inte får för mycket inflytande.
Och det gäller politiska vildar oxå förresten…
Där schabblade Reinfeldt till det rejält.
Jag ser inte SD som ett extremt parti och förstår inte varför folk tycker det.

• Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Hemskt ledsen men det var Reinfeldt väldigt tydlig med innan valet att han aldrig skulle regera med stöd från SD. Missade du det helt?

Övriga borgerliga partier var också väldigt tydliga med det så hade de sen satt sig i en regering stödd av SD så hade du lurat alla sina väljare. Det stämmer att fler ville ha SD-politik 2014 än tidigare, men att det skulle vara folkets vilja är en grov lögn, alternativt förstår man sig inte alls på statistik.

Om SD ökar borde mer SD politik föras är ditt resonemang. Logiskt är då att eftersom M minskade kraftigt så borde mindre M-politik föras och således var det väl logiskt av M att avgå?

Om V ökar kraftigt i valet i september, kommer du då förorda mer V-politik för att folket vill det?
Reinfeldt tyckte tydligen att det var bättre att extremvänstern skulle regera än att driva igenom Alliansens politik.
Jag vet inte vad statistik har med den här frågan att göra. Folket sa sitt, de gick huvudsakligen från M till SD. Tror du att de gjorde det för att ge sossarna makten?

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Där schabblade Reinfeldt till det rejält.
Jag ser inte SD som ett extremt parti och förstår inte varför folk tycker det.
Det beror ju på om man väljer att se SD:s polerade yta, eller att se igenom den. Det bruna under ytan är inte vackert….

• Gilla
  • Haha
  • Wow
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det beror ju på om man väljer att se SD:s polerade yta, eller att se igenom den. Det bruna under ytan är inte vackert….
Löjligt inlägg. Det är väl många andra partier som har betydligt värre saker för sig under ytan

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Nissens
P pennybridge skrev:
Löjligt inlägg. Det är väl många andra partier som har betydligt värre saker för sig under ytan
I historisk tid ja, men SD:s historia sträcker sig inte så långt tillbaka.

Jimmie Åkesson har i egen person gjort väldigt tveksamma saker. Det visar var hans värderingar ligger.

Andra partier har en massa skit också, men det ligger betydligt längre tillbaka i tiden och ingen nu levande människa deltog i det. Än mindre någon nu aktiv partiledare..

• Haha
  • Älska
  • Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
I historisk tid ja, men SD:s historia sträcker sig inte så långt tillbaka.

Jimmie Åkesson har i egen person gjort väldigt tveksamma saker. Det visar var hans värderingar ligger.

Andra partier har en massa skit också, men det ligger betydligt längre tillbaka i tiden och ingen nu levande människa deltog i det. Än mindre någon nu aktiv partiledare..
Nej du är vilse. Se bortom SVT och SR efter information så ska du se.

• Haha
  • Wow
gaidin och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Reinfeldt tyckte tydligen att det var bättre att extremvänstern skulle regera än att driva igenom Alliansens politik.
Jag vet inte vad statistik har med den här frågan att göra. Folket sa sitt, de gick huvudsakligen från M till SD. Tror du att de gjorde det för att ge sossarna makten?
Du tycker alltså att han skulle gått rakt emot det han lovade sina väljare?

Ett alternativ hade förstås varit att regera med SD och Åkesson hade vänt totalt och valt att öppna sitt hjärta för flyktingar. Det hade givetvis gjort hans väljare vansinniga, eller vad tror du?

Fairlane Fairlane skrev:
Du tycker alltså att han skulle gått rakt emot det han lovade sina väljare?

Ett alternativ hade förstås varit att regera med SD och Åkesson hade vänt totalt och valt att öppna sitt hjärta för flyktingar. Det hade givetvis gjort hans väljare vansinniga, eller vad tror du?
Hur många väljare tror du han hade fått om han hade lovat att skänka makten till kommunister och miljöpartister?

M mickef skrev:
Hur många väljare tror du han hade fått om han hade lovat att skänka makten till kommunister och miljöpartister?
Man kan inte skänka bort något man inte har. I Sverige fungerar det så att det största partiet är det som först ombeds försöka bilda regering (ihop med ett eller flera stödpartier). Därför går frågan först till (S), som är störst.
Det är ju först när de INTE kan få ihop stöd för en regering, som frågan går vidare till det näst största partiet, (M) i detta fall.

För övrigt anser jag att politik inte ska diskuteras då det strider mot forumreglerna, så jag kommer att anmäla mitt eget inlägg till moderatorna och hoppas det rensas lite här.

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Undrar vilket parti corona viruset röstar på:thinking:

B b8q skrev:
Man kan inte skänka bort något man inte har. I Sverige fungerar det så att det största partiet är det som först ombeds försöka bilda regering (ihop med ett eller flera stödpartier). Därför går frågan först till (S), som är störst.
Det är ju först när de INTE kan få ihop stöd för en regering, som frågan går vidare till det näst största partiet, (M) i detta fall.

För övrigt anser jag att politik inte ska diskuteras då det strider mot forumreglerna, så jag kommer att anmäla mitt eget inlägg till moderatorna och hoppas det rensas lite här.
M hade större möjlighet att få behålla makten även om det hade behövts samarbete med Sossarna.
Kan hålla med om att flytta diskussionen även om man inte får diskutera moderatorns handhavande.

Diskutera inte politik här, tack.

/Moderator

BirgitS
M mickef skrev:
Är du och Fairlane en och samma eller har ni blivit så samkörda att ni inte kan bestämma er vem som ska attackera?
Trams och personangrepp
M mickef skrev:
Om man tror att mina hypoteser grundar sig på fakta hyser man för hög tilltro mig.
Det är det nog ingen som gör, vare sig tror att hypoteserna grundar sig på fakta eller har hög tilltro till dig. Vill du ha hög tilltro så sker det väl just om du grundar dina hypoteser på fakta. Men tydligen är du inte intresserad av det.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.