P
D djac skrev:
Allt mer pekar på att pandemin i verkligheten var de populistiska åtgärderna och att dessa kommer visa sig långt skadligare än viruset, för tidigt för att låta sig utvärderas men alla tecken är där: [länk]
Gäller knappast Sverige.

Och det här, "Children were also not at the expected level in developing vital self-care skills, such as being potty trained, tying their shoelaces and taking their coats off", kan man inte lasta nerstängningar för. Föräldrar som är mer hemma med sina barn har ju större möjligheter att lära sina barn grundläggande färdigheter.
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
P
A arn bygg skrev:
Kom ihåg att denna sjukdom inte längre är samhällsfarlig enligt våra ledare.
Det gäller här att ha förståelser för vad siffrorna 20% av de vaccinerade innebär, det är nu visat att det inte finns några bevis för att någon behöver vaccinera sig idag för att skydda andra.
Anledningar till vaccination har givetvis inte försvunnit över en natt.
Jo det är klart, man kan alltid vaccinera sig utifall Ebola kommer hit
Jag kan nästan garantera att det i så fall skulle finnas folk som är emot vaccination mot ebola också.
 
  • Haha
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
P
A arn bygg skrev:
Det skall bara gå via att informera folk, och när man går den informationsvägen måste man skydda yttrandefriheten. Yttrandefrihet, och att bestämma över din egen kropp är grundläggande, och att få samma rörelsefrihet som andra i samhället oavsett om man är vaccinerad.
Yttrandefriheten har inte inskränkts under pandemin. En del konspirationsteoretiker har skrikigt att de har blivit censurerade, men de begriper inte vad censur är.

Vi kan inte låta alltför många smittspridare gå lösa. Det är därför bra att begränsa ovaccinerade personers möjligheter att delta i evenemang där det finns många människor. Nej, alla ovaccinerade är inte smittspridare, men ovaccinerade sprider mer smitta än vaccinerade. Det är en trubbig åtgärd, men jädrar i min låda vilket ramaskri det skulle ha blivit om vi hade haft finkornigare restriktioner på individnivå.
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
När flockimmunitet hade en annan betydelse meddelade Tegnell och grabbarna att vi inte skulle uppnå det med Coronan.
Vilken annan betydelse? Vilken tidsperiod syftar du på?
Det hade räckt att lägga kostnaden för meningslös testning på IVA så hade sjuksyrrorna sluppit svettats.
Det tar tid att öka IVA-kapacitet.
Vilken testning tycker du var meningslös? Vad kostade den?
 
P
T Thomas_Blekinge skrev:
Man ville helt inte visa upp ett Sverige där folk tvångsvis går omkring med munskydd på öppen gata.
Vad uppvisade rapporten för evidens för den slutsatsen?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pmd skrev:
Vilken annan betydelse? Vilken tidsperiod syftar du på?

Det tar tid att öka IVA-kapacitet.
Vilken testning tycker du var meningslös? Vad kostade den?
När flockimmunitet betydde flockimmunitet. Tiden mellan utbrottet och när massmedia och påverkanskrafterna insåg att immuniteten aldrig skulle uppnås.
All onödning testning. Miljarders av pengar. Du vet allt det här men spelar bara ett spel.
 
D
P pmd skrev:
Gäller knappast Sverige.

Och det här, "Children were also not at the expected level in developing vital self-care skills, such as being potty trained, tying their shoelaces and taking their coats off", kan man inte lasta nerstängningar för. Föräldrar som är mer hemma med sina barn har ju större möjligheter att lära sina barn grundläggande färdigheter.
Nä, vi kom ganska lindrigt undan, på alla sätt, det ska vi vara glada för och jag tror vår det kommer att synas allt tydligare framöver.
 
P
M mickef skrev:
När flockimmunitet betydde flockimmunitet.
Som i ett lexikon: Rekursiv; se rekursiv.

Tiden mellan utbrottet och när massmedia och påverkanskrafterna insåg att immuniteten aldrig skulle uppnås.
All onödning testning. Miljarders av pengar. Du vet allt det här men spelar bara ett spel.
Jag vet bara att du talar (skriver) i dimmiga gåtor. Kan du förklara lite med i detalj vad du syftar på så att jag slipper gissa?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pmd skrev:
Som i ett lexikon: Rekursiv; se rekursiv.


Jag vet bara att du talar (skriver) i dimmiga gåtor. Kan du förklara lite med i detalj vad du syftar på så att jag slipper gissa?
Tidigt 2020, efter att Coronan inte skulle drabba Sverige överhuvudtaget, förklarade Giesecke, Olsen, Tegnell, och nån matematiker m fl. att flockimmunitet skulle uppnås vid infektion och vaccinering av kring 75-80% av befolkningen. När de kommit till insikt att det förmodligen inte skulle inträffa ändrade tydligen betydelsen av immunitet till att innebära immunitet mot svår sjukdom och död eller möjligtvis IVA.
All testning som inte ledde till smittspårning t ex. och alla andra onödiga testningar.
 
Fairlane Fairlane skrev:
600 miljarder hade man såklart kunnat få väldigt mycket för, men var kommer de pengarna ifrån?
Det får du fråga Magda.
 
A
P pmd skrev:
Jag kan nästan garantera att det i så fall skulle finnas folk som är emot vaccination mot ebola också.
Håller med dig men det var inte grejen, grejen var huruvida man skall vaccinera sig INNAN något kommer hit till Sverige, exempelvis Japansk encefalit som främst finns i Sydostasien och angränsande länder.
Vi kan ju börja massvaccinera mot den för den kan ju kanske komma hit i framtiden, vem vet, bäst att vara på den säkra sidan..... eller?
 
M mickef skrev:
Det får du fråga Magda.
@Fairlane undrar om de 600 miljarder du skrev om, tidigare idag.
Jag undrar också om var den siffran kommer ifrån.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Yttrandefriheten har inte inskränkts under pandemin. En del konspirationsteoretiker har skrikigt att de har blivit censurerade, men de begriper inte vad censur är.
.
Jag är en vit heterosexuell svensk man, i vissa frågor riskerar jag att inte bli trovärdig eftersom jag inte upplevt "den andra sidan". Sen gäller det att förstå vad folk menar, säger jag aspirin så är det ok att ge mig magnecyl (vad jag vill ha är acetylsalicyd inte märket aspirin) när man säger censurerad så menar nog en hel del att deras frihet att utrycka sig har begränsats.
Andra har kanske bestämt vad som är "fake news" och förbjudit just den "fake news"en som de har definierat som felaktig/farlig för andra att läsa eller se, ett bättre sätt är att låta folk uttrycka sig och sen bekämpa det med information.
 
L Lilak skrev:
@Fairlane undrar om de 600 miljarder du skrev om, tidigare idag.
Jag undrar också om var den siffran kommer ifrån.
Siffran kommer från Damberg och pengarna förmodligen från dig bl a.
 
  • Gilla
arn bygg
  • Laddar…
M mickef skrev:
Siffran kommer från Damberg och pengarna förmodligen från dig bl a.
Varför är du så krånglig? Gör du dig till eller förstår du inte vad vi undrar?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.