1 016 679 läst ·
19 546 svar
1017k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 916 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 916 inlägg
Va? Det var ju du som skrev att det var sossarnas fel och att den andra sidan ändå hade en plan (som de inte genomförde)... Om både vänster och höger gör likadant så tycker jag att det är löjligt att bara kritisera den sida som jag tycker sämst om i andra frågor.M mickef skrev:
Sen att du bara slänger ur sig killgissningar konstant och fortsätter göra det, trots att du blivit överbevisad massor med gånger tar inte jag ansvar för. Jag förstår inte varför du tror att gissning 117 helt plötsligt ska bli rätt när 116 innan visat sig fel, men det är klart, även en stillastående klocka visar ju rätt tid ibland ...
Överbevisad?Fairlane skrev:
Va? Det var ju du som skrev att det var sossarnas fel och att den andra sidan ändå hade en plan (som de inte genomförde)... Om både vänster och höger gör likadant så tycker jag att det är löjligt att bara kritisera den sida som jag tycker sämst om i andra frågor.
Sen att du bara slänger ur sig killgissningar konstant och fortsätter göra det, trots att du blivit överbevisad massor med gånger tar inte jag ansvar för. Jag förstår inte varför du tror att gissning 117 helt plötsligt ska bli rätt när 116 innan visat sig fel, men det är klart, även en stillastående klocka visar ju rätt tid ibland ...
"Den andra sidan" hade en plan att korta vårdköerna men kunde inte genomföra den eftersom Reinfeldt gav bort makten till sosseriet.
Löven hade säkert samma plan men kompisarna hade andra idéer, så planen skrotades till förmån för makten.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
Vad snackar du om?M mickef skrev:
Här i Stockholm har det genomförts flera projekt för att minska vårdköerna och det har inte att göra med vilka som sitter i regeringen.
Enligt vad du skriver nu så ar det ju inte heller sossarnas fel, så du har ju fel i vilket fall som helst.
Sossarnas maktfullkomlighet gör att de måste förlita sig på kommunister och marxister för att få och behålla makten. Reinfeldt hade i a f ärligheten att offra makten i st f att luta sig på stöd från SD.BirgitS skrev:
Om regeringen hade satsat resurser på vården och inte på att importera vårdbehövande så hade köerna varit noll liksom arbetslösheten. Jag vet att det är en gissning.
Om du tror att det är invandringens fel att vården är underdimensionerad så har du nog inte träffat mycket vårdpersonal de senaste decennierna. Jag vågar påstå att utan all invandrad vårdpersonal så hade läget varit mycket värre!M mickef skrev:Sossarnas maktfullkomlighet gör att de måste förlita sig på kommunister och marxister för att få och behålla makten. Reinfeldt hade i a f ärligheten att offra makten i st f att luta sig på stöd från SD.
Om regeringen hade satsat resurser på vården och inte på att importera vårdbehövande så hade köerna varit noll liksom arbetslösheten. Jag vet att det är en gissning.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 184 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 184 inlägg
Ett land utan regering fungerar inte, inga beslut kan fattas osv. Det är inte en situation som man vill ha någon längre tid.M mickef skrev:Sossarnas maktfullkomlighet gör att de måste förlita sig på kommunister och marxister för att få och behålla makten. Reinfeldt hade i a f ärligheten att offra makten i st f att luta sig på stöd från SD.
Att kalla invandring för importering låter främlingsfientligt. Anledning till att det finns tillräckligt med personal inom hemtjänst och på äldreboendena samt som vårdbiträden/undersköterskor på sjukhusen i tillräcklig omfattning i storstadsområdena är den stora invandringen. Så sluta upp med att gissa utan ta reda på fakta i stället och då någon annanstans än i nyhetstråden om corona.
Jag tror att det är sossarnas fel. Att jag skulle tro att det är vårdpersonalens fel att vården är underdimensionerad får du utveckla.B b8q skrev:
Din inledning låter som en gissning.BirgitS skrev:
Ett land utan regering fungerar inte, inga beslut kan fattas osv. Det är inte en situation som man vill ha någon längre tid.
Att kalla invandring för importering låter främlingsfientligt. Anledning till att det finns tillräckligt med personal inom hemtjänst och på äldreboendena samt som vårdbiträden/undersköterskor på sjukhusen i tillräcklig omfattning i storstadsområdena är den stora invandringen. Så sluta upp med att gissa utan ta reda på fakta i stället och då någon annanstans än i nyhetstråden om corona.
Fakta om invandringen på 2000-talet är att den kostar mer än vad den ger. Om den hade skötts seriöst hade Sverige fortfarande varit ett välfärdsland med gott rykte i omvärlden. Att det blir lite bättre längre fram är sossarnas gissning, vad tror du om den?