1 016 321 läst ·
19 546 svar
1016k läst
19,5k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Gäller knappast Sverige.D djac skrev:
Och det här, "Children were also not at the expected level in developing vital self-care skills, such as being potty trained, tying their shoelaces and taking their coats off", kan man inte lasta nerstängningar för. Föräldrar som är mer hemma med sina barn har ju större möjligheter att lära sina barn grundläggande färdigheter.
Anledningar till vaccination har givetvis inte försvunnit över en natt.A arn bygg skrev:
Jag kan nästan garantera att det i så fall skulle finnas folk som är emot vaccination mot ebola också.
Yttrandefriheten har inte inskränkts under pandemin. En del konspirationsteoretiker har skrikigt att de har blivit censurerade, men de begriper inte vad censur är.A arn bygg skrev:
Vi kan inte låta alltför många smittspridare gå lösa. Det är därför bra att begränsa ovaccinerade personers möjligheter att delta i evenemang där det finns många människor. Nej, alla ovaccinerade är inte smittspridare, men ovaccinerade sprider mer smitta än vaccinerade. Det är en trubbig åtgärd, men jädrar i min låda vilket ramaskri det skulle ha blivit om vi hade haft finkornigare restriktioner på individnivå.
Vilken annan betydelse? Vilken tidsperiod syftar du på?M mickef skrev:
Det tar tid att öka IVA-kapacitet.
Vilken testning tycker du var meningslös? Vad kostade den?
När flockimmunitet betydde flockimmunitet. Tiden mellan utbrottet och när massmedia och påverkanskrafterna insåg att immuniteten aldrig skulle uppnås.P pmd skrev:
All onödning testning. Miljarders av pengar. Du vet allt det här men spelar bara ett spel.
Nä, vi kom ganska lindrigt undan, på alla sätt, det ska vi vara glada för och jag tror vår det kommer att synas allt tydligare framöver.P pmd skrev:Gäller knappast Sverige.
Och det här, "Children were also not at the expected level in developing vital self-care skills, such as being potty trained, tying their shoelaces and taking their coats off", kan man inte lasta nerstängningar för. Föräldrar som är mer hemma med sina barn har ju större möjligheter att lära sina barn grundläggande färdigheter.
Som i ett lexikon: Rekursiv; se rekursiv.M mickef skrev:
Jag vet bara att du talar (skriver) i dimmiga gåtor. Kan du förklara lite med i detalj vad du syftar på så att jag slipper gissa?
Tidigt 2020, efter att Coronan inte skulle drabba Sverige överhuvudtaget, förklarade Giesecke, Olsen, Tegnell, och nån matematiker m fl. att flockimmunitet skulle uppnås vid infektion och vaccinering av kring 75-80% av befolkningen. När de kommit till insikt att det förmodligen inte skulle inträffa ändrade tydligen betydelsen av immunitet till att innebära immunitet mot svår sjukdom och död eller möjligtvis IVA.P pmd skrev:
All testning som inte ledde till smittspårning t ex. och alla andra onödiga testningar.
Håller med dig men det var inte grejen, grejen var huruvida man skall vaccinera sig INNAN något kommer hit till Sverige, exempelvis Japansk encefalit som främst finns i Sydostasien och angränsande länder.P pmd skrev:
Vi kan ju börja massvaccinera mot den för den kan ju kanske komma hit i framtiden, vem vet, bäst att vara på den säkra sidan..... eller?
Jag är en vit heterosexuell svensk man, i vissa frågor riskerar jag att inte bli trovärdig eftersom jag inte upplevt "den andra sidan". Sen gäller det att förstå vad folk menar, säger jag aspirin så är det ok att ge mig magnecyl (vad jag vill ha är acetylsalicyd inte märket aspirin) när man säger censurerad så menar nog en hel del att deras frihet att utrycka sig har begränsats.P pmd skrev:
Andra har kanske bestämt vad som är "fake news" och förbjudit just den "fake news"en som de har definierat som felaktig/farlig för andra att läsa eller se, ett bättre sätt är att låta folk uttrycka sig och sen bekämpa det med information.