1 016 677 läst ·
19 546 svar
1017k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Barbariskt är din benämning för utomparlamentarisk fastlimning på motorvägar i syfte att få igenom sin vilja medan min är ociviliserad. Att dessutom anse att det är en mänsklig rättighet att sabotera för andra och samhället för att få igenom sina åsikter är udda i min värld.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 180 inlägg
Barbariskt är en synonym till ociviliserat. Så tydligen tycker vi då lika enligt dig nu.M mickef skrev:
Jag har inte skrivit något om att limma fast sig på motorvägar, det är ditt påhitt. Jag skrev protestera, demonstrera och klaga i #17604, och det kan man göra på många sätt som att skicka brev till de personer man har röstat på, skriva insändare i tidningarna, skriva i sociala media vad man tycker, arrangera lagliga demonstrationer, vara med i lagliga demonstrationer osv. I inlägg #17605 ansåg du tydligen att sådana metoder inte är civiliserade.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 180 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 180 inlägg
Hur ska vården fungera utan en massa övertid och att många människor inte får den vård de behöver om pandemin kräver lika många IVA-vårdplatser som det finns och som alltså behövs till andra sjukdomar?M mickef skrev:
Under första vågen fanns det som mest 558 covidpatienter på IVA vilket är ungefär så många bemannade platser det finns på IVA, vilket ju då räcker till normalt.
Som sagt det är inte platserna som saknas nu, under och innan pandemin utan personalen.BirgitS skrev:
Hur ska vården fungera utan en massa övertid och att många människor inte får den vård de behöver om pandemin kräver lika många IVA-vårdplatser som det finns och som alltså behövs till andra sjukdomar?
Under första vågen fanns det som mest 558 covidpatienter på IVA vilket är ungefär så många bemannade platser det finns på IVA, vilket ju då räcker till normalt.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 914 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 914 inlägg
Och framförallt var de ovaccinerade ett stort problem. Hade de tagit sin del av ansvaret så hade risken för personalbrist minskat.M mickef skrev:
Man kan ju inte trolla fram ny personal hur som helst, men vaccin har funnits länge…
Att skriva brev till sina politiska företrädare är synnerligen civiliserat, att parkera sina feta arbetslösa arslen på huvudvägar i rusningstid är det inte.BirgitS skrev:
Barbariskt är en synonym till ociviliserat. Så tydligen tycker vi då lika enligt dig nu.
Jag har inte skrivit något om att limma fast sig på motorvägar, det är ditt påhitt. Jag skrev protestera, demonstrera och klaga i #17604, och det kan man göra på många sätt som att skicka brev till de personer man har röstat på, skriva insändare i tidningarna, skriva i sociala media vad man tycker, arrangera lagliga demonstrationer, vara med i lagliga demonstrationer osv. I inlägg #17605 ansåg du tydligen att sådana metoder inte är civiliserade.
Samtidigt blir man förundran när det inte ligger några inlagda på sjukhusen runt omkring där jag bor med corona så pga personalbrist stänger man ner sjukvårdsplatser ändå som man gjorde redan innan coronan.M mickef skrev:
https://www.expressen.se/debatt/ett-han-mot-patienter-nar-varden-drar-ner/
Redigerat:
Man kan ju undra med vilken kunskap om virus FHM hade då de utlovade lösningen på pandemin skulle vara flockimmunitet.
Det vi ser nu är att viruset muterar så tidigare immunitet via sjukdom inte hjälper för att få stopp på pandemin.
De som haft sjukdom med Alfa, Beta eller Delta blir på nytt sjuka av Omikron och nu ser vi även genombrottsinfektioner inom Omikron, alltså de med BA.1 och BA.2 blir sjuka av BA.4 och BA.5
De som trott de fått kanonbra immunitet då de haft covid kan tyvärr känna sig blåsta på konfekten.
Det vi ser nu är att viruset muterar så tidigare immunitet via sjukdom inte hjälper för att få stopp på pandemin.
De som haft sjukdom med Alfa, Beta eller Delta blir på nytt sjuka av Omikron och nu ser vi även genombrottsinfektioner inom Omikron, alltså de med BA.1 och BA.2 blir sjuka av BA.4 och BA.5
De som trott de fått kanonbra immunitet då de haft covid kan tyvärr känna sig blåsta på konfekten.
Så är det nog men jag mer flera som redan haft corona flera gånger blir inte mer sjuka än en vanlig förkylning och som öveläkaren sa på radion igår så får vi leva med detta i flera år och inom sjukvården ser dom ingen större ökning snarare tvärtom att flera som insjuknar i corona behöver inte uppsöka sjukvården.
Inget stoppar tydligen epidemin, vilka överlevare som blir blåstast får framtiden utvisa.optimum skrev:
Man kan ju undra med vilken kunskap om virus FHM hade då de utlovade lösningen på pandemin skulle vara flockimmunitet.